3 Minggu kemudian
Yuna Pov
"Jom pergi court basketball!" ajak nami tiba - tiba di dalam bilik. Kami bertiga terus memalingkan wajah masing - masing kearah nami.
"You boleh diam sekejap tak? I ada barang nak kene review nami." keras nada yeon berbicara. Ye yeon tengah review barang tetiba bising seketul nami. Dah terbantut kerja yeon. Dia tekan pause di telefon dia.
"Saya mintak maaf yeon.. Saya tak sengaja." lirih je suara nami. Mungkin dia terasa dengan intonasi yeon berkata pada dia.
Aku dengan feyy menggeleng kepala. Kami berdua sedang sibuk ulangkaji subject Electronic Circuit. Feyy study di katil aku. Alamatnya katil aku bersepah dengan alat tulis serta buku latihan dan nota.
Mendengarkan suara nami seperti sedih membuatkan yeon rasa serbasalah. Dia meletakkan barang review dia diatas meja belajar. Tapi dia still duduk dekat kerusi dia menghadap nami yang bersila di atas katil.
"Ok kami teman.. Tapi kenapa nak pergi court basketball? Ada apa - apa ke?" tanya yeon.
Tapi still.
Kami?
Bila masa aku setuju nak pergi pun taktahulah. Tapi takpelah. Aku dengan feyy dah bermain cuit - cuit perlahan.
"Kau nak pergi ke?" bisik feyy sangat perlahan dekat telinga aku. So aku je yang dengar. Aku mengangkat kening menatap feyy sekilas sebelum pandang dua ketul manusia dekat sana.
"Teman jelah. Boleh tengok siapa pemain baru. Katanya pemilihan harini." balasku dengam berbisik. Feyy mengangguk faham.
S
K
I
P
Haehan Pov
Aku menyarungkan tshirt adidas hitam di badan aku. Jeno dan jaemin juga memakai jam untuk bersiap - siap ke court basketball. Mata aku tertumpu dekat Wooyoung yang elok baring atas katil.
"Kau tak pergi ke wooyoung?" tanya aku.
"Haah. Tak pergi ke?" celah jeno. Jaemin hanya memerhati sambil grab phone dia dan dimasukkan dalam poket tracksuit dia.
Wooyoung menggeleng.
"Tak aku tak pergi." wooyoung memejam mata. Konon nak tidur. Mata aku tertancap dekat batang memancing dia bersandar dekat dinding.
"Lagipun aku main basketball suka - suka je haritu. Aku tak mengharapkan yang aku terpilih." sambung dia.
"Cakap jelah kau nak pergi memancing dekat tasik dengan renjun alah - alah alasan je." celah jaemin tiba - tiba. Wooyoung hanya tersengih setelah mencelikkan mata.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..