36 | Biarkan je

43 14 4
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

"Awak sibuk lagi ke dekat kolej? Sebab awak kan dah nak dekat final? Mesti test dengan kerja banyak." tanya jisung.

Actually kami dekat Hangang Park. Jisung datang mengejut ke kolej tadi katanya dia saje nak ajak aku lepak since kami dah lama tak contact semenjak aku balik ke kolej semula.

"Betul. Next week kami dah mula final.. Dua minggu jugak. Tapi bulan 2 minggu final straight.. Ada jadual masing - masing. Lab pun berduyun - duyun jugak datang."

"Saya pun naik stress nak hadap tu semua."

"Tapi gladly awak datang bawak saya keluar. Boleh saya hirup udara luar kolej." aku toleh dekat dia sambil tersenyum gembira.

Dia pun balas senyuman aku. Kami yang berjalan beriringan tu terus duduk di salah satu kerusi yang terdekat. Suasana petang yang sedikit bingit sebab bunyi kanak - kanak bermain permainan membuatkan aku tersenyum.

"Comel betul dorang kan?" tanyaku.

Jisung pun ikut tersenyum.

"Yepp.. Comel sangat. Kadang - kadang saya terfikir. Macam mana rupa anak saya nanti."

"Jauhnya awak fikir jisung." aku geleng kepala. Tak percaya apa yang jisung cakap tadi.

Tak masalahnya dia terlalu muda untuk fikirkan semua tu.

"Tapi kadang - kadang kita fikir macam tu seronok apa? Takkan awak tak pernah terfikir?" jisung dengan isu anak dia belum habis lagi.

Hish budak ni.

"Awak ni muda lagi tau nak fikir macam tu. Sekolah pun tak habis lagi." marahku.

"Bakal habis ok?" celoteh dia.

"Bakalll" tekanku.

Jisung buat muka.

"Yollaaa." jisung buat muka annoying.

Lama kami berdiam diri. Menikmati suasana petang itu dengam sebaik mungkin sebelum..

"Awak dengan roommate awak dah ok?" tanya jisung tiba - tiba.

Aku terus pandang dia.

"Ok dah hehe." jisung tersenyum lega.

"Baguslah macam tu. Lepasni awak tak perlu stress - stress lagi. Sebab ada banyak bende yang awak perlu fikir selain nak fikir masalah roommate awak." tutur jisung.

"Ok dah sekarang. Tapi tulah, awak kenal kan yeon yang camping haritu?"

"Kenal. Dia kan instafam. Influencer pulak tu. Kenapa?" aku senyum senget.

"Saya rasa tersepit la jisung. Saya tak tahu nak buat apa. Sebab dua - dua kawan saya."

Jisung buat muka confuse.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now