16 | Dating?

66 16 0
                                    

Haechan Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haechan Pov

"Jaemin, muka kau tu gembira betul. Ada apa - apa ke?" pertanyaan wooyoung membuatkan aku dengan jeno memandang mereka berdua. Jaemin tersenyum gembira sambil memakai jam dan capai bag laptop dia.

Dia bukak almari kasut dan capai kasut dia. Pertanyaan wooyoung dijawap.

"Nak pergi dating dengan crush. Bye!" usai pakai kasut. Dia terus keluar dari bilik. Masing - masing buat muka blur.

"Crush? Nuguya?" tanya aku. Mata aku beralih pada jeno. Sebab biasanya apa - apa pasal jaemin, jeno adalah orang yang paling tepat menjadi kaunter pertanyaan.

Tapi tulah jeno pun buat muka pelik.

"Crush? Setahu aku crush jaemin si yuna lah. Tapi takkanlah jaemin pergi dating dengan yuna betul - betul." ungkap jeno dengan muka dia tu macam pelik bin hairan.

"Itulah itu. Jarang betul aku nak tengok si yuna tu keluar. Selalu aku nampak nami dengan yeon melepak je. Kadang feyy pun ada. Tapi yuna? Agak tak make sense." aku hanya tayang muka bosan bila topik mereka berkisah tentang yuna. Aku sambung hadap laptop sambil kaki melunjur di atas katil. Laptop atas kaki.

"Aku chat jaemin. Dia kata dia makan dengan yuna. Lepastu nak ajar coding katanya." wooyoung tayang screen telefon dia. Tak berfunction pun kalau dia tayang sebab kami jauh jadi tak nampak isi chat mereka hanya nampak wall chat dorang je.

Aku hanya tersenyum mereng bila dia sebut tentang coding tu. Dasar, pandai pulak cari orang tolong kau eak? Haritu kemain cabar - cabar aku. Dalam diam kau cari orang pro tolong kau.

Perempuan tak malu.

Desis hati aku.

"Aku nak pergi c-mart. Beli redbull. Nak ikut tak?" tanya aku sambil sleep-kan laptop. Wooyoung dengan jeno angkat muka pandang aku serentak.

"Aku tak kut. Aku sibuk nak kene handle mini project. Due date lusa. Ah shit." ucap jeno sambil fokus dengan laptop dan notes di meja belajar. Sesekali dia menulis sambil main laptop dia.

"Sibuk betul bakal fasi kita ni. Aku join. Bosan." ucap wooyoung pada jeno kemudian dia bangun dari katil sambil capai hoodie dia. Aku dan wooyoung pun keluar dari hostel.

"Kau dengan yuna tu. Perang dunia lagi ke?" tanya wooyoung sesekali menyapa student perempuan batch kami yang lalu situ. Aku menghela nafas malas.

"Lebih kurang?" ucapku malas.

"Aku ni bukan apa. Cumalah nak tanya sikit...kau tak penat ke bergaduh dengan yuna tu." aku roll eyes aku.

"Alah bukan kacau korang nak makan pun-"

"Memanglah tak kacau. Kalau kacau dari masa orientasi lagi aku heret kau pergi berbaik dengan perempuan tu." pintas wooyoung laju - laju. Aku buat muka benci.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now