Yuna Pov
Ketukan dari luar bilik menyentakkan aku yang sedang sibuk melipat baju untuk dimasukkan kedalam bagasi. Aku toleh kearah pintu.
Mama rupanya. Aku senyum sekilas kemudian sambung melipat baju. Mama menghampiri aku dan duduk di sebelah aku. Tangannya ligat membantu aku memasukkan baju kedalam beg.
"Dah siap berkemas ke?" mama bersuara. Aku hanya mengangguk.
"Dah lewat ni. Lepas kemas baju terus tidur ya? Esok pagi dah nak gerak awal." nasihat mama.
"Baik mama.. Lagipun tinggal baju je lepastu terus tidur." mama yang faham terus mencium dahi aku dan keluar dari bilik untuk ke kamarnya.
Aku hanya mengekor mata menghantar mama ke pintu. Kemudian sambung kemas cepat - cepat.
"Tak sabar nak jumpa bakal roommate~" girangku sendirian. Aku zip beg dan meletakkan di penjuru bilik. Usai pergi membuat apa yang patut aku terus pergi tidur.
S
K
I
P
Keesokkannya
Yuna Pov
"Mama balik dulu ya? Apa - apa call tau.." ucap mama sambil mencubit kedua pipi aku.
"Ok mama.. Janganlah risau.. Yuna bukan budak kecik lagi." aku membuat perkara yang sama pada mama.
"Mama nak fastfood..." mama terus menggeleng kepala laju - laju. Dan itu membuatlan aku cemberut sedikit.
"Kamu tahu kan fastfood tak elok?"
"Tahu mama tapi-"
"Dah tu?" bidas mama laju..
"Hmm yelahh.." aku hanya menurut. Mama mengelus rambut aku perlahan.
"Belajar rajin - rajin ye? Kene pandai basuh baju sendiri. Kemas sendiri. Masak sendiri. Makan sendiri.."
"Hmm bangun pun sendiri.. " celah aku..
"Good..dah pergi masuk asrama. Malam nanti kamu ada rollcall kan." ucap mama. Selepas kami melakukan apa yang patut aku terus bergegas ke asrama perempuan.
Ya.. Kami diarahkan untuk mengemas bilik terlebih dahulu untuk pagi ini. Tidak lupa juga untuk berkenalan dengan rumet yang bakal sampai tak lama lagi. Aku orang first masuk bilik. Jadi aku akan stick dengan telefon bimbit aku untuk tunggu mereka call aku.
Sebab kunci bilik aku yang pegang :)
Tepat pukul 7 malam ni kami ada sesi berkenalan dengan staff - staff college dan berjumpa dengan semua bakal fasilitator yang akan guide kami sepanjang 7 hari sebelum memulakan kehidupan sebagai pelajar.
Tiba - tiba aku disapa seseorang.
"Uhmm tumpang tanya.. Pejabat asrama di mana ya?" tanya seorang lelaki. Kemas je orangya. Nampak hensem dan sopan je.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..