68 | Yuna ngamuk 2.0

47 4 1
                                    

Feyy Pov

"Macam mana kau boleh terkunci dari luar?" rungut aku dimuka pintu bilik Daeun. Yuna tumpang sementara menunggu aku pulang dari kelas.

Daeun juga call tadi lepas balik kelas terus naik kebilik bukakkan pintu. Katanya dia terkunci. Nami dipanggil tak layan.

Daeun membuat spekulasi yang Nami saja kunci pintu biar Yuna nak dapat masuk.

Tapi apa reason Nami buat macam tu?

"Aku basuh baju tadi. Sebelum tu aku adalah membebel kat Nami jangan susahkan Yeon macam tu. Maybe dia sakit hati dengan aku tu dia buat macam tu." aku angkat kening.

Jarang Yuna membebel.

Selalu diam je? Maybe dah melampau kut.

"So kau nak balik bilik ke nak lepak bilik Daeun dulu?"

"Aku nak balik bilik lah! Dah dua jam Yuna terkunci dari luar! Macam kimak pempuan tu!" terperanjat aku, daeun dan juga roommate dia.

Ok ini petanda tidak bagus.

"Bak kunci bilik!" dengan kasar Yuna tadah tangan dia depan aku. Nak tak nak aku terpaksa bagi. Lepas je aku bagi dia mengambil barang membasuh dia dan memakai selipar.

Terus dia meninggalkan aku dimuka pintu bilik Daeun. Aku kalihkan pandangan kearah Daeun.

"Nak aku follow ke?" offer Daeun, dengan muka serius. Aku menelan air liur.

"Boleh gak. Nampaknya dia akan mengamuk. Aku sorang tak mampu nak tahan dia."

"Weh pergilah cepat! Nanti insiden Cindy berulang lagi!"

Hah!? Cindy!

Muka Daeun dah macam jeruk.

"Eh jum jum jum!" menggelabah Daeun memakai selipar.

"Woi salah selipar-ah lantak kau lah!" aku turut mengejar Daeun dari belakang.

Aku turut risau pada Nami kalau diapa - apakan oleh Yuna.

Tapi bila difikirkan..

Hm,

Interesting.

Yuna vs Nami.

S

K

I

P

Nami Pov

Terkejut aku apabila pintu dibuka dari luar dengan kasar. Selepas itu baldi yang dipegang Yuna dibaling olehnya kearah katil aku. Tersentak aku kerana terkejut.

"Hah ini ke perempuan yang selalu kacau hidup Yuna! Kau meh sini!" dengan selamba dia berjalan kearah aku yang sedang duduk diatas katil. Lalu ditarik rambut aku kasar.

"Ahhh sakitlah!!!!! Lepaslah!!!!" disebabkan tarikkan itu aku terpaksa mengikut Yuna menarik rambut aku kearah mana entah. Setelah berada di depan almari baju aku.

"Sebab kau yang mintak ini dari aku!"
 
Aku dihempas ke almari aku sendiri. Sungguh sakit rasanya. Aku jatuh terduduk menyandar di almari sendiri. Aku memegang kepala aku yang sakit.

Aku mengangkat muka melihat sosok Yuna yang berdiri di depan aku sambil memeluk tubuh.

Dia tersenyum sangat sinis.

"Sakit?" nada dia seakan memerli aku.

Ini bukan seperti dia kebiasaannya.

Yuna seperti dirasuk oleh roh lain.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now