64 | Kepelikkan Nami.

38 6 2
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

"Aku balikk... Eh? Nami dah balik? Mana Feyy?" Terkejut aku bila ramai berkerumun di katil Nami. Classmate dia datang dan Yeon sedang sibuk membancuh air di meja dia. Lalu diberikan mug airnya pada Nami. Nami sambut lalu dihirup perlahan.

Muka Nami nampak pucat.

"Feyy pergi beli bubur dekat luar dengan Jeno. I jaga Nami. She's sick." terang Yeon. Aku baru faham kenapa ramai benau orang berkerumun dalam bilik. Aku berjalan kearah katilku dan meletakkan barang kelas di di kerusi.

"Yuna baru balik kelas ke?" tanya salah satu kawan kelas Nami. Aku angguk lemah. Penat sangat harini. Ni pun baru habis balik makan dengan Daeun sekali roommate dia.

Sekarang pun dah berginjak pukul 9 malam.

"Haah. Kelas lambat habis. Dekat pukul 7.30 malam baru keluar. Ni pun terus gerak makan lepastu balik bilik. Penat gila. Oklah saya nak mandi dulu?" aku kalau dengan orang yang jarang berbual memang auto sopan ke panggilan. Aku capai barang mandi dan bergerak kearah Yeon. Aku beri sepapan ubat demam.

"Bagi Nami." tanpa toleh kearah Nami aku terus blah dari bilik. Aku memang dah lama tak berbual dengan Nami sejak insiden di tandas haritu. Entah kenapa, aku nak je berbaik. Tapi tengok dia macam tak kena gaya je. Silap - silap bukan dia sembur aku.

Aku sembur dia pulak karang.

Marilyn ni karang keluar tak tentu fasal. Even dia pun dah warning awal - awal.

"Ehh Feyy awal balik. Kata keluar?" aku tengok barangan yang dia jinjit.

"Lama la ni. 1 jam aku keluar. Kelas aku kan habis pukul 5. Ni ada bubur untuk kau sekali aku beli. Aku beli potion kecik jangan risau." baru nak cakap aku dah makan tadi.

"Bubur pedas eah?" tanyaku.

"Haah. Nanti aku letak atas meja kau." setelah habis berbual aku menuju ke bilik mandi.

S

K

I

P

Jeno Pov

"Jadi tak rancangan kita nak pergi kem motivasi tu?" tanya Wooyoung. Yelah, dialah manusia paling beria nak pergi sana.

Aku yang sibuk buat assignment di tempat aku memalingkan muka kearah Wooyoung dengan dahi yang berkerut. Amende ni? Awal lagi kut nak bahas.

"Kau baru cadang pagi semalam. Malam ni kau dah tanya progress? Minit mesyuarat yang Yuna kene buat pastu nak dihantar pun belum siap lagi. Bagilah dia rehat kejap. Aku yang tengok dia pun boleh jadi letih." Boleh tak aku pun nak rehat sekejap jadi ketua presiden. Letih siut.

Setiap hari aku kene update dan tanya kerja masing - masing macam mana? Yuna baru siapkan surat untuk bagitahu cuti minggu ni tak boleh balik kerana ada program bergotong - royong. Yang lain takde kerja sangat.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now