36. SEKRET MARII

45 2 0
                                    

„Sekret Marii" - Laura Baldini, wydana 2021 rok

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


„Sekret Marii" - Laura Baldini, wydana 2021 rok. Wydawnictwo: Znak Literanova

Maria Montessori została pierwszą włoską lekarką. Dążyła do celu, osiągała sukcesy, walczyła o prawa kobiet. Książka nie jest biografią, tylko powieścią która pozwala nam chociaż trochę zobaczyć życie Marii. Opowiada jak zaczęła swoją karierę, kiedy przyjęła posadę asystenta w szpitalu psychiatrycznym w Rzymie. Dzięki niej dzieci które tam były i były uważane za „chore umysłowo" nie żyły już w takich warunkach jak wcześniej. Na drodze Marii staje pewien mężczyzna przez którego jej kariera stoi pod znakiem zapytania. Czy młoda lekarka podąży za miłością swojego życia czy za pracą ?

Książka intrygująca i napisana strasznie ciekawie. Maria była cudowną kobietą, lekarką która pomagała pacjentom jak tylko mogła. Czytało się ją przyjemnie, jednak czuje niedosyt. Spodziewałam się takiej końcówki, przeczuwałam co nie co i ogólnie mam tak wiele pytań „dlaczego?!" Myślałam, że będzie bardziej poruszony temat pedagogiki jednak nie 😕 ale mimo tego książka jest warta uwagi. Polecam !

Maria Montessori stworzyła spójny system pedagogiczny, w którym dzieci, wzrastając w poczuciu własnej wartości i siły wewnętrznej, stają się samodzielne, wolne, niezależne, świadomie rozwijają swoje talenty, pasje oraz zainteresowania.

( 31 sierpnia 1870 - 6 maja 1952 )

Recenzje książekOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz