Esin: Zeynep haberlerdesiniz iyi misiniz bir yerinize bir şey oldu mu siz göründünüz de herkes şu an ayağa kalktı Ben de konya'dayım hatta annen falan beni aradı sana ulaşamamış herhalde telefonun neredeyse iyi misiniz Ben tam gittim sonra okul birbirine girmiş 27 kişi diyorlardı ve sadece sizin okulda karantinaya aldığınız duyuldu Ben şimdi gelemeyecekmişim oraya Asım hoca'yı aradım ona da bulaşmış bu hastalık adı neyse iyi misiniz yani bir sıkıntınız var mı?
Esin ne kadar iyi bir durum olabilir ki bilmiyorum ama bu bir Beta virüs ve hiçbir şekilde ilacı yok bizde de bu çıktı pozitif çıktı test yaptırmıştık karantinaya alındık hiçbir şekilde giriş çıkış yasaklı telefonlarımız da bizde değil dokunamıyoruz biliyor musun bize özel giysiler giydirdiler maske giydirdiler eldivenler falan hatta erkekler kızlar en üst kata çıktı 3 kata bizim binayı boşalttılar kızlar artık ikinci katta kalıyor onlar da aramızda böyle naylon poşetli böyle duvarlar çekildi hiçbir şekilde biz aşağıya gidemiyoruz aşağıdakiler gelebiliyor onlar da yemek falan getirirse diğer türlü serum veriyorlar biz her gün 2 tane ilaçları falan böyle normal ağrı kesici gibi ilaçlardan veriyorlar diğer türlü bizde hiçbir şey yapamıyoruz korkarım ki bu böyle birkaç yıl sürebilir belki de ölümcül olabilir ama bilmiyorum sen de sakın kafana takma bundan sadece bende değil Harun, eren'de de var ama buna da bilir herkes şu an 4 kolu olmuş ilacı bulmaya çalışıyorlar fareler falan yanımıza koydular böyle bizim hastalığımızdan bulaşanları aldılar birkaç tane laboratuvara götürdüler onların üstüne deneyeceklermiş böyle.
Esin: Zeynep keşke ben de orada olsaydım bana da bulaşsaydı annemin şu anda durumu çok iyi ve iyi yere gidiyor çıkarıldı çok korkmuştuk ben tam da havalimanına vardım dediler ki çıktı konuşabiliyor oradan keşke geri dönseydim size öylece burada bırakmak ve gelememek beni öldürüyor.
Esin yapma daha çok ben de üzülüyorum böyle yaptıkça hatta bir dakika doktor geldi kapatmam gerek.
Esin: Zeynep lütfen haberdar et ne olursa ne biterse hemen bana söyle olur mu?
Olur kanka hadi görüşürüz.
Görüşürüz.
...
Sayın gençler ve değerli öğretmenlerimiz bir tane ilaç bulundu ve hastalığı düzeltiyor biz bunun üstüne çalışmaya devam edeceğiz kimyagerler bulunması lazım biraz daha tek kişilik olmuyor bunu bulanlar da pek emin değil yan etkileri nasıl olur diye bir tane farenin üzerinde denedik 2 gün boyunca onun verdiği yöneticileri ona göre ilacı çıkartacağız veya çıkartamayacağız korkmayın ölümsüz bir hastalık değil ve en yakın zamanda düzelteceğiz sesiniz değişebilir farklı ses sistemlerine sahip olabilirsiniz bu sizi korkutmasın kanalı görüntüleri gördüğün üzere iki saatlik bir uykuya dalalım Ağrı olursa Ağrı kestilerimizden verdik baş ağrısı mide ağrısı beyin ağrısı gibi belirtiler olabilir tam olarak virüs ile geçiremedik en son yıllar önce bir kişi çıkmış o da ölmüş çünkü daha çok çok öncelerinde hastane diye bir şey yok doktor diye bir şey yoktu ama şimdi öyle değil bunu hiç ele almamışlar ilk eli alacak olarak biz olacağız sadece bizim okulumuza çıktı hiçbir şekilde kimseye koymuyoruz herkes tek odada her gün dezenfektan temizliğine önem veririz maskelerimizi çıkartmıyoruz kafamıza taktığımız koruma kafalılığını da çıkartmıyorsunuz tulumunuz asla eldivenler hele hiçbir şekilde çıkmayacak birbirinizi görüşebilirsiniz eldivenleri çıkartmadan sarılabilirsiniz böyle koşullarla devam etmek zorundasınız.
Asım hoca: peki doktor bey çocukların dersleri nasıl olacak biz burada ders gösteremez miyiz?
Asım bey çok isterdim ama böyle bir şey olması imkansız çocuklar çoğunlukla zaten yorgunluk halsizlik hissettikleri için olmaz size her bir odaya birer tane telsiz bırakacağız bir sıkıntınız olursa biz şimdi her zaman gelemiyoruz bir sıkıntımız olursa sizin giydiğiniz kıyafetlerin aynısından temizlikçilere görevlilere aşçılara da vereceğiz siz butonuna basınca bir şeyler isteyince onlar getirecek biz saate saate size şey yapamayız mesela belki lavabonuzda tuvalet kağıdı bitti veya banyo etmeniz gerekiyor aldınız yok veya değişmedi bu tür şeyleri biz öyle alamıyoruz telsizlerimizi açıp böyle konuşacaksınız diğer türlü elimizde bir şey yok böyle devam etmek zorundayız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
üniversite yolculuğu
Non-FictionAşkı hiç tatmamış ve aramamış olan Zeynep ve Harun'un hikayesi üniversitede tanışıp büyük aşka doğru gidiyorlar gelin beraber şahitlik yapalım. İyi okumalar😊