Bab 8 - dua rakan baru.

41 4 0
                                    

Zup!

"Ergh..." Dirinya ditarik ke lorong yang tiada sesiapa lalu dan seseorang mencengkik dirinya.

Tidak,tangan yang mencengkik dirinya ialah tangan dia sendiri! Bagaimana ini berlaku?

"Kau hidup bahagia nampaknya,





















005."

Seseorang memanggilnya dengan nombor di fasiliti nya.

"0....002..."Indra yang juga mengenali seseorang itu memanggil namanya.

"Seingat aku,aku ada dua je kosong. Bukan tiga. Tak pelah,sekurang-kurangnya kalau kau ingat nama aku. Means,kau juga ingat apa kuasa aku,kan?" 002 bertanya dengan senyuman licik.

Indra yang sedang mencengkik dirinya menganggukkan kepalanya. Bagaimana dia boleh lupa seseorang yang mendapat pangkat yang lebih tinggi daripadanya? Lelaki yang selalu mendapat perhatian nombor-nombor di fasiliti serta mendapat perhatian ketua fasiliti. 002.

Dia mempunyai kuasa untuk mengawal orang lain dengan benang yang diikat pada seseorang yang ingin dikawal tanpa seseorang itu perasan kerana benang yang terhasil daripada tangannya itu terlalu halus. Teramat halus sehingga ianya boleh menembusi kulit seseorang jika dilakukan dengan laju.

Tetapi malangnya,002 tidak berada bersama dia ketika serangan sebelum ini. Bermakna, dia ingin tahu apa yang berlaku.

"Tengok dari wajah kau,kau pastinya tahu apa yang aku nak. So,dare to tell me?" 002 bertanya.

"....."Indra hanya mampu memandang 002.

"Ops,lupa pasal benang aku. Sorry." 002 berkata dengan senyuman tidak bersalah dan terus mengangkat tangannya. Seraya itu, tangan nya telah dilepaskan.

"I'll give you five seconds. One."

Indra yang mendengar kiraan itu mula menceritakan segalanya dengan pantas.
"Master perasan yang 003 dan 004 mempunyai perasaan antara satu sama lain jadi Master bunuh mereka di hadapan yang lain sebagai pengajaran untuk tak menunjukkan emosi lagi. Tapi perkara sebaliknya berlaku. Mereka yang lain memberontak termasuklah aku. Everything starts to be chaos. Kami semua hilang kawalan,buatkan Master dan orang-orang nya mula menyerang kami. Kami saling membunuh sesiapa sahaja yang cuba bunuh kami... And...Mereka semua mati...
Kecuali aku.... hisk...hisk..."

002 yang mendengar esakan tangisan Indra menurunkan tangannya. Yang bermakna dia tidak akan menyerang Indra. Benang-benang yang tadinya ada sebagai persediaan untuk diaa menyerang Indra juga telah hilang.

"You...said... Master did all....of it?She killed....all of them...because.... showing...emotion?"002 terkejut mendengar itu.

Indra sudah menangis tersedu sedan dalam pelukan sendiri tidak menjawab apa-apa. Dia telah tenggelam dengan masa silam nya yang gelap. Dia takut dirinya hilang kawalan seperti dahulu.

"But,there's one thing that I concern about." Indra yang sudah menenangkan dirinya berkata.

"Apa dia?"

"001 wasn't there."

"!!"terus kejung diri 002 ketika mendengar nombor tersebut.

001 ialah nombor yang paling digeruni oleh semua yang berada di fasiliti. Malah,Master sendiri mungkin takut dengan 001,mungkin kerana itulah dia memberikan segala yang 001 mahukan setiap kali dia meminta nya. Tetapi,ada sesuatu yang Master tidak dapat berikan.

Freedom.

Mereka sendiri perlu capai untuk mendapatkan perkara tersebut.

"I heard all of it enough."satu suara garau kedengaran.

(1) Z ClassWhere stories live. Discover now