57 | Orientasi

36 5 6
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

"Jisung, sudahlah! Saya tak mahu ungkit bende lepas!"

Aku yang sibuk mengemas baju terasa rimas bila jisung masuk kedalam bilik dan kunci. Aku tak mahu berbahas lagi soal hubungan kami. Kami dah putus. Dia masih belum putus asa untuk memujuk aku.

"Yuna. Kita bukan adik beradik kandung. Kita boleh jalinkan semula ikatan cinta kita. Saya sayangkan awak. Sangat, takkan awak tak sayang saya lagi."

Aku geleng.

"Mustahil! Ke selamani awak yang permainkan hati saya? Gunakan saya saja."

Aku terdiam. Segala apa yang aku buat turut terhenti.

"Awak gunakan saya ke selamani?"

Aku diam.

Memikirkan cara macam mana nak buat jisung putus asa dengan aku. Aku tahu aku jahat. Aku pun taktahu nak buat apa. Otak aku pun dah buntu dah.

Aku ambil nafas pendek.

"Yes.. Saya gunakan awak untuk jaemin tidak mengejar saya lagi. Saya rimas dengan lelaki. Sorry. Memang saya sayangkan awak."

"Tapi sayang seorang kakak kepada adik" kedengaran jisung mendengus sinis.

"Kau cakaplah apa pun yuna. Aku tetap tak percaya. Aku lagi rela percaya apa yang jaemin cakap daripada kau yang berkata - kata."

"Kau selfish. Kau mengadu pada aku yang orang menuntut kau untuk dengar kata mereka." jisung menggeleng kepala menyindir aku.

"Tapi kau pun menuntut orang lain supaya buat sesuai expectation kau. Sumpah. Kalau kau teruskan hidup yang tidak ada pendirian sendiri macam ni."

"One day, kalau tuhan tarik perkara yang paling kau sayang. Jangan tanya kenapa. Sebab kau pun tak kisah tentang hati orang yang tulus untuk kau."

"Sejahat - jahat jaemin. Dia ada pendirian dia sendiri. Sejahat - jahatnya nami. Dia tahu cara nak dapatkan apa yang dia nak even cara dia terpesong. Kau?"

"Kau useless!"

"Hoi kau mengelamun apa?" Aku pegang dahi aku yang baru je kene jentik dengan haechan. Aku tengok dia dengan riak kurang puas hati. Tapi dia punya riak muka pun dah tahu.

Riak muka dia peduli apa?

"Sakit lah haechan. Awak ni!" Aku nak pukul bahu dia. Tapi belum sampai lagi tangan aku dia dan potong dulu.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now