Yuna Pov
"Yunaaaaa ada air kotak lagi~~~~~" nyanyi Daeun yang berada di sebelah aku. Kami sama sama masuk kedalam kelas.
Daeun jalan mendahului aku terlebih dahulu untuk ke meja dia. Aku membiarkan saja tangan Daeun tu mengambil air kotak strawberi yang berada di atas meja aku.
Aku tak tahu siapa yang bagi dan ianya sudah 4 hari berturut - turut aku dapat air kotak tu dari entah siapa.
Aku melihat keliling kelas. Pelajar yang lain buat hal mereka masing - masing.
"Korang ada nampak tak siapa letak air kotak ni?" tanya aku. Mereka mengangkat muka dan menggeleng.
"Tak tahu lah weh. Aku yang paling awal sampai dari pukul 6.30 pagi tadi tengok air kotak tu dah ada dekat meja kau." jawab Leo.
"Haah do. Aku dengan Leo datang memang dah ada." sahut member sebelah.
"Esok kami datang pukul 5 pagi pulak." ucap Leo.
"Over la kau ni. Tak payahlah. Air kotak free kut orang bagi. Maybe dia suka kau kut." Daeun meletakkan balik di tengah - tengah meja aku.
Aku merenung air kotak tersebut.
Sedang memikir siapa yang bagi aku air ni hingga aku tak perasan kehadiran Yangyang dan Haechan yang baru masuk ke kelas.
Yangyang memandang aku sekilas sebelum lalu dekat tepi meja aku.
"Wah dapat lagi air kotak? Ke beli? Amboi dia punya tenung kotak tu macam nak bagi meletup air kotak tu." aku tersentak sejenak bila terdengar suara Yangyang yang datang menegur.
Aku pandang Haechan pula. Dia malas nak ikut Yangyang jadi dia gerak ke tempat duduk dia. Di belakang aku.
"Orang bagi, taktahu siapa. Notes pun tak ada." adu aku. Yangyang ambil air kotak strawberi milik aku.
"Bagi aku lah. Aku memang tengah haus ni. Boleh eah?" disebabkan dia dah ambil bawak ke tempat duduk dia. Aku bagi jelah.
Aku mengeluarkan barang - barang yang nak digunakan nanti. Terdengar lagi suara Yangyang dekat belakang.
"Yang kau ni kenapa pulak sengih - sengih? Gila?" automatik aku dengan Daeun toleh kebelakang. Melihat Yangyang sedang bercakap dengan Haechan yang sedang bermain telefon pintar dia.
Haechan menoleh melihat aku yang berada di depan dia sejenak. Dalam beberapa saat lepas itu dia tersengih dekat Yangyang.
"Ni aku baca status Wooyoung. Dia kata Jeno pondan. Siut je." dia tunjuk screen telefon dia dekat Yangyang.
"Nak tengok." ucap Daeun. Dia ingin ambil telefon Haechan tapi cepat - cepat dia rampas balik.
"Tengok dekat telefon sendiri. Sibuk je."
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..