Yuna Pov
Flashback..
"Yuna... Please.. Just bermaaf - maafan je dengan cindy. Aku tak mintak banyak pun. Ni untuk kau jugak." pujuk mark.
Aku menggeleng kepala laju.
"No.. Aku tak salah."
"Aku faham kau tak salah. Tapi at least mengalah sikit je dengan cindy so kau tak akan kene gantung kolej. Ketua warden dah pesan dekat aku untuk bagitahu kau sebelum kau kene pergi bilik pengarah kolej." aku terdiam sambil menatap mark.
"Kau biar betul? Aku nak kene gantung kolej?" mark mengangguk mengiyakan.
"Seminggu. Ikutkan cindy je tapi perempuan tu sebut nama kau sekali. Tambah pulak banyak saksi. Mengalah lah weh.. Biar cindy je kene gantung."
"Lagipun kalau kau kene gantung aku yang rasa serbasalah wehh dahlah punca tu datang dari aku." tutur mark.
Aku termenung sambil mendengarkan apa yang mark cakap. Bila dia dah selesai cakap, aku still mendiamkan diri. Suasana kelam seketika.
Tapi tak lama kemudian aku tersenyum miris.
"Mark.. Kalau aku kene gantung.. Kau janganlah serbasalah. Itu memang salah aku. Aku yang pilih macam tu." aku yang ingin melangkah pergi mark menahan aku dengan memegang sebelah tangan aku.
"Yuna.... Pleaseee. Sekali je. Untuk kau jugak." sayu je suara mark.
Dia sedih agaknya sebab dia aku bakal kene gantung kolej.
"Sekali je. I know you have your pride..i know that youre not wrong. But. Please. Sekali je. Mengalah."
Aku menggeleng.
"No.. Aku dah janji. Perkara terakhir yang aku kene mengalah adalah. Jaemin."
"Tapi tu mengalah untuk nami."
"Untuk semua orang. Mark." aku membalikkan badan aku untuk pergi dari mark sambil menunduk. Tapi setelah beberapa langkah aku mendongak dan seketika disitu aku membeku disitu kerana melihat sosok jaemin yang tidak jauh dari kami.
Dia memandang kearah kami dengan wajah bekunya. Wajah semasa orientasi lebih tepat. Beku dan tiada perasaan.
Tangan dan bahu kanan dia mendukung beg manakala tangan lagi satu memegang telefon bimbit.
Mark juga membeku sama seperti aku. Melihat aku dan jaemin saling bertatapan.
Jaemin yang dah tidak tahan menatap aku dia terus menjeling dan meninggalkan aku dan mark disitu.
Bibirku bergetar. Air mata aku bertakung. Aku benci diri aku yang satu ni.
Lemah.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanficWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..