Yeon Pov
Lepas tengok jeno makan bibimbap dengan kimbab yang mama yuna ajar aku tersenyum kecil. Jaehyun yang curi - curi pandang aku tersenyum kecil. Tapi aku dapat tangkap senyuman jaehyun. Terus dia larikan pandangan dia daripada menatap aku.
"Hmmm sedapnya!" puji felix.
"I told you..right?" celah chenle.. Mengiyakan felix.
Tapi itu aku tidak peduli.
Aku pedulikan ada reaksi dari jeno.
"Hmm sedap awak masak." tutur jeno disela makan bibimbap.
"Tau tau je saya tengah lapar." sambungnya lagi.
Weh dia puji!
Aku dah tersenyum sambil sambil toleh dekat yuna yang dari tadi makan sambil curi - curi pandang aku dengan jeno. Lepastu aku toleh dekat jeno pulak.
"You lapar? I ingat you dah makan breakfast." tanyaku.
Jeno menggeleng.
"Saya skip breakfast. Sebab bangun - bangun dah pukul 11." tuturnya tanpa memandang kearah aku yang sentiasa menatap dia. Dia fokus dengan makanan.
Aku tersenyum sungging.
"Untung jeno.. Dapat girlfriend pandai masak. Tak macam aku.. Jangan nak kata minta awek masakkan. Aw-" belum habis sungchan berkata segera dipintas chenle.
"Awek pun takde! hahaahahhaaha." semua dah tersengih bila riak muka sungchan macam panas je dengan seketul chenle ni.
"Kau ni memang takde adab kan? Mencelah bila orang tua nak bercakap?" sindir sungchan balik.
"Eleh.. Tua berapa bulan je pun sembang betul." ha tudia...
Ada je point dia nak bidas balik.
"Dah la tu. Pasal ni pun nak gaduh. Cuba makan elok elok. Jangam sampai sekor sekor aku campak luar rumah." tegur jaehyun.
"Eee tacodnyaaaaa!" iya. Dia chenle gais.
Jaehyun dah tatap dia dengan tatapan bagi amaran. Tapi dia kan chenle. Dia peduli apa?
"Sorry gais.. Late.. Aku tadi balik dulu." tetiba jisung muncul dimuka pintu rumah. Dia terus duduk sebelah yuna yang sememangnya kosong dari tadi. Jisung melihat makanan yang terhidang.
"Wawww makanan! Siapa masak?" tanya jisung. Yuna capai makanan untuk jisung kemudian diletak dihadapan dia.
"Yeon yang masak. You have to try it. Sedap." puji felix.
Jisung mengangguk lepas tu dia makan.
"Hmmm sedap!"
Aku tersenyum.
"Terima kasih."
Jeno secara tiba - tiba bangun dari tempat duduk. Kemudian dia capai lengan aku.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..