(First of all,aku minta maaf kalau membosankan sebab aku tak berapa pandai buat scene lawan peperangan.)
Di sisi Valery.
Valery yang sudah berbeza dengan sebelum ini mula berlawan dengan serius.
"Beam Light!"Valery dengan senang menyerang musuh dengan menggunakan pancaran cahaya yang dihalakan di pelbagai sudut iaitu di mana makhluk-makhluk itu berada.
Walaupun ianya kelihatan kecil,ianya tetap memberikan impak yang kuat. Sehinggakan tubuh musuh yang besar dapat menembusi cahayanya. Dan menyebabkan badan mereka terus terhapus.
"Ops." Valery berpura-pura terkejut walaupun hakikatnya dia sudah mengetahui potensi kuasanya.
Ketika dia sedang memandang sekeliling untuk mencari musuh lain,
"Tolong...."Dia terdengar suara seseorang meminta tolong sayu.
"Ah,ada orang perlukan bantuan."
Dengan itu,Valery turun ke arah mangsa tersebut dan memanggil Anya.
"Anya,ada orang cedera kat sini. Kau boleh datang?"- Valery
"Boleh. Aku baru lepas hantar orang. Kejap,aku datang!" - Anya.
"Tuan bertahan dulu. Kawan saya on the way."Valery berkata.
Ketika Valery sedang cuba membuatkan lelaki yang cedera itu terus sedar,
Beberapa ekor raksasa besar datang. Mereka cuba menyerang Valery yang sedang fokus dengan mangsa tadi.
Tetapi malangnya,mereka gagal kerana Valery yang perasan akan itu terus menghalakan sebelah tapak tangannya ke arah ke arah musuh dan Bam!
Ianya mengeluarkan cahaya yang menyebabkan musuh terhapus sekelip mata sahaja. Tanpa Valery perlu berpaling.
Pada masa yang sama,
"Woah,what a messy place." Anya tiba.
"Cepat betul kau datang." Valery agak terkejut betapa cepatnya Anya tiba.
"Monster tak banyak sangat muncul. With just a swing of my sword,their head flew away." Anya berkata sambil menghayunkan pedangnya di merata-rata tempat. Gembira betul dia.
"Hahaha. Please,jaga sikit pedang kau tu."Walaupun Valery menumpang kegembiraan Anya,dia tetap perlu memastikan keselamatan dijaga.
" Nampaknya tiga beradik tu boleh tahan kuat." Valery sempat berbisik dengan nada bangga kepada Eiji,Reiji dan Reid.
Setelah menyimpan pedangnya ke dalam sarung di pinggang nya,
"Wey,ini ke orangnya?"Anya bertanya."Ha'ah. Kau uruskan dia. Aku kena ke tempat lain." Valery berkata sambil memberikan ruang untuk Anya mengambil mangsa.
YOU ARE READING
(1) Z Class
FantasyAkademi Ignesius ialah akademi di mana pelajar-pelajarnya dalam kalangan warga Hoxenlight Kingdom. Mereka memasuki akademi tersebut untuk memantapkan lagi kuasa mereka dan pembelajaran mereka untuk digunakan pada masa hadapan. Akademi Ignesius dike...