Bissmillahirrahmanirrahim
Fyp. Ngeh tiber hahaha"Good evening passenger of flight
Mh50 bound for Malaysia, Kuala Lumpur, This is your captain, Eidlan
Iskandar, Speaking."
- Muhd Eidlan Iskandar"Goodmorning everyone starting
From now on, I'm your new officially
CEO, Lallaina chù."
- Lallaina chùKehidupan mereka sangat berbeza. Si jejaka yang mempunyai segalanya. keluarga juga yang sangat penyayang. Manakala sigadis yang malang. Mempunyai segalanya tetapi kurang kasih sayang dalam keluarganya. Dunia sijejaka penuh sinar kebahagian. Manakala dunia sigadis gelap dan penuh kepahitan mahupun ketegasan.
"Jangan pernah nak cuba rapat
dengan I Encik Eid."
- Lallaina Chú"I'm not Scared Lallaina
sayang..."
- Muhd Eidlan IskandarKeberanian Eidlan. Lelaki yang ditemuinya diparti sedikit sebanyak telah menjentik hati kecilnya. Setiap tingkah jejaka tersebut membuat dia tidak keruan.
Tetapi walau macam manapun. Dia tidak akan sesekali jatuh ketangan lelaki itu. Kehidupan lelaki itu terlalu sempurna dimatanya. Dan dia tidak akan sesakali membiarkan kehidupan lelaki itu hancur ditangan keluarganya hanya disebabkan lelaki cuba untuk berkawan dengannya.
"Please. Just let me be your
reason to be happy Lallaina.""Let me be your happiness."
- Muhd Eidlan IskandarTidak pernah tahu erti putus asa. Itulah seorang Muhd Eidlan Iskandar.
Tidak pernah putus asa untuk mengejar gadis kesayangannya yang terlalu dingin dan terlalu tegas untuknya. Nampak dingin dan sombong. Tapi percayalah. Gadis itu lembut hatinya. Dan sebab itu Eidlan semakin nekad mahu mengeluarkan gadisnya daripada keluarga toxic itu. Dia mahu menjadi pelindung Lallaina. Dia mahukan Lallaina hidup bebas seperti orang lain dan juga seperti dirinya.
Lallaina deserve better.
"So, You are my boyfriend right now?"
- Lallaina ChúDikejar dan terus dikejar. Siapa saja tidak tumbang?
Entah dimana keberaniannya melanggar perintah daddynya. Tingkah Eidlan setiap kali datang bertemunya telah berjaya mencuri hatinya. Walaupun dia kebalkan hati tetapi sedar dia hanyalah manusia biasa dan lemah akhirnya jatuh juga.
Tetapi keberaniannya cukup untuk menjadi kekasih kepada lelaki itu.
Hanya dalam hubungan tersembunyi. cukup hanya mereka berdua yang tahu.
Tapi berbeza dengan Eidlan.
"Of course no. I'm your future husband." - Muhd Eidlan Iskandar
Dengan berani matinya dia meminta keluarganya menghantar rombongan pinangan kerumah gadis kesayangannya itu.
Takut? Sudah tentunya tidak. Baginya keluarga gadis itu biasa saja. Mungkin sebab mereka setaraf? Mana mungkin bapa kepada gadis kesayagannya itu mampu menghancurkan dia mahupun keluarganya seperti yang ditakutkan oleh Lallaina. Keluarganya semua berpengaruh. Tentunya tidak mampu ditumbangkan oleh bapa kepada gadis kesayangannya itu.
Tiada tolakkan dihadapan mereka. Pinangan diterima sepenuhnya. Tapi siapa sangka dibelakang?
"Try to disobey me Lallaina, You know
right? How can be a crazy i'am..."
- Calvin ChúTiada pilihan lain. Lallaina terpaksa meminta dibatalkan perkahwinan mereka dan juga terpaksa memutuskan hubungannya bersama Eidlan. Dan sanggup menyakiti lelaki itu demi mahu membuat jejaka tersebut membencinya.
She's scared.
"You think you can leave me?"
"You think i will let you go?"
"You think i will hate you?"
"No sayang... aku Muhd Eidlan Iskandar takkan pernah sesekali lepaskan kau. Walau apa pun yang terjadi kita akan tetap kahwin. Persetankan apa pun yang berlaku. You are mine and always be mine Lallaina..."
"Once you walk into my life
means you gonna end up your entire life with me." - Muhd Eidlan IskandarKehidupannya berubah seratus peratus apabila sudah melangkah masuk kedalam kehidupan lelaki itu. Tersangatlah beza dengan kehidupan dia yang dulu.
"I love you wife."
- Muhd Eidlan Iskandar" I love you too husband."
- Lallaina Chú
꧁❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀꧂
Tadda!!!!!!
Saya tulis spoiler atas tu nak buat awak² semua faham jalan cerita dia. Tapiiiiiiiii awak faham ke? Saya rasa macam termengarut pula ye HAHAH tapi takpela nanti dah update Bab kesetiap Bab pahamlah tuhkan?
Jadinya ini story kelima dari saya yang mungkin akan bermula diupdate selepas story keempat saya tamat...
Saja letak awal² dekat sini. Excited sebenarnya. Ngeh.
꧁❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀꧂
Please don't expect too much from this story:)
Apa² yang berkaitan dalam ni. Itu semua adalah rekaan semata-mata, Place, Character, Job, atau bermacam-macam lagi semua itu dalam rekaan semata-mata saya saja.
꧁❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀꧂
SPOILER
Story ni takkan ada yang terhempas-hempas kapal terbang tiadaaaaaaaaa haha. So jangan risau.That's all...
See you in a bit...COMING SOON...
YOU ARE READING
[C]✓Eidlan : Her saviour
Romansa[Stand alone series] known as Her Saviour MUHD EIDLAN ISKANDAR : Jejaka tampan yang berkerja sebagai juruterbang, Menjadi idaman para gadis sudah biasa baginya. Tidak terlalu peramah tidak juga terlalu sombong. Seorang yang biasa saja. Lelaki yang m...