52 | detik-detik dag dig dug

40 11 4
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

"Kau ok ke tidak ni? Muka kau pucat tu sayang." tegur feyy yang berada di seat co-driver yeon. Yeon pulak sibuk mencari parking di perkarangan universiti. Sebab disana lah perlawanan persahabatan diadakan.

Usai keluar dari kereta. Feyy terus tekap kepala aku dengan dahi dia. Aku yang rimas tolak pelan.

"Apa ni aku rimaslah."

"Kau demam ni bodoh.. Dah kenapa nak ikut jugak?" ha bebelan feyy mendapat perhatian dari yeon yang sibuk kunci kereta dia. Mencecet dia berlari mendekati kami kemudian tekap tangan dia pulak dekat dahi aku.

"Eh panas ni.. You okay tak?"

"Okay je. Takpe. Beli je air 100plus and pill sakit badan dekat mart hujung tu. Aku nak suport budak kolej.Sokay aku ok je hehe."

Yeon dan feyy pandang aku macam nak percaya tak nak percaya. Tapi akhirnya dorang berdua pandamg sesama sendiri macam bercakap pakai niat depan aku. Lepastu dorang setuju even reaksi muka dorang still ada rasa ragu - ragu.

"Oklah. Aku pergi mart sana. Yeon terus cari tempat redup untuk yuna. Panas ni." feyy terus berdesup kearah mart.

"NaNtI CaLl jeeeeeee!!!" laung feyyy yang menjauh dari kami berdua.

"Okkkkkk" balas yeon balik.

S

K

I

P

Feyy Pov

Aku terus duduk sebelah yuna yang bersila atas kerusi penonton. Plastik dari mart aku terus bagi yuna selepas aku capai air untuk aku dalam plastik tu.

"Air soya yeon ada dalam plastik." ujarku laju.

Aku minum air dengan rakus sebab haus.

"Fuhhhh penat akuuu!!!" rengekku.

"Woi overnya siap coolfever ni." tutur yuna yang sibuk check barang barang dalam plastik. Manakala yeon dan ready pill untuk diberi yuna untuk dimakan.

Aku toleh kearah yuna dengan muka separa penat dan malas nak dengar dia membebel. Tanpa banyak cakap aku terus capai botol air 100plus dia dan aku pulas penutup dia.

Aku terus hulur dekat yuna. Dia pun sambut. Lepastu tangan aku laju je sambar coofever sambil membebel dan siap pakej bukak sekali coofever tu.

"Dah demam tu buatlah cara demam. Nah pakai!"

Pap!

Jangan kata yuna. Yeon dan juga orang di belakang aku pun terkejut aku tampal dengan savage coolfever yang aku bukak dekat dahi yuna. Senget je coolfever tu dekat dahi yuna.

"Ko ni nak bunuh aku ke apa?" yuna terkejut sebab baru je lepas telan ubat dia ditampal pulak coolfever dekat dahi. Yeon tersengih sebelum tanggalkan coolfever pastu tampal elok elok dekat dahi yuna.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now