Yuna Pov
"Ok lah awak.. Saya nak tidur lah. Mengantuk sangat." aku dah urut - urut area mata sebab mengantuk. Jisung yang berada di skrin telefon bimbit mengulum senyuman.
Dia juga sedang baring dikatil tapi bervideocall dengan aku. Lebih kepada teman aku sebab mama shift malam. Dia risau aku sorang - sorang dekat rumah padahal dah biasa dah sorang - sorang ni. Lagipun ada zenny yang dah tidur dekat area kaki aku.
"Ok sayang....Esok breakfast sama - sama ok?" aku angguk perlahan.
"Kita breakfast date then terus pergi tengok mereka training sekejap." oh ya. Esok pagi kami rancang nak support budak basket.
Sebab dorang ada seminggu je training sebelum perlawanan persahabatan antara kolej dan universiti.
"Bye sayang..." ucapku.
"Bye dear." jawabnya disana kemudian aku tutup panggilan.
Dan tidur.
S
K
I
P
Lepas kami sampai di parking dalam kolej kami terus menuju ke dewan gelanggang basketbal.
"Sedaplah pancake tu nanti kita oergi lain kali nak?" ajakku manakala jisung mengangguk tanda setuju. Tibalah kami di depan dewan.
Masuk - masuk je terus dengar bunyi bising seperti bunyi bola melantun dan derapan kaki mereka yang bermain. Mereka sedang fokus.
Aku dengan jisung tidak mahu menganggu terus mencari tempat duduk area mereka letak barang mereka.
Disana ada yeon dan feyy. Mereka melambai pada aku kemudian membuat isyarat supaya mendekati mereka.
"Hi koranggggg.." sapaku.
"Cieeee patutlah tak nak gerak sekali. Rupa - rupanya pergi dengan orang lain.." usik feyy..
Yes.
Mereka belum tahu aku dengan jisung dah couple. Cuma Nk team je yang tahu sekaligus mark, jeno dan jaehyun pun dah tahu cuma aku minta dorang rahsiakan dulu takut kene usik.
Seperti sekarang ni lah.
"Kebetulan rumah kami dekat and kami pergi breakfast dulu. Terus pergi sini" jawab jisung untuk aku. Aku pun duduk sebelah feyy manakala jisung pergi sapa jeno yang rehat sekejap. Terus feyy tepuk paha aku.
"Apa?" tanyaku.
"Korang ada pape ke?" bisik feyy.
"Tulah..korang rapat semacam je lately ni." sambung yeon. Dia pun berbisik jugak.
"Sorrylah kalau aku lambat bagitahu korang..aku sebenarnya dah official dengan dia dah" bisikku. Terperanjat dua ketul tenuk tu.
"Weyhh srslah!?" tanya feyy betul - betul tapi nada dia still berbisik sebab taknak ganggu orang yg tengah latihan.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..