48. bölüm

2.2K 108 2
                                    

Gençken ailesi düştü ve hizmetçi olmak için İmparatorluk Sarayına geldi.

"Majestelerine, aya, İmparatoriçe'ye bin selam, bu alçakgönüllü hizmetçi Solare'den Victoria Lierre," dedi Vicky, titreyerek.

Medea hafifçe başını salladı ve Vicky'nin yüzüne baktı.

Kahverengi saçları ve göze çarpmayan bir yüzü olan çilleri vardı, ancak Medea adını ve yüzünü hafızaya verdi.

Romanda, aynı memleketi paylaştıkları için Seira'ya yardım eden bir hizmetçiydi.

"...... Bayan Lierre. Sana Vicky diyebilir miyim?

"Tabiki! Majesteleri - İmparatoriçe! Bu bir onur! "

Zavallı bir Baron ailesi geçmişine sahip olduğundan, İmparatorluk Sarayında soylu bir doğum hizmetçisi olarak bile kraliyet ailesiyle pek karşılaşmazdı.

Vicky, İmparatorluk Sarayında hizmet ederken babasının vefatını duymuştu ve onunla birlikte unvan da kayboldu; bu nedenle, sahip olduğu herhangi bir asil duruşunu kaybetti ve bekleyen bir kadın olamazdı.

Vicky'nin hizmetçi arkadaşları ona karşı açıkça saygısız ve saygısız davrandılar.

"Memleketiniz olan Solare bölgesini merak ediyorum çünkü kitapların dışında öğrenilecek çok şey var. Bölgedeki asaleti ve malikanelerinin sınırlarının nerede olduğunu biliyor musunuz? "

Vicky'nin babası, savaş zamanına yaptığı katkılardan dolayı geçici olarak kalıtsal olmayan bir unvan verilen bir şövalyeydi.

Unvan artık mevcut olmasa bile, kendisi ve ailesi bir süre asil kaldılar, böylece çevredeki aristokratlar hakkında bilgi sahibi olacaklardı.

Yeterince tabii, Vicky kocaman bir gülümsemeyle Medea'ya baktı.

"Babamın efendisinin mülkü yakınlardaydı, bu yüzden birçok aristokrat duydum!"

"Evet."

Medea, Vicky'yi, önünde hazırlanmış olan Solare haritasına yaklaşması için çağırdı. Gergin görünümlü Vicky yaklaşırken harita salondaki büyük bir masaya yayıldı.

Medea biraz korkmuş görünen Vicky'ye gülümsedi ve onu rahatlattı.

Korkulacak bir şey yok. Sadece merak ediyorum ve bazı hikayeler duymak istedim. Gergin olmana gerek yok; Seni sorgulamaya çalışmıyorum, "

Açıkladı Medea, kendisininkinin karşısındaki koltuğu tavsiye ederek.

Sert bir tavırla oturan Vicky, Solare bölgesini anlatmaya başladı.

***

Üretilen başlıca ürünler patates ve fasulyedir.

Bunun dışında, esasen bazı nadir otların bulunduğu çorak bir araziydi.

Araziler de minimaldi çünkü Solare bölgesini ormanlar ve bataklıklarla birlikte geniş bir dağ silsilesi kapsıyordu.

Bunların arasında Seira'nın erkek kardeşinin efendisi olduğu mülk, bataklığa yakın bir köşeydi.

Sadece az miktarda arazi mevcut olduğundan, İmparatorlukta en az vergiyi toplayan topraklardı.

Bunun yerine, özellikle iblisler ortaya çıktığında, İmparatorluğun en çok desteğine ihtiyaç duyan yerdi.

Vicky'nin Seira'nın ailesiyle hiçbir ilişkisi yoktu ama onları biliyordu.

En büyük oğul Ian reşit olmuştu; babası öldü ve onu Baron unvanını ve mirasın hükümdarlığını miras olarak bıraktı.

Baron'un * şüpheli ölümü hakkında birçok spekülasyon vardı. [*çn. Seira'nın babasının bir Kont olduğundan oldukça emin, ancak şimdi yazar onun bir Baron olduğunu yazıyor]

Önceki Baron'un kovulan erkek kardeşinin kasıtlı olarak bir vagon kazasına neden olduğu ve onu öldürdüğü söylentileri vardı. Seira'nın babası kazadan sonra sekiz ay acı çektikten sonra öldü.

Görünüşe göre Ian'ın babası hayata zar zor tutunmuş, Ian yetişkinlik çağına gelene kadar direnmişti.

Bu sayede unvan Ian'a verildi ve Ian'ın amcası emekli olup istifa etmekten başka seçeneği olmadığını söyledi.

Ancak, daha önce genç ve sağlıklı olan Baron'un bedeni artık kırılgan ve amcanın bu kez zehir kullandığına dair fısıltılar dolaşıyor. Ailenin başka bir oğlu var, ama bence yetişkinliğe ulaşması beş yıl önce? En az dört yıl daha olması gerektiğini biliyorum çünkü aralarında bir orta çocuk var... bir kız. "

Bu romanın kadın kahramanı Seira'ydı.

"İmparatorluk Sarayından o mülke gitmek ne kadar sürer?"

"İyi... ... . Belki 12 veya 13 gün? "

"Ne... ... ?"

Ne dedi-?

* * *

Bu İmparatorluğun geniş ve Seira'nın periferide bir asil olduğu gerçeğini görmezden geldim. En erken on iki gün....... Zaman çizelgesi sıkı olsa bile çok dar! '

Lyle ile boğuşacak vaktim yok. Luke ile hemen buluşup onu oraya göndermezseniz, Ian ölecek!

"Ama, Lyle'ı nasıl ikna edeceksin - !?"

Medea tamamen hüsrana uğramış ve rahatsız olmuştu.

Lyle ne dedi? Onu affedene kadar gözaltına alınmasının devam edeceğini söylememiş miydi, ama ne zaman affedecekti? Bir hafta? Bir ay? Belirlenmiş bir zaman yoktu - sadece belirsiz 'seni affedene kadar.'

Ben çocuk değilim! Ama bana çocukmuşum gibi davranmıyor mu? Ama o İmparator...... '

Medea, Lyle'ın neden üzgün olabileceği konusunda beyin fırtınası yapmaya karar verdi.

***

Majesteleri İle Tehlikeli Geceler [NOVEL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin