Hagrid bütün 1. sınıfları kayıktan indirip peşine taktı. Okula girdikten sonra bekleyen zümrüt yeşili bir cüppe giymiş, uzun boylu, siyah saçlı büyücü bir kadın çıktı karşılarına.
"1. sınıflar Profesör McGonagall." dedi Hagrid.
"Teşekkür ederim Hagrid. Bundan sonrasını bana bırak artık." diye cevap verdi Profesör McGonagall.
Bütün öğrenciler McGonagall ardından büyük salona girdi. Profesör hepsini Büyük salonun sonuna kadar götürdü, taş basamağı çıkıp öğrencilerin önüne dizilmesini söyledi.
Harry, etrafına bakıp Hogwarts'ın ne kadar güzel göründüğünü düşünüyordu. Hermione'ye dönüp tavanı gösterdi. İkisi de aynı anda lafa girip "Tavan gökyüzüne benzemesi için büyülenmiş. Hogwarts: 1 Tarih'te yazıyor." deyip gülmeye başladılar.
Profesör McGonagall tekrar gelip öğrencilere seslendi. "Hogwarts'a hoş geldiniz. Yerlerinize geçmeden önce bina seçimleriniz yapılacak. Teker teker herkes binalarınıza ayrılacaksınız. 'Kaç tane var?' diye soracak olursanız, 4 tane bina var. Bu 4 bina nedir? Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw ve Slytherin. Seçim bittikten sonra gittiğiniz bina yıl boyunca sizin eviniz olacak. Binalarınızın ortak salonlarında uyuyacaksınız. Hogwarts'ta olduğunuz dönemde başarılarınız ile binanıza puan kazandıracaksınız. Yaptığınız yanlışlar ve aldığınız cezalar binanızın puan kaybetmesine sebep olur. O yüzden dikkatli olmanızda fayda var." dedi ve içeri gitti. Daha sonra elinde bir şapkayla geldi ve taburenin üstüne bıraktı. Şapka bir anda şarkı söylemeye başladı.
"Bu şapka dersiniz çirkin mi çirkin!
Ama öyle hemen karar vermeyin.
Toz olurum varsa benden güzeli,
Eşsizim kendimi bildim bileli.
...
Karşımda şöyle ürperin biraz
Dünyada hiçbir şey gözümden kaçmaz.
Eğer geçirirsen beni başına
Gideceğin yeri söylerim sana.
...
Giy kafana beni çekinme sakın!
Birinci koşul bu: Korkmayacaksın!
Hiç kimseye gelmez kötülük benden,
Şapkalar içinde en uysalım ben."Şarkı sona erince herkes alkışlamaya başladı. McGonagall'ın konuşacağı anlaşılınca alkış bitti ve seçme başladı.
"Adını söylediğim kişi tabureye çıkıp şapkayı başına geçirecek, hangi binaya gittiğini öğrenecek." dedi ve ilk ismi söyledi. "Abbott, Hannah"
Şapka biraz düşündükten sonra binayı söyledi. "HUFFLEPUFF!" Hufflepuff binası alkışlamaya başladı. Herkes sırasıyla binasına ayrılmaya başladı. Harry, şapkanın bazen düşünüp bazen de direkt binaları söylediğini fark etti.
"Grenger, Hermione" diye seslendi Profesör McGonagall. Hermione biraz çekinerek tabureye doğru yaklaştı. Kafasına şapkayı geçirdi. Sanki şapkaya bir şey söylüyor gibiydi. Daha sonra şapka binayı söyledi. "GRYFFİNDOR!" Gryffindor binası coşkuyla alkışlamaya başladı.
McGonagall, "Malfoy, Draco" diye seslendi. Şapka daha kafasına değmeden "SLYTHERİN!" diye bağırdı. Slytherin binası alkışlamaya başladı Draco'yu. Draco Harry'ye bakıp binasının masasına oturdu.
Seçme biraz daha devam etti. En sonunda McGonagall, "Potter, Harry!" diye seslendi. O daha tabureye yaklaşmadan fısıldaşmaları duyuyordu. Herkesin adını duyunca tepki vermesine alışmıştı ama yine de rahatsız olmaktan kendini alamıyordu. Tabureye oturup şapkayı kafasına geçirdi. Şapkanın bir anda konuşmaya başlamasıyla irkildi Harry.
"Hmm, çok cesur gözüküyor, aynı zamanda güçlü de. Gryffindor olabilir. Zekası da çok iyi. Ravenclaw da uygun gibi duruyor. Yetenekli olduğunu görebiliyorum. Kendini kanıtlamak da istiyor. Hırsının da farkındayım. Gerçekten çok güç. Seni nereye yollamalı acaba."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zümrüt Prens
FanficSlytherin'e yerleşmiş Harry'yi konu alan kitaplar arasında aydınlık için savaşan Harry'yi pek göremedik. Bu hikayedeki Harry aydınlık için savaşacak ama içindeki karanlığı da asla yok saymayacak. Sirius ne demişti? "İnsanlar iyi kimseler ve Ölüm Yi...