Nami Pov
"Jaemin kenapa awak ignore saya seminggu ni!"
"Heyyy!!" aku merentap lengan Jaemin yang tidak mahu melayan aku. Dan itu membuatkan dia tak dapat bergerak.
Dia membetulkan postur badannya berhadapan dengan aku. Lengannya aku lepaskan. Dia membuat muka annoyed.
"kenapa tanya aku! Tanyalah diri kau tu! Apa yang aku minta tak boleh bagi! Macam ni nak aku sayang kau?" tempik Jaemin dengan nada perlahan.
Aku menjadi serbasalah.
"Saya tak mahu. Saya takut saya akan pregnant." Jaemin tersenyum sinis.
"Kita buat haritu, kau mengandung ke? Tak kan? Sebab apa? Aku pakai protection. Kau tak sayang aku ke tak Nami?"
"Aku janji. Aku pakai protection. Takkan tak nak? Kau tak mahu merasa nikmatnya ke? Kau... Tak mahu menjadi isteri aku?"
Isteri.
Itu yang tertangkap dalam corong telinga aku. Terus mata aku membesar dan menoleh kearah Jaemin. Dengan wajah kurang percaya.
Jaemin mendapatkan tangannya aku lalu digenggam. Mata marah Jaemin bertukar dengan pandangan redup.
Tangan lagi satu diusap ke pipi kananku. Aku suka belaian ini. Lagi lagi datangnya daripada Na Jaemin.
Kadang - kala aku tak percaya dia adalah boyfriend aku. Kerana dia terlalu sempurna buat aku. Even Yuna langsung tak layak untuk Jaemin.
Hanya aku saja yang layak.
Yuna tu kaki jantan. Semua jantan dia mahu. Tak faham aku.
"Bolehlah. Aku rindu kau Nami. Rindu nak merasa kau lagi. Kalau kita dah habis belajar, dah lama aki melamar kau untuk jadi isteri aku." pujuk dia lagi.
Lama aku berfikir.
"Emmm, okay.. Kalau saya bagi. Saya dapat apa?"
"I will treat you like a princess. Everyday, i promise." manis sangat perkataan dia.
Princess?
Aku tersenyum kemenangan dalam hati.
Dalam sedar tak sedar.
Perbualan kami terdengar oleh seseorang.
Renjun yang berada di belakang tembok menggenggam kuat penumbuknya. Tidak mahu mendengar perbualan itu lagi dia segera beredar dari situ.
Kaki dihentak - hentak kuat walapun tidak dapat didengar kerana berjalan diatas rumput.
Junior - junior yang berada berdekatan dengannya pelik melihat senior mereka yang selalu tersenyum menjadi sangat sangat badmood.
"Kenapa dengan Renjun sunbae?" tanya junior yang diajar coding oleh Renjun kepada kawannya. Kawannya cuma mampu mengangkat bahu dan menggeleng
"Sampai hati kau Nami!" jerit Renjun dalam hati.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..