Yuna Pov
"Yuna... Sampai sekarang dia tak balas lagi mesej i. Dia cuma bagi i bluetick!" adu yeon.
Kami actually tengah videocall. Aku dengan yeon je. Sebab yang tahu masalah dia dengan jeno cuma aku. Feyy tahu. Cuma yeon tak nak kacau dia dan memilih untuk kacau saya.
Aku pun tertanya - tanya kenapa dia tak cari nami ke. Selalu kemain melekat je dia dengan budak tu. Lately ni renggang semacam je. Aku pun actually malas nak amik port.
Tapi tulah.
Orang je selalu amik port pasal aku.
Semak!
"Oiii dengar ke tidak!?" aku yang tengah gosok gigi pun ludahkan semua umpalan buih ubat gigi.
"Yaaa! Aku tengah gosok gigi macam mana nak jawap!" hish. Kan dah kene marah balik.
Yeon buat wajah sendu disana.
"I balik awal tadi sebab dia halau i. I nak ajak you untuk lepaskan stress tapi i tahu harini jisung nak bawak you keluar. Sebab dia ada chat i pesemua. So malam ni i nak luah dekat you." sugul je muka yeon.
"Weyy seriuslah dia halau kau?" tanya aku lagi sekali. Memastikan apa yang aku dengar tu tak betul. Tapi dia angguk laju - laju maknanya jeno memang halau dia.
Takkan lah jeno sampai halau - halau pulak. Nak tanya jeno ke ni? Untuk dengar dari dua pihak so aku boleh fahamkan situasi.
Tapi kalau aku tanya mesti dia akan cakap yeon mengadu dekat aku pastu aku akan dicop penyibuk. Nak tanya pun jadi serbasalah. Kalau tak tanya nanti dekat sini jeno pulak yang bersalah.
"Jeno dah berubahlah sekarang. Dia layan i lain dah. Dulu senyum terukir dibibir. Sekarang tak. Macam mana i nak curi hati dia kalau dia sendiri tak nak bagi kerjasama."
"Takpela you. I nak rest la- eh wait!" aku terus tengok yeon yang tiba - tiba tidak bergerak tapi mata dia still pandang screen which mean dia pandang aku gak.
"Yeon? Kenapa?"
"Je..jeno"
Aku membetulkan posisi telefon aku.
Aku tatap yeon di screen telefon aku.
"Dia ajak i keluar esok! Yeayyyyyy!!" bergegar telefon dia sebab dia menari - nari sambil pegang telefon dia. Aku yang malas nak tengok screen telefon hanya teruskan dengan mencuci muka aku tapi telinga aku fokus untuk yeon.
"Dia ajak i keluar esok tengah hari! Omg nak pakai baju warna apa ni? Nak matchy - matchy! Yuna help me-"
"Nooooo bye bye!" aku terus tekan end call hahahahahaah. Aku malas nak layan gila dia sebab aku pun ada date esok tengah hari dengan jisung hehe ❤
Flashback
Aku membuka tali pinggang keledar .
"Thank sebab sudi ajar saya drive kereta. Saya hargai sangat - sangat." jisung tersenyum kecil sambil melihat keluar tingkat sebelum pandang aku balik.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..