4.30 Petang.
Yuna Pov
"Kita dekat mana ni jisung?" aku memerhati sekeliling dari dalam kereta milik jisung.
Ye.
Jangan terkejut ya kawan kawan. Dia anak orang kaya. Biasalah tu. Aku pun pada awalnya agak terkejut bila keluar keluar warehouse je terus jisung tekan something pastu bunyi unlock kereta.
Mahal gak kereta ni btw.
Bmw pft.
Jisung matikan enjin kereta. Dia terus toleh pada aku.
"Saya rasa harini saya ada aktiviti special untuk awak." tuturnya dengan senyum - senyum malu.
Ei comel je dia!
"Tapi kita dekat tempat luas. Dan saya pun tak tahu dekat sini ada apa."
Ya.. Jalan tar luas nak mati.
Macam tempat parking kereta pun ya.
"Saya nak ajar awak cara - cara drive harini!"
Aaa?
D.. Drive?
Biar betik?
Bila jisung nampak muka aku macam apa dah dia terus ketawa.
"Janganlah buat muka macam tu. Drive ni simple jela. Trust me. Dalam masa 2 jam awak dah pandai nak drive kereta." ucapnya dengan yakin sekali manakala aku dah jongket kening.
"Tapi kenapa tiba - tiba?" tanya aku. Dia tak jawap persoalan aku. Tapi dia tenung je aku.
Lebih tepat dia tenung anak mata aku. Macam dia tengah mengelamun.
"Cantik." ucapnya tanpa sedar.
"Apa yang cantik?" dia tersentak.
Lepastu dia terus larikan anak mata dia sambil membetulkan posisi duduk dia.
Dia berdehem sikit.
"Tak.. Ok macam ni. Saya nak ajar macam mana awak nak pandai drive sebab awak pernah cakap yang awak nak jadi berdikari boleh drive kereta bagai. So takde lah menyusahkan mama nak ambik hantar awak ke kolej kan. So.. Why not saya yang dah pandai ajar awak serba sedikit tentang pemanduan."
"Tapi awak bukan profesional nak ajar orang tentang ni semua. Ini bukan kerja awak." bidasanku membuatkan jisung terdiam.
Dia senyum hambar. Lepastu dia lepaskan nafas pasrah.
"Tak apa lah kalau awak tak nak. Saya niat nak ajar apa yang saya tahu. Kalau awak tak selesa. Kita balik."
Lepas jisung cakap macam tu tbah pulak dengan nada dia macam kecewa dan sedih sikit aku dah rasa serbasalah. Aku bukan tak nak dia ajar. Masalahnya aku duduk dalam kereta ni berdua dengan dia pun jantung aku dah dupdap dupdap.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..