Bab 64 - a conversation 2

23 6 0
                                    

"So now,aku tahu kau bukanlah seorang yang tenang jika berkaitan perkara sebegini jadi,aku akan terus straight to the point sahaja."

Pelajar itu menunggu dengan penuh debaran.

Musuh yang melihat itu hampir-hampir ketawa. Pelajar itu langsung tidak merasakan tekanan pada percakapan nya tetapi,tergugat dengan penampilan nya dan apa yang dia katakan.

Musuh menggunakan Magix untuk menghasilkan visual yang menunjukkan pelajar-pelajar lain yang sedang makan kepada pelajar tadi.

"Oh,nampaknya ada seseorang yang was-was. Well,as expected from her. Malangnya,dia tidak dapat menggunakan telepati untuk memberitahu pelajar lain mengenai apa yang dia tahu. She's a quick witness one. That's why i like her. Tapi malangnya,ada yang lebih menarik perhatian aku. Sedangkan yang lain hanyalah idiots." Musuh melihat ke arah Izati yang langsung tidak menyentuh makanan yang disediakan.

Musuh memandang ke arah pelajar yang berada di hadapannya pula,
"So,apa yang aku mahu katakan sekarang ialah, pada makanan mereka,terdapat poison yang mematikan."

!

Terkejut pelajar tersebut ketika dia mendengar nya.

"Bermula daripada mereka menelan makanan itu,racun tersebut mula merebak ke seluruh badan mereka. Mereka mungkin tak perasan kerana aku belum aktifkan racun itu lagi."Musuh memandang ke arah pelajar tadi yang masih lagi diam.

"Kau faham situasi sekarang,kan?"

"......"pelajar itu masih diam.

"You have to be clever. Wait,you ARE clever but pretend to be dumb. That's why you are the perfect one."Musuh memberitahu.

"Adakah mereka....orang-orang kau?"pelajar itu bertanya.

?

Kini,giliran Musuh pula untuk keliru.

"Pembuli-pembuli yang buatkan mereka yang lain hilang kawalan. Pemberontak yang entah dari mana datangnya. Kerajaan jauh yang tiba-tiba menyerang tanpa menghiraukan akibatnya. Dan band tak guna tu." Pelajar itu memberitahu dengan lebih detail kepada musuh dengan pandangan kosong.

"Well,disebabkan kau nak tahu,aku beritahu. Yes, aku suruh diorang buatkan korang hilang kawalan. Tapi tak semua memandangkan aku hanyalah mahukan kekacauan."

"Adakah kekacauan yang kau timbulkan kepada yang lain ketika percutian tidak cukup?"

"Hahaha,kau memang pandai. Yes,memang tak cukup sebab aku tak boleh kacau semua,nanti terlalu kacau-bilau pulak. Kena libatkan keluarga diraja. Ergh,nanti menyusahkan korang pula."

"Kau hanya kacau Anya,Dalton,Indra dan Izati sahaja kerana?"Dia menunggu sambungan musuh.

"Kerana Shui dan Nieji sukar dibaca. Valery pula kerana aku mahu lihat dia bergembira dahulu. Yelah,dah lama dia tak bebas. Manakala Ulrick dan Joseph, mereka.... tak berbaloi diganggu. Haririe, Ivy dan Emy pula sebab memang dah ada kekacauan semula jadi maka aku tak nak tambah. Manakala kau,

Dah lama menarik perhatian aku so tak naklah kacau. Nanti rosak. Lagipun,aku tak nak orang lain tengok kemampuan kau yang luar biasa tu."musuhnya itu tersenyum meleret.

Nampaknya,musuh memang sudah membuat 'kerja rumah nya' yang membuatkan dia mengenali mereka semua.

"Tapi kenapa? Kenapa kau perlu seksa Indra dan Izati? Kenapa kau perlu buatkan sesuatu yang buatkan Indra trauma? Kenapa perlu ada yang terkorban?!" Pelajar tersebut naik angin ketika melihat Indra yang trauma. Dan pelajar-pelajar lain kehilangan nyawa mereka kerana insiden itu.

(1) Z ClassWhere stories live. Discover now