Bab 78 - what happend?

25 4 0
                                    

Kini,mereka semua diletakkan di dalam wad personal setiap seorang.

Ketika sedang berehat di dalam wad personal nya, Ryomae teringat akan peristiwa sebelum Hafizi diambil. Dia sudah melupakan hakikat bahawa Hafizi yang dia kenal ialah putera Ammar. Kerana dia sudah mendapatkan jawapannya.

Sebelum ini,

Dia dan Hafizi berlawan bersama-sama dalam mood berlawan. Tetapi, mereka tidak perasan bahawa terdapat musuh lain yang sedang bersedia untuk menyerang. Setelah dirinya diserang,dia sudah tidak dapat fokus lagi.

Sedar-sedar sahaja Hafizi sudah hilang dari pandangan matanya.

Hanya Hafizi Ammar yang mengetahui nya.

Flashback,
******

Apa yang berlaku sebelum ini sebenarnya,

Musuh mereka iaitu Dark Demonic Beast yang berkepala besar dan tinggi menyerang dengan menghasilkan bunyi yang sangat nyaring,sangat kuat.

Bunyi tersebut membuatkan telinga mereka yang lain berdengung, sakit dan terasa bagaikan ingin pecah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bunyi tersebut membuatkan telinga mereka yang lain berdengung, sakit dan terasa bagaikan ingin pecah. Disebabkan itu,mereka melutut ke tanah dengan menutup telinga mereka erat. Mereka semua melakukan hal yang sama termasuklah Ryomae yang tidak dapat bertahan dengan bunyi tersebut.

Tetapi,ada seseorang yang terkecuali. Tiada sesiapa yang tahu mengenai seseorang yang masih berdiri tegak itu kerana terlalu fikirkan kesakitan mereka ketika itu. Kecuali dia sendiri dan musuh. Seseorang itu mengaktifkan kuasa pantulan nya maka dia tidak akan terkena bunyi tersebut malah bunyi tersebut akan menyerang musuh kembali.

!

Ketua musuh yang melihat hal itu melalui pandangan mata anak-anak buah nya yang lain mula rasa tertarik. Maka,dia menyuruh makhluk-makhluk bawahan nya yang berdekatan untuk membawa lelaki tersebut.

"!!"Sedar bahawa dirinya menjadi sasaran,dia cuba melarikan diri dengan kuasa angin nya tetapi,setiap kali dia terbang, pastinya ada makhkuk terbang lain yang mengepung dirinya.

Dia sempat menyerang Siren Head yang membuat bising tersebut yang membuatkan musuh tidak dapat menyerang. Yang bermakna mereka yang lain sudah bebas daripada bunyi bising itu.

"Iz!"Ryomae yang baru perasan bahawa rakannya dalam bahaya ingin menyerang tetapi malangnya,Hafizi dikepung terlalu ramai musuh membuatkan dia terpaksa mengharungi musuh-musuh yang lain.

Di sisi Hafizi,

"Tch. Tak guna."Walaupun begitu,dia tetap cuba melawan sedaya upaya. Walaupun begitu,dia tetap kalah dengan makhluk-makhluk tersebut kerana dia sendirian.

Pedangnya dihayunkan berkali-kali walaupun tangannya sudah letih.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
(1) Z ClassWhere stories live. Discover now