Müzik önerisi
IV. BÖLÜM
1 EYLÜL 1943
Okul yeniden öğrencilerle dolmuştu. Hogwarts Express'i öğlen vakti okula vararak yeniden bu araziye hakim olacak canlılık ve gürültüyü çıkarttığı üç düdük sesiyle haber vermişti. Şimdi, tören başlamadan hemen önce Profesör Dumbledore elinde bir listeyle Büyük Salon'un kapılarının önündeki holde elinde liste ile birinci sınıfları topluyordu. Hole açılan merdivenlerden bu görüntüyü bir süre hüzünle izledi. Profesör McGonnagal'ın "Birinci sınıflar sıraya!" naraları kulağında çınlamıştı sanki. Tabi bu, hem yıllar önce, hem de sonraydı.
Birinci sınıfların toplandığı yere kuyruğun en sonuna geçti. Bu bücürler ondan büyük olmalarına rağmen şimdi belinin sadece biraz yukarısına gelebiliyorlardı. Pek çoğu da sabırsızdı. Kendi aralarında konuşuyor, gülüşüyorlardı. Hepsinin heyecanı yüzlerinden okunabiliyordu. İstemsizce gülümsedi. Burayı özlemişti. Bu kocaman kaleyi, homurdanan zırhları, söylenen tabloları, taştan meşalelerin yarattığı loş atmosferi.
Büyük Salon'un devasa kapıları açıldığında Profesör Dumbledore'un sesi duyuldu. "Beni takip edin!" Birinci sınıflar sıra halinde içeriye doğru ilerlerken Lyncia bir an için nefesini tuttu. Büyük Salon son senesinde olduğu gibi siyah ve gri değildi. Daima olması gerektiği gibi capacanlıydı. İçeriden büyük homurtular yükselirken, tavanda her zamanki gibi açılış için büyülü mumlar ve uçsuz bucaksız bir gök yüzü resmi, diğer yanda harıl harıl yanan devasa şömineden yansıyan turuncu ve kırmızı ışıklar eşlinde adeta bir görsel şölendi. Yeni gelenler hariç tüm öğrenciler bina masalarında özlem gidermeye başlamıştı. Lyncia Slyther'in masasına bakmak istese de, bu bakışının dikkat çekmesinden korkarak gözlerini kaçırdı.
Önünde bir baykuş kakması bulunan kürsüye doğru ilerlediler. Profesör Dippet yıllar sonra hemen ilerisinde Seçmen Şapkayla bekleyen Dumbledore'un oturduğu müdür koltuğunda oturuyordu. Onun birkaç yanında yan yana oturan McGonaggal ile Slytherin bina profesörü olan Slughorn'un gençliğini gördü. Minerva kızı hemen fark ederek belli belirsiz gülümsedi. Dippet çok geçmeden kalkarak ağır ağır kürsüye ilerledi. Uzun ince bir adamdı. Omzunun biraz altında biten saçları ağarmıştı. Kafasında yuvarlak bir şapka ve üzerinde Lacivert Renkli cübbesi vardı. Kürsüde bir süre etrafı süzüp sessizleşmesini bekledikten sonra söze başladı.
"Sevgili öğrenciler! Hogwarts'a hoşgeldiniz! Sözlerime başlamadan önce birkaç küçük hatırlatmam olacak. Karanlık Orman tüm öğrenciler için yasaktır. Yine Zindanların en alt katı da acı çekerek ölmek istemeyen herkes için yasaktır. Son olarak, bu sene aramıza Ilvermony'den bir altıncı sınıf öğrencisi de katılacak. Ona Hogwarts'ın nezaketini göstermenizi istiyorum."
Zindanla ilgili sözü öğrenciler arasında kısa süreli bir uğultuya neden olmuştu. Ayrıca birinci sınıflar içinde sırık gibi duran bu yeni öğrenciyi çeşitli gözler de süzüyordu. Uğultunun kesilmesiyle Profesör Dippet yeniden söze girerek açılış konuşmasını yaptı. Profesörleri tanıttıktan ve tüm öğrencilere başarı dolu bir yıl diledikten sonra, yeni gelenler için Seçmen Şapka Seremonisine geçildi. Profesör Dumbledore bir sandalye ve şakayı herkesin görebileceği Profesör masasının hemen önündeki alana getirdi ve Şapkayı Sandalyenin üstüne bıraktı. Birkaç saniye sonra Şapka'nın eskimiş kahverengi kırışıkları bir çehreye dönüştü ve söze başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pus (Tom Riddle)
FanficFırlattığı defterden geliyormuşcasına, zihninde yankılanan, yılanın tıslamasını andıran uğursuz bir fısıltı işitti. "Tom..." "Tom..." "Tom..." Hiç durmadan adını söylüyordu sanki. "Kurtulamazsın..." "Kurtulamazsın..." "Benden.." "Benden.." Yerde h...