İmparatoriçe Sarayı'na dönen Medea, Lyle'ın düşmanlığı yüzünden endişelendi.
Ben İmparatoriçe'im, biliyorsun! Seninle bir iki gece yatmış olmam sana ait olduğum anlamına gelmez!
Nasıl intikam alacağını merak etti ama Medea güçlü bir İmparatoriçe olmadığı için hiçbir yolu yoktu.
Ek olarak, Medea'nın yapacak başka işleri vardı:
Ayrıca Seira'nın arazisindeki madenlere yatırım yapmanın bir yolunu bulmam gerekiyor.
Bekleyen hizmetçilerinden Silore bölgesi hakkında uzmanlar bulmalarını istedi. Bu yüzden Medea'nın birkaç gün daha beklemesi gerekiyordu:
Hâlâ zamanım var ama bu hayatımı ilgilendiriyor. Keşke bununla temiz ve net bir şekilde başa çıkabilseydim …… '
Medea'nın yardıma ihtiyacı vardı ve şu anda aklına gelen tek kişi Luke'du. Bir süre Lyle'a sormayı düşünmüştü, ama bugünkü tutumuna bakınca onu bir seçenek olarak yeniden değerlendirdi.
Luke'a güvenebilir miyim? Luke, ölümünden yıllar önce Medea ile tanışmadığı için benden şüphelenmez …… '
Luke'un hatırladığı Medea, yıllar önce anneleri Düşes'in emrinde dersler aldığı zamandı. Uzaktan ona sadece birkaç kez baktı. Göz kamaştırıcı derecede güzel bir kız kardeş, yetişkinliğe ulaşana kadar dört yaşındaki bir çocuğun hatırasında kaldı. Babaları Dük Ceiard'ın emriyle sıkı bir eğitim aldı ve bir şövalye olarak dolaştığı için Medea'yı bir daha görmedi.
Şövalyeliği aldıktan ve küçük bir dük konumuna yükseldikten sonra Luke, Medea ile tanışmaya çalışır, ancak bunun yerine tabutuyla tanışır.
Kız kardeşinin cesediyle yüzleşen Lyle'a karşı muğlak onaylamaması, açık bir nefrete dönüşür.
Sanırım Luke iyi bir seçim olurdu.
Medea bir hizmetçiden bir antetli kağıt getirmesini istedi ve Luke'a yakında onunla tanışmak istediğini belirten bir mektup yazmaya başladı.
Ziyaret etmesi zordu, bu yüzden Luke'un İmparatorluk Sarayına gelmesini istedi. Medea mektubu balmumu ile mühürledi ve hizmetçiye uzattı.
"Bunu Ceiard Dükü oğlu Luke'a ver."
Küçük dük mü demek istiyorsun?
Belki de Medea şimdiye kadar dükten bahsetmediği için, hizmetçi Medea'ya biraz şaşırarak sordu.
Dük mü oldu?
Medea'daki cenaze töreni sırasında, Luke zaten küçük bir düktü, ancak romanda birkaç satırda ifade edildiği için kesin zamanlama bilinmiyordu.
Evet, bir süre önce küçük dük oldu.
Görüyorum, sonra onu küçük düke veriyorum. Haberciden beklemesini ve anında cevap almasını isteyin. Beklemek istemiyorum. "
"Oh evet……"
Mektubun ele geçirilmesi ihtimaline karşı ekledim.
Hizmetçi, Medea'dan soluk yüzlü bir mektupla odadan çıktı.
Neden o yüze sahipti? Lyle, Medea'nın Dük'le iletişime geçmesinden hâlâ nefret ediyor mu?
Medea, Düşes Dükünün suç ortağı olduğunu düşündü ve bu nedenle onu küçümsedi. Ve küçük kardeşi Luke ile hiç ilgisi yoktu.
Bu yüzden ilk önce Ceiard Dükü ile hiç iletişime geçmedi ve İmparator Medea'dan nefret etmesine rağmen onu İmparatoriçe olarak kurdu. Bu nedenle, ona yeterli bir bütçe tahsis edildi, bu yüzden Medea hiçbir zaman dükten yardım istemek zorunda kalmadı.
Ceiard Dükü, evinin adının itibarını korumak için hayır kurumuna ihtiyacı olmadığı sürece onu ziyaret etmek için bir neden olmadığını söyledi.
Her neyse Medea, yardımını umarak Luke'a bir mektup gönderdi ve geceleri İmparator'dan nasıl kaçınacağını merak etti.
'.… Sadece kaçmalı mıyım?'
En son şanssız olduğum için yakalandım, ancak İmparatoriçe Sarayı'nın birçok yatak odasından birinde saklanıyor olsaydım Lyle ile karşılaşmazdım.
'Gece çökmeden, uygun bir yer ve saklanma yeri bulalım!'
Medea yatak odasından çıktı ve sarayda böyle eğlenceli bir şakayla geldiği için neşeyle ve neşeyle dolaşmaya başladı.
***
Lyle zamanın geçmesini sabırsızlıkla bekliyordu. Medea İmparatorluk Sarayı'ndaydı, bu yüzden İmparator olarak onun izni olmadan hiçbir yere gidemezdi.
Ve zihnim bunu kavram olarak bilmesine rağmen, kalbim sırf onu göremediğim için endişeliydi. Şu anda Medea'ya gitmek istiyordum, ama etrafımda bu kadar çok göz varken, her hareketimi seyredip fısıldayan o kadar da yüzsüz değildim.
"Aşırı tepki verdiğimi bile biliyorum."
Lyle gün batımını izlerken, Medea'nın bakış açısına nasıl bakması gerektiğini merak etti… muhtemelen keyfi, diktatörce, zor….
Biliyordu ama Medea'nın sözleri söylediğini duyduğunda aklı başında olamazdı.
'Boşanma…….'
Medea bu fikri daha önce hiç eğlendirmemişti; eski Medea olsaydı, boşanma kelimesi onu öfkeyle titretebilirdi.
Ama şimdi Medea …….
"Majestelerinin sevdiği bir kadın varsa ... ... O zaman beni özgür bırakabilir misin?"
Bedava.
Sadece ağzından çıkan kelimenin düşüncesi bile kanını dondurdu.
Daha önce Medea'nın yüzüne dayanamıyordu ve şimdi birkaç gün içinde nefret ettiği kişinin tam tersi oldu.
Ve Medea'nın ondan nefret etmesi doğaldı. Kazadan sonra onu kontrol etmemişti bile. Bunun yerine, kazanın birlik gecelerini atlamak için yeterli gerekçe olup olmadığı konusunda endişeliydi.
Ve şimdi işlerin değiştiğini fark etti; şimdiki Medea, İmparatoriçe pozisyonuna, elbisesine taşlarla [mücevherler] iliştirilmiş bir "manken" demişti.
İmparatoriçe olmak onun için hiçbir şey ifade etmiyordu. Lyle bunu anladı ama bırakmayacaktı.
Biz zaten evliyiz ve kalbimi hareket ettirdin. Yapmayacağım ……
"Artık seni yalnız bırakmayacağım ……"
Böyle bir yeminin ardından bile, Lyle geçmişteki ihmal günahlarının silinmeyeceğini biliyordu, ama Medea'yı eylemleriyle telafi etmekten başka hiçbir şey düşünemezdi.
Neden benden bir şey istemiyorsun?
Lyle'ın kalbi doluydu, istediği sürece dinleyebileceğinden ve dünyadaki herhangi bir isteği yerine getirebileceğinden emindi.
Güneş dağın üzerine tamamen eğildi ve karanlık çökmeye başladı.
Lyle hemen Milledia'nın bekleyeceği saraya koşmak istedi, ancak Lyle daha fazla zaman ayırmaya karar verdi.
Yararsız bir oyun olduğunu bilmeme rağmen, kendimi ancak bu şekilde koruyabilirdim.
Midem yandıkça karanlık yavaş yavaş yayıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Majesteleri İle Tehlikeli Geceler [NOVEL ÇEVİRİ]
Romantizm#GÜNCEL✨ Zaten sekizinci intihar girişimi. İmparatoriçe Medea bu sefer yine ölmedi. Ama bu sefer biraz tuhaf. "Hafıza kaybı?" İmparator Lyle, Medea'nın operasyonuyla eğlenir. Bunca zamandır bana korkunç bir şekilde eziyet ediyorsun ve şimdi hafızan...