Yuna Pov
"Letih betul ya nak uruskan budak orientasi?" Ucap nami sambil regangkan otot dia dia atas katil. Dah ready nak tidur even sekarang jam dah pukul 2.30 Pagi.
Aku yang baru masuk bilik mengiyakan. Feyy hilang. Katanya kene heret dengan Yangyang ikut pergi rumah ketua warden. Tak silap ada kes budak radiology yang masuk daftar tapi batang hidung tak muncul. Hilang entah kemana. Barang dalam bilik ada. Orangya tak ada. Ditamya roommate dia. Roommate dia geleng kepala taktahu.
"Yelah.. Maybe sebab batch ramai. Macam kita punya batch dulu." sokong yeon dengan muka tertampal masker. Sibuk - sibuk pun jaga skin muka nombor 1.
"Feyy kata tak payah kunci bilik. Kejap lagi dia balik. Dia tak bawa kunci." ucap nami sambil skrin tatap telefon pintar. Aku dah bersemadi dal selimut. Ready nak tidur. Gila penat ya tuhan. Esok kene bangun pukul 7 pulak tu.
Rasa menyesal kejap kenapa aku join bende ni.
"Goodnight.. Tolong tutup lampu terima kasih." tu je yang keluar dari mulut aku sebelum aku lelapkan mata.
S
K
I
P
Pagi itu cuma event biasa.. Sesi ceramah keselamatan dan juga hal ehwal pelajar kolej. Aku dan yang lain cuma duduk melepak di luar. Ada juga yang pergi makan.
"Jom pergi cmart. I nak sangat makan icecream." ajak yeon. Lepastu dua paut tangan feyy sekali mengajak.
"Nak ajak nami tak?" tanya feyy. Yeon geleng.
"Nami kan jaga dekat dalam dewan. Tak mahu lah kacau. Kita pergi bertiga je."
"Tak nak ajak jeno ke?" tanya aku pulak. Meliar mata aku cari bayang jeno. Untuk kali kedua dia menggeleng lagi.
"Dia tak ada. Lagipun i memang tak mahu kacau dia sampai habis orientasi. Dah berjanji." aku buat muka nak marah.
"Sambil jalan kesana i cerita ok?"
Aku pun pasrah. Takpelah lagipun dia nak cerita.
So kami pun bangun dan berjalan ke cmart bersama - sama. Aku pun memang tadi dah janji nak belanja haechan air sebab sudi ganti aku duduk dalam dewan. Aku tak larat jugak harini. Bangun - bangun semua otot sendi badan aku terasa sakit gila.
Badan jugak kurang bermaya.
Yeon bercerita kronologi dia nampak jeno selalu perhatikan akira dari luar cafe akira bekerja. Lepastu nampak jeno makan icecream dengan akira padahal aku kenal jeno jenis tak suka makan icecream apatah lagi bende manis - manis. Even gula - gula pun dia jarang nak makan. Tunggu aku paksa dia makan gula yang aku beli baru dia makan.
Tu pun makan dengan muka cemberut. Pastu senyum katanya sedap.
Then kejadian dorang dating di panggung wayang. Boleh pulak dengan bodohnya jeno pergi invite akira dengan member dia siapa entah nama. Feyy dah tayang muka macam nak bagi tamparan wanita dekat jeno.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..