Dalam Bilik
Yuna Pov
"Dengar jelah cakap orang apa susah sangat!?" bebel nami sambil sibuk menaip di telefon pintar dia. Dia nampak agak serabut. Aku yang berjalan nak keluar bilik. Nak pergi makan menoleh kearah dia.
"Nami, nami ok?" tegur aku di pintu. Aku bukak almari kasut. Aku capai dan ingin dipakai. Tapi mata aku tak lepas pandang nami. Nami berikan aku pandangan serabut.
"Tak.. Kawan saya ni. Dia tak nak belikan saya air.. Saya teringin nak air starbucks." ucap dia.
"Padahal dia dah dekat luar dah." muncung je mulut dia.
"Kalau awak nak saya boleh tolong belikan. Tapi lambat sikit sebab nak pergi makan dulu." pelawa aku. Actually aku nak makam dalam kolej je. Tapi nami ni nampak frust sangat nak air starbucks. So aku pun tukar fikiran makan dekat luar.
"Awak nak keluar ke?" tanya dia. Aku angguk.
"Haah makan dekat luar."
"Ok kalau macam tu awak pergi makan dulu nanti dah sampai starbucks awak call saya. Saya bagitahu nak air apa."
Nami Pov
"Ok bye!" sebaik yuna keluar dari bilik aku terus tukar riak wajah aku dari senyum ke muka menyampah.
Aku menjeling seraya berkata.
"Tak payah buat baik sangatlah dekat aku. Kau tu dahlah jahat! Rampas jaemin aku!" gerutu aku menyampah. Tangan aku ligat mencari gambar jaemin di gallery dia. Dia tatap sambil tersenyum.
"Jaeminniee... Saya rindu awak layan saya macam dulu. Baik dan sopann je. Sekarang awak langsung tak nak bercakap dengan saya." mukanya bertukar menjadi suram.
"Saya sayangkan awak sangat - sangat." tiba - tiba wajah aku bertukar menjadi riak marah.
Aku baling telefon milik aku ke katil.
"Kenapa kau nampak yuna je dalam hidup kau!!!!!!!"
"Hahh!?"
"Yuna yuna yuna..."
"Im Eunna. Apa yang ada dekat kau sampai semua suka dekat - dekat dengan kau!?" aku dan keliling dalam bilik. Sebab aku sorang je dalam bilik.
"Nak kata kau baik!? Hello, aku lagi baik. Lagi sopan dari kau!" berderau adrenalin dia bila sebut dan atau ingat insan bernama yuna.
"Kalau jaemin tak pilih aku sebab kau!"
"Aku bersumpah aku akan bencikan kau sampai aku mati dan kau takkan bahagia sampai kau mampus!" naik turun dada nami melempiaskan marah dia. Tangan dikepal penumbuk. Bergetar penumbuk itu kerana di ditekan tekan sangat kuat.
Tiba - tiba seseorang masuk kedalam bilik.
Feyyy.
Aku terus menempatkan diri aku di katil milik aku. Feyy masuk sambil menatap kearah aku dengam tatapan tajam. Dia masuk bukak kasut lepastu dia pergi tempat dia untuk letakkan beg. Lepastu dia capai barang dia.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..