14 | Rantai

59 17 0
                                    

Keesokkan Pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokkan Pagi.

Yuna Pov

"Dah jumpa belum rantai kau?" tanya feyy yang baru pulang dari toilet. Aku menggeleng kepala laju sambil tangan aku sebuk menggeledah tempat aku. Feyy mengambil barang dia dan toteback disangkut dibahu kiri dia.

"Aku ada kelas pukul 10 ni. Nanti habis kelas aku terus tolong cari dekat court basketball." ucap feyy yang ready sarung sneaker dia di depan pintu bilik.

"Thanks feyy!" laung aku memandangkan feyy dah mula gerak meninggalkan bilik. Pintu bilik tak ditutup. Kini tinggal aku sorang - sorang dalam bilik. Aku duduk bersila sambil melepaskan hembuskan nafas penat mencari.

"Huwaaaa mana rantai aku!!!!" rengek aku di dalam bilik.

Wehhh aku nak menangis rantai aku hilang..

S

K

I

P

Pukul 2 petang.

Aku berjalan dengan malas menuju ke kelas programming. Bila terkenangkan rantai aku yang belum jumpa aku menunduk lemah sambil berjalan. Daeun yang perasan kat sebelah menegur aku.

"Kau dah kenapa perempuan?" tanya daeun. Aku mengangkat muka menoleh sekilas dekat daeun sebelum sepak batu kerikil dekat depan kaki aku.

Kini kami berdua dah nak masuk blok akademik ict. Dimana bilik programming berada di tingkat 1.

"Rantai aku hilang wey. White gold. Yang aku selalu pakai tu. Ha tengok leher aku. Kosong takde rantai yang aku pakai." daeun membelek leher aku.

"Hmm abis kau dah try cari belum?" kami mula mendaki anak tangga.

"Dah.. Pagi tadi sampai pukul 1 tadi. Makan pun belum ni tahu tak." daeun membuat riak terkejut.

"Wehh kelas kita sampai pukul 6 ni kau ok tak? Lapar tak?" aku menggeleng. Kami masuk ke ruang belajar. Masuk masuk kelas first aku nampak haechan dengan yangyang dalam kelas. Yangyang tidur beralas beg dia atas meja manakala haechan main telefon pintar sebelum mata dia bertembung lama dengan aku.

Dalam 10 saat kami tenung satu sama lain sebelum masing - masing menjeling. Aku mengambil tempat biasa aku. Daeun pulak macam biasa sebelah aku...

"Aku tak lapar. Tak ada selera." aku mengeluh panjang.

"habis kalau tak jumpa jugak macam mana? Kau tau la.. Kadang orang ni tangan panjang. Aku bukan nak takutkan kau. Tapi tu realiti." mendengar itu membuatkan aku membaringkan isi kanan kepala aku atas meja dengan lemah. Merenung nasib jika rantai tu hilang betul - betul.

Rantai tu..

Pemberian mendiang appa.

Aku memejam mata dengan keadaan hati sangat perit dan pedih.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now