Ne harun abimi bırakıyordu nede abim harunu hala savaşın etkisindeler.
Anne saat çok geç oldu biz kalkalım abim zaten burada gözümüz arkada kalmaz.
Haklısın onlarda dinlensin.
Eve geçtik harun'un gözü abimin ayağı ama daha kötü olan vardı iki ayağı olmayan kolu kopan parmaklarını kaybeden bizimki onlara göre daha hafif hala şokun etkisindelerdi ayrılmak istemiyorlardı çünkü savaştan ikisi birbirini çok büyük güçlüklerle sınıra taşımış ölümden zor kurtulmuşlar iki acı birden bu çok ağır bir imtahan buna eminim.
Ve telefonuma bildirim sesi geldi harundan.
Zeynep yarın seninle konuşmam gereken birşey var.
Ne diyecektiki?
Tamam konuşuruz.
Başka cevap gelmedi harunda farklılık vardı yarın öğrenecektim.
Sabah 10'da kahvaltı yaptım annemi Egemen'in yanına götürdüm bende harun'un yanına gittim ikisi aynı koltukta oturmuş kahve içiyorlardı kahve içtikten sonra harun konuştu.
H:Anne ben içeride bunaldım Zeynep yardım ederek aşağı ineceğim bahçeye tamam.
G: Tamam oğlum git.
H: Zeynep gel,
Harun'un olmayan gözünün olduğu koluna girip yürüterek bahçeye çıkardım kalkıp sandalyeye oturdu bende karşısına oturdum.
Anlat harun seni dinliyorum.
Zeynep bak artık benim yüküm ağırlaştı tek gözüm var sağ tarafımı göremiyorum tek gözümle ortaya bakmaya çalışıyorum savaşta olanlar hala aklıma gelip gelip duruyor Egemen bana kardeş gibiydi orada savaş başlamıştı bir sürü siyah yazmalı düşmanlar ellerinde silah Mehmetçik tim yetiştirmeye çalışıyor Egemen ile yan yanayız savaş esnasında biri bana doğru tuttu silahı egemen hemen beni itteledi sırt üstü düştüm beni ittelediği sırada ateş atıldı gözümü sıyırıp geçti ben nasıl bağrıyorum ama kan gördüm sol gözümle elimi gözüme götürdüm kan vardı fazlasıyla egemen beni aldı hızla sınıra koştu dağ tepelik bir yer Allah'tan sınırdan fazla uzakta değildik ben Kur'an'ı Kerim'den sayfaları okuyorum ezbere sanki ölecektim ölüme hazırladım kendimi egemen sınıra 10 adım kala biri ayağına sıktı o sıra sırtındaki ben ile düştük onun ayagının eti sarkıyordu bildiğin ayağım koptu diye bağırdı sol gözümle bize yaklaşan 2 kişiyi silahla etkisiz hale getirdim Egemen'e dedim beni bırak git olmaz dedi sonra 2. Mehmetçik timi yetişti Egemen'in kolundan tuttum sürürküye sürürküye sınıra ittim ve Türkiye'ye varmıştık şırnaktaydık sonra komutanın sesleri gerisini bayıldığımı hatırlıyorum. Yani anlayacağın ben mahvoldum göz ne zaman bulunur Allah bilir demem oki şuan nişanlıyız sen bana diyebilirmisin ki ömrümün sonuna kadarda senin gözün bulunmazsa yinede senin sağ gözün olurum sana yardım ederim senin yanında olurum tek gözümle yanlışlıkla çarptığım bir şey kırıldı yada döküldü sen bana söz verebilir misin bana surat asmayacağına kızmayacığına gelecekte tek gözlü Eşin,tek gözlü bana,tek gözlü çalışan,tek gözlü dede bunun yükünü kaldırabilirmisin eğer kaldıramam dersen anlarım sonuna kadar verirsin yüzügünü atarız nişanı sen beni hiç tanımamış gibi bende seni hiç tanımamış gibi devam ederiz ne diyorsun kararın ne ?
Harun bunları anlatırken ağlıyordu piskolojisi iyi değildi savaştan dolayı ellerini tuttum sol gözündeki yaşı sildim harun seni bu halinlede olsan Allah'ım etmesin şuan yatalak bile olsan ben seni asla bırakmam ömrümün sonuna kadar da olsa evet zorlu bir yol zorlu bir süreç ama senden daha kötüsü olanlar var iki ayağı olmayan kolu kopan felç kalan sen onların yanında hiçbir şeysin ben senin sağ gözün olurum ömrümün yettiğince sende bana söz ver asla ama asla ömrünün sonuna kadar beni bırakmayacağına?
Bir yemin edecegiz resmi nikahta hastalıkta sağlıkta diye ben senin hastalığında sağlığında yanında olurum sen yeterki benimle ol beni bırakma.
Sarıldım belki böyle 10 dakika durduk çünkü buna ihtiyacımız vardı sonra Yukarı çıktık savaş nasıl oldu nasıl bitti nasıl kurtuldular diye konuşmaya başladık.
M: Oğlum çok büyük kurtuluş bu bizim bir koç kesmemiz gerek başımıza gelmeyen kalmadı 5 metre uçurumdan düştünüz, virüse yakalandınız, şimdi Savaş bela var başımızda ben gidip bir koç bakayım keselim bir parça bile eve sokmayalım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
üniversite yolculuğu
Non-FictionAşkı hiç tatmamış ve aramamış olan Zeynep ve Harun'un hikayesi üniversitede tanışıp büyük aşka doğru gidiyorlar gelin beraber şahitlik yapalım. İyi okumalar😊