Yuna Pov
"Hati - hati tau drive tu. Jangan laju - laju sangat." pesan aku kepada yeon yang dah duduk di seat pemandu. Dia pandang aku lepastu tersenyum kecil.
"Yeee i tahu lahh.. Lagipun rumah i bukan jauh beribu meter.. Tak sampai 20 minit pun. Dont worry okay?" tuturnya.
"I gerak dulu.. Thank you aunty pelawa makan. Sedap sangat aunty masak. Nanti nak datang makan lagi heheheh." yeon menutup tingkap kereta miliknya selepas menunduk hormat kepada mama.
Kisahnya mama nak jemput tapi aku taknak dia penat sangat sebab mama kerja shift malam.. Kalau balik kerja dia terus kena ambik aku.. Jadi aku mintak yeon hantar lagipun kami memang one way.
Mama pun masak kat rumah sambil tunggu kami balik ke rumah. Jadi dia pelawa yeon makan sebagai tanda terima kasih sebab hantarkan aku.
Sweet kan mama eunha hehehe.
Dengar - dengar rupanya yeon bukan duduk jauh sangat.. Taman perumahan dia tu dekat taman elit untuk orang yang kaya hujung jalan tempat aku..
Welp.. Taman aku ni besar. Banyak jalan dan lorong.. Lagi - lagi kalau nak pergi rumah aku memang boleh tersesat sebab lorong banyak lepastu banyak lorong untuk one way je sebab sempit.
Ya..
Salahkan mama sebab pilih taman ni sebab dekat dengan tempat kerja. Rumah lama ada. Tapi mama tak boleh duduk situ even dekat. Sebab dia akan teringat - ingat mendiang papa :)
Same to me :')
Mama pun tarik aku masuk kedalam rumah.
"Mama nak ajak kamu makan dengan uncle Park next week. Sebab kami ingat dah sampai masa kami nak berbincang dengan kamu dan juga anak lelaki dia tentang perkahwinan kami." tutur mama sambil menutup pintu rumah.
Aku tergamam kejap.
"Mama nak kawen? Dengam uncle park?" mama mengangguk.
"Uncle Park lamar mama dua minggu lepas.. Mama tak bagitahu kamu sebab tak mahu ganggu exam final week kamu. Jadi ya...next week.. Kamu bagi kan? Mama kawen baru?" riak mama jadi serius. Ok suasana tetiba jadi kelam sekeliling aku.
Muka mama macam nak suruh aku bagi permission..
Aku terjeda sambil memikirkan tentang itu seketika.
"Mama... Itu untuk kebahagian mama kan? Why not?" mama belakang kan sikit badan dia. Sebab dia tadi kedepan sangat muka dia hadap aku.
"Jadi kamu bagi?" aku mengangguk.
Mama tersenyum haru.
"Terima kasih yuna..kamu.. Sentiasa memahami mama." mama pat kepala aku dan aku tersenyum kecil.
S
K
I
P
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..