Jisung Pov
"Mana budak ni." tuturku sendirian. Dari balik sekolah aku tunggu dekat sini.
Playground.
Kini jam menunjukkan pukul 6.30 petang.
"Takkan dia tak lalu harini? Ke dia sibuk buat kerja sekolah?"
Rasa dah lewat untuk duduk dekat playground macam orang gila jadi dia decide nak balik rumah jalan kaki. Masa jalan kaki tiba - tiba telefon bimbitnya berdering.
"Daddy?"
"Jarang - jarang orang tua ni nak call aku." bebel jisung sendirian. Dia tekan jawab panggilan.
"Yess? Ada apa daddy?"
"Mana kamu jisung? Kan daddy dah pesan harini balik awal. Nak pergi makan dengan kawan daddy."
Jisung menepuk dahinya perlahan.
"Ahhh appa.. Jisung dekat rumah kawan jisung. Baru on the nak balik rumah. Ada kerja kumpulan. Jadi balik lambat." tipuku.
"Kamu nak daddy tumggu kamu dulu ke"
Jisung menggeleng kepala.
"Tak apalah. Lain kali jisung ikut. Lagipun jisung letih. Nak rehat." pintaku.
"Hmm takpelah kalau macam tu. Next time no excuses"
"Nae.." aku menutup panggilan dan meneruskan perjalanan. Tanpa aku sedar ada seseorang yang melihat aku dari dalam kereta yang baru je lalu bertentangan arah dari aku.
Yuna Pov
"Mama...kita pergi makan dengan Mr.Park ke?" tanyaku di dalam kereta. Mama yang sedang memandu mengagguk mengiyakan.
"Alang - alang kamu ada disini. Mr.Park ajak kita makan malam. Katanya dah lama tak berjumpa dengan kamu." aku menggangguk sambil meliarkan mata di luar tingkap sebelum ternampak seseorang yang aku kenal sedang berdiri di tepi jalan sambil bercakap melalui telefonnya.
"Ehh jisung?"
"Apa yuna..?" tegur mama.
Aku menggeleng laju - laju.
"Takde apa mama." aku tersenyum kecil. Mata aku melirik kearah side mirror. Ternampak jisung sedang berjalan kaki.
Balik rumah kut.
Harap dia tak ponteng lagi.
S
K
I
P
"Maaf uncle lambat. Tadi nak tunggu anak uncle. Dia ada hal. Sibuk urusan sekolah." celah Mr.Park
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..