Ketika mereka menjadi asyik dengan lagu tadi,
Buk!
"Emy!!"Terkejut mereka yang lain ketika melihat Emy yang tiba-tiba pengsan.
"Dia gunakan terlalu banyak Mana. Plus, lagu tu hampir-hampir mengawal kita juga tadi." Izati berkata sambil menyembuhkan Mana Emy.
"So,apa kita nak buat?" Joseph bertanya.
Kini,mereka sudah buntu kerana Emy sudah pengsan kerana telah menggunakan banyak tenaga. Dan pengaruh mereka menjadi semakin kuat.
"Tak boleh jadi. Kita kena serang dengan cara lain." Ivy dan yang lain mula memikirkan cara lain.
Tiba-tiba,
"Tuanku permaisuri Dilaila Umaira boleh tuanku tolong jagakan Emy?" Izati meminta."Apa yang kalian mahu lakukan?" Dilaila Umaira bertanya kembali.
"Kami akan lawan depan-depan." Roy yang dapat meneka rancangan Izati menjawab.
Mendengar itu,Dilaila Umaira menganggukkan kepalanya.
Begitu juga yang lain setelah mendapat clue nya.
Di sisi BC Band,mereka mahu menguatkan lagi kuasa.
Baru sahaja mereka ingin membalas serangan tersebut,
Alatan mereka tidak berfungsi.
"What the--"
"Jangan harap aku benarkan korang cederakan anak-anak murid aku.
Guys! Now!!"Rupa-rupanya, pengetua Martinez yang tidak terpengaruh telah merosakkan alatan muzik BC Band yang membuatkan mereka tidak boleh menyerang dengan pengaruh. Penduduk pun sudah pengsan kerana gelombang pengaruh sudah tidak kedengaran.
Dia menggunakan kuasa elektrik nya untuk merosakkan litar elektrik musuh.
"Let's go!!"dengan itu,mereka mula menyerang dengan BC Band dengan kuasa mereka.
Diikuti Anya yang memanggil kawan-kawan haiwannya untuk mengaum.
Ada singa, harimau, serigala, burung dan pelbagai lagi jenis haiwan. Mereka mula membuat bunyi dan menyerbu ke arah lawan.
Tetapi,ianya bukanlah kerja yang mudah. Kerana walaupun setelah alatan mereka sudah rosak,mereka tetap melawan dengan kuasa suara mereka.
"Aaaaa!!"Mereka menggunakan kuasa suara mereka untuk menyerang.
Keadaan menjadi sukar kerana gelombang terlalu kuat sehingga ada yang mula jatuh.
Tetapi, Anya bangun dan semangatnya diikuti dengan yang lain.
"Kita perlu pastikan mereka terganggu. Anya,kau tahu apa nak buat."
Anya menganggukkan kepalanya dan terus mengarahkan haiwan-haiwan yang lain untuk menyerang terus. Manakala bagi yang sudah cedera kerana gelombang bunyi yang kuat dihantar semula ke hutan.
Sedangkan mereka yang lain bergerak ke jalan lain.
The battle's coming now
The fury shakes the groundLagu itu bagaikan kedengaran ditelinga mereka. Dan benar apa yang diakatakan, pertempuran mereka ini menyebabkan tanah bergegar. Lagu tersebut tidak dinyayikan dengan kuat,hanya mereka yang dapat mendengar.
Izati sudah menghantar penduduk lain ke tempat yang selamat,rumah mereka.
I've come to take my crown - Menma ingin benar mengalahkan mereka.
I'm rising up my heart is pounding - Claire dan Blaire memandang antara satu sama lain dengan pandangan ragu.
Ready or not the clock is counting down - Kandell dan Kendra ingin cepat-cepat habiskan semua itu.
YOU ARE READING
(1) Z Class
FantasyAkademi Ignesius ialah akademi di mana pelajar-pelajarnya dalam kalangan warga Hoxenlight Kingdom. Mereka memasuki akademi tersebut untuk memantapkan lagi kuasa mereka dan pembelajaran mereka untuk digunakan pada masa hadapan. Akademi Ignesius dike...