49 | Malang sungguh

45 12 4
                                    

3 Hari kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

3 Hari kemudian.

Jisung Pov

"Sayang.. Esok saya sibuk training pubg. Sebab dah seminggu lebih tak datang and nak kene buat content live. So whole day sibuk." kami duduk di bangku taman tempat mula - mula kami jumpa.

Dating sekejap je sebab tadi aku keluar dengan feyy and yeon. Teman yeon buat content youtube masak - masak dekat rumah dia. Petang ni baru free then terus date sekejap dengan jisung.

Saje lepak makam aiskrim.

"Oh yaka? Tak apalah. Lagipun esok dengan lusa saya ada hal jugak. Esok whole day kemas rumah. Lusa keluar dengan mama." aku kata sambil fokus makan aiskrim.

"Oh ya.. Lusa pun saya ada hal. Nak keluar ikut ayah saya. Kalau tak ikut nanti dia bising." aku angguk sahaja.

"Next week awak nak pergi tak? Perlawanan basketball?" aku toleh pada dia dan sedikit mendongak. Yelah dia kan budak galah. Dia toleh jugak dekat aku.

"Hmmm tak janji..sebab next week maybe saya kene fly singapura. Tu pun kalau chenle pick saya untuk pergi tournement wakil Nkteam." aku dah monyok..

"Alah... Saya ingat awak nak pergi. At least saya tak jadi nyamuk dekat sana."

"Nyamuk?" tanya jisung sekali lagi.

"Haah. Yelah.. Yeon dengan jeno confirm dah. Feyy pulak tak dapat datang. Sebab dia ada holiday trip dengan family dia. Nami..." aku mengeluh perlahan.

"Dia mesti akan marah saya lagi. Dia ingat saya nak kacau jaemin dia lagi. Siapa yang kacau siapa! Erghhh! menyampah betul." marah aku sambil mengembungkan pipi manakala jisung ketawa geli hati.

"Eee comel lah kalau awak marah macam ni sayang. Rasa nak cubit je pipi tu. Tembam! Buat lagi sekali!" aku bagi pandangan maut dekat dia.

"Eiiiii.." aku tampar lengan dia perlahan.

"Auuuu sakitlah.. Sorrylah saya gurau je sayangku. Atotoototo dah tak comel tak buat muka macam tu okok.. Jom pergi coffee bay.. Beli matcha latte. Saya belanja jum jum." dengan reaksi comel dia, jisung terus je bangun pastu tarik tangan aku untuk ikut bangun sekali.

Bila aku dah bangun terus dia tarik aku berjalan kaki ke coffee bay yang jauhnya dalam 10 minit.

S

K

I

P

Haechan Pov

"Lee donghyuck kamu nak kemana tu." aku yang nak bukak pintu rumah sebab nak keluar terus ditahan appa yang kebetulan lalu disitu. Aku mengeluh panjang seraya berkata.

"Nak keluarlah.. Nak makan.. Lapar." jawabku dengan malas nak mati.

Appa menggeleng - geleng kepala bila melihat reaksi aku yang menjawab soalan dia tadi.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now