Bab 15 - percutian Ulrick.

28 5 0
                                    

Setelah selesai melihat pemergian kesemua pelajar, mereka berdua fikir mahu kembali ke gunung untuk menanda kertas tetapi,

"Hey,could you guys help us?"

Mereka berdua memandang ke arah suatu tersebut.

Terdapat beberapa orang Cikgu sedang berjalan ke arah mereka dengan senyuman. Bersama beberapa bukit kertas peperiksaan yang dibawa oleh pembantu mereka.

Melihat itu,Ryomae dan Hafizi sudah mengetahui agenda mereka.

Cikgu-cikgu tersebut ingin memberikan kerja menanda kertas kepada mereka.

Tetapi jawapan Hafizi dan Ryomae bukanlah seperti yang mereka harapkan.

Kerana Ryomae memalau mereka iaitu perkara paling biasa dia buat menakala Hafizi menjawab,

"We are not your servant. Plus,it's your job. Tak payah jadi cikgu kalau tak nak buat kerja ni. Membazir je. Masih ramai orang lain yang layak dari korang. Be grateful with what you have now. Before its gone."

Tanpa membuang masa lagi,mereka pulang ke gunung.

Ketika mereka ingin mula menanda kertas,

"Hey,Ryo. Kau ingat tak macam mana kita jumpa Roy?" Hafizi tiba-tiba bertanya mengenai Roy.

"Roy? Hmm..." Ryomae mencari dokumen mengenai kemasukan Roy ke sekolah tersebut walaupun agak pelik dengan soalan tiba-tiba itu.

"Menurut apa yang tertulis,kita terjumpa dia dalam hutan yang dah hancur. Disebabkan masa tu kita dapat rasakan aura yang kuat,kita pergi ke sana. Bila sampai,kita jumpa dia sendirian sedangkan sekeliling tempatnya sudah hancur. Dia juga pengsan masa tu." Ryomae menjawab apa yang dia tahu.

"Apa nama keluarga dia?"Hafizi bertanya.

"Kita tak tahu memandangkan dia hanya beritahu nama dia je setelah dia sedar. Memandangkan dia tak mahu beritahu,kita hanya biarkan dia tiada nama keluarga. Kita tak bertanya lebih sebab segelintir pelajar yang lain tak berikan nama keluarga juga. Apatahlagi Nieji dan Shui." Ryomae menjawab lagi.

"Nampaknya,dia juga ada masalah keluarga...."

Hafizi memerah otaknya untuk mencari jalan lain, cara untuk dia ketahui lebih mengenai Roy. Begitu juga Ryomae, dia sedang mencari maklumat melalui identiti Roy yang unik itu.

Ketika itulah,mereka dapat mendengarnya satu suara mengatakan,
"Stop it."

Terkejut mereka mendengar itu. Hafizi dan Ryomae berpusing-pusing untuk mencari pemilik suara tersebut.

"I'm not there. Aku sebahagian daripada angin ini."

"Siapa kau?"Hafizi yang berani,bertanya.

".....berhenti cari tahu mengenai Roy. Jika kalian mencari lebih dalam,kalian akan ketahui akibatnya nanti."

"Kau ugut kami ke?" Hafizi bertanya.

"I'm just stated the truth."

".....alright,kami berhenti." Hafizi menjawab.

"Thanks."

Suara angin itu pun sudah tidak kedengaran.

Ketika itu,mereka bercakap melalui telepati,

"Nampaknya,kita tak boleh bercakap depan-depan sebab angin ni akan terus tahu."- Hafizi

"Kau memang betul-betul mahu berhenti ke?" - Ryomae

"Kenapa? Kau tak percaya ke?"- Hafizi.

(1) Z ClassWhere stories live. Discover now