06 | CatDog

72 16 0
                                    

Haechan Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haechan Pov

Aku yang baru lepas mandi disapa jeno dengan jaemin yang baru sampai luar bilik. Kami masuk bersama - sama kedalam bilik.

"Woi nah.. Malas punya budak. 7ribu won kau hutang aku." jaemin hulur plastik bungkusan makanan milik wooyoung yang sebuk main among us.

"Thank you thank you." ucap dia sambil capai huluran jaemin. Manakala jeno hulur bungkusan makanan milik aku.

"Ni kau bayar dekat yangyang. Dia malas nak singgah bilik." aku mengangguk dan letak makanan atas meja. Aku pakai baju dengan boxer. Meja dituju dan mulalah sesi makan.

Berbaki 1jam lebih sebelum mula event petang ni.

"Kau tak mandi ke jaemin?" tanya jeno yang nak ready gi mandi. Jaemin menggeleng sambil landing badan dia atas katil.

"Kau pergilah. Aku nak rehat dulu." jeno yang faham pun terus angkut toiletries dia gi tandas. Mandi lah badan berpeluh sebab round satu kolej pagi tadi.

Sedang aku scroll ig sambil makan tiba - tiba ada newsfeed yang membuatkan otak aku tiba - tiba dapat create idea nak balas dendam dekat pempuan tu. Aku berdecit suka. Lidah menolak pipi kiri.

"kau tunggu petang ni pempuan." jari laju menaip memesan delivery sesuatu. Lepastu aku call yangyang.

"Ada apa call?"

"Kejap lagi kita turun awal sikit. Aku ada barang baik ni." ucapku sambil tersengih - sengih.

"Maksud kau?"

Aku berdecit kecil.

"Petang ni tahulah.. Nanti aku roger kau turun ikut aku. Bawak chani sekali. I need his help."

"Ha yelah.."

Aku tutup call.

Ada hadiah special untuk kau petang ni sayang.

Aku senyum miring.

S

K

I

P

Yuna Pov

"Mehlah aku tolong letakkan beg korang" offer chani yang tiba - tiba jadi baik hati. Aku, nami,  daeun dan pelajar lain terus pass totebag kami pada chani.

Sekarang ni dekat padang. Ada game main baling belon air petang ni. Just have fun tapi ada mission. Mission kene lindung sorang dari team dari kene basah. Jadi yang lain kene korbankan diri.

Tanpa aku perasan dari jauh haechan memerhati beg aku yang diangkat oleh chani lagak meregangkan badan. Chani lagak memberi signal bawaha beg yang diangkat tu adalah beg aku.

Dan itu adalah idea haechan.

Haechan yang berdiri berkumpul di team 7 hanya memerhatikan chani sambil meyilangkan tangan. Bibir menguntumkan senyuman jahat. Matanya melirik pada aku yang seronok berbual dengan kawan aku yang dia taktau nama dia nami.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now