35 | JeYeon

57 14 3
                                    

2 Minggu Kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 Minggu Kemudian

Yeon Pov

"Kau tak nak try je confess dekat jeno? Kita dah nak semester 3 dah ni. Bila kau nak luahkan? Aku takut nanti jeno pergi confess dekat akira dulu." tegur daeun.

Daeun teman yeon pergi keluar kolej sebab nak post barang dekat customer. Oh ya yeon ada jual lipstik buatan dia dan minyak wangi.

Projek untuk subjek dia untuk semester 2.

Yeon yang sedang fokus dengan pemanduan dia terus teringatkan jeno.

Dah lama dia dengan jeno tak bertegur sapa sangat. Sebab jeno sibuk dan yeon pula ada kerja dia. Last dia tegur pun masa di hospital busan 2 minggu lepas.

"I takut dia reject. You tau kan, i sayang dia macam mana. Sampai dia ada crush dekat orang lain pun still,  i minat dia."

"I dah cintakan dia." sambungku.

"Kau try confess. Reject tu tolak tepi dulu. At least kalau dia reject awal kau boleh move on yeon. Dari tunggu punya tunggu punya tunggu dia notice. Dia takkan notice pun yeon.." daeun capai tangan aku yang ada dekat tombol gear.

"Kau cuba ya? Beranikan diri. Dah sampai masa kau confess dekat dia. Dah lama sangat kau simpan.. Setahun lebih dah." daeun genggam sikit tangan aku sebagai tanda memberi semangat.

Tertelan aku liur aku.

"I cuba confess bila dia tak sibuk dah."

"Macam tulah.." senyum daeun.

"Jom teman i pergi mall. Cari baju and beli cake untuk kawan yang lain." cadang yeon.

"Aku ok je."

S

K

I

P

"Banyak betul kau shopping." bebel daeun.. Aku tersengih.

"Banyak sangat ke?" tanya aku balik. Daeun angguk malas.

"Actually i bukan beli untuk diri i je. I beli hadiah untuk korang jugak." terbeliak mata daeun dibuatnya.

"Hah?"

"Betul.. Nanti i agihkan mana satu korang punya. Ok?" tutur aku dengan satu senyuman.

Daeun terus peluk yeon. Yeon yang terkejut sebab betulkan beg - beg shopping yang dia beli tu pun terundur kebelakang.

"Terima kasih yeonn! Kau ni baik sangat lah! Ha bak sini sikit aku tolong pegang."  alhasil separuh beg yang aku pegang dirampas daeun sebab dia nak tolong pegang untuk aku.

Lepastu kami pun gerak ke coffee bean untuk beli cake. Masa tengah berjalan tu tiba - tiba daeun tarik lengan kiri aku. Dia tahan aku sambil menatap sesuatu.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now