Jisung Pov
Kami berjalan - jalan sambil memegang tangan bersama - sama. Lepas scene kami di ferris wheel yuna terus diam. Bila aku tanya dia hanya mengangguk je. Takpun geleng. Bila ditanya geleng - geleng kepala.
Aku pun ajak dia ambil angin dekat sini sebelum nak pergi makan petang memandangkan yuna malam nanti taktahu nak makan apa. Aku risau dia gastrik.
"Jisung." setelah sekian lama yuna mendiamkan diri akhirnya dia bersuara jugak.
Aku terus berhenti dari berjalan kemudian berdiri berhadapan dengan dia. Tangan kami masih berpaut lagi.
Erat.
"Kenapa sayang?" soal aku balik. Yuna yang baru nak bersuara terus terdiam balik. Seakan - akan dia terkejut dengan sesuatu. Aku menyengetkan kepala sikit dan juga tayang muka hairan.
"Why?" tanya aku. Yuna geleng. Kemudian dia tersengih.
"Sorry.. Saya malu dengan awak sebenarnya.. Masih belum boleh biasakan diri." ucapnya. Aku ketawa kecil. Kemudian aku usap pipi dia.
"It's okay..kita ada banyak masa untuk luangkan sebelum awak masuk semester baru. Kebetulan saya baru habis final exam. So dua - dua free." kami sambung berjalan - jalan lagi.
"Lagipun saya nak luangkan masa puas - puas dengan awak. Nanti masing - masing sibuk dengan pelajaran." sambungku.
"Alah awak sambung lah dekat tempat saya..boleh hari - hari jumpa." rungut dia manja.
Aku cuit hidung dia.
"Eeeii hidung saya!" menyeringai dia dibuatnya.
"Silly girl..saya tak boleh sambung bidang engineering lah sayangku..saya kene ambil bidang arkitek. Then kene further business pulak."
"Kenapa?"
"Sebab saya yang kene take over perniagaan ayah saya..and ianya bidang pembangunan." dia mengangguk faham seraya mengeluarkan perkataan ooo.
"Eii awak ni janganlah comel sangat. Geram je rasa. Nak peluk awak lepastu bawak pusing satu taman ni." yuna terus pukul lengan aku.
"Gatalnya awak! Asyik nak skinshipp je..sikit sikit pegang lah peluk lah ni pun still pegang tangan. Kalau boleh tak nak lepaskan langsung." lepas je yuna cakap macam tu muka aku yang ceria bertukar muram.
"Oh tak boleh ke? M..mmaaff" aku terus lepaskan pegangan tangan kami. Aku berlakon sedih je sebab nak tengok reaksi dia macam mana kalau aku buat macam tu.
Yuna tampak serbasalah, aku yang ingin ketawa melihat reaksinya hanya mampu tahan. Sebab tak nak baig kantoi.
"Bukan niat saya cakap macam tu. Sorry..nahh pegang balik..nak peluk pun boleh hehehe."
"Betul ni?"
Yuna angguk laju - laju.
"Esok kita pergi piknik nak? Dekat pantai ke taman ke." ajakku.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..