Ertesi gün Zeynepten...
Çalan telefon ile gözümü açtım güler anne arıyordu.
Efendim annem
Zeynep Kızım bugün mevlüt vericez biliyorsun elif hamile sende bı yardıma gelsen çok iyi olurdu.
Elim göbeğime gitti direk.Gelirim annem
Çok sağol kızım Allah senden razı olsun bu dar günümüzde koştun.
Ne demek annem tabiki yapıcağım ben dün kendi kayınbabamı değil babam'ı gömdüm Musa babamı ben hiçbir zaman kayınbabam olarak degil babam olarak bildim senide kayınvalidem olarak değil annem olarak görüyorum o nasıl söz?
Biliyorum güzel kızım harun nasıl o mahvoldu.
Yanıma baktım hala uyuyordu, Anne o uyuyor çok yıprandı ateşi çıktı düşürdüm baba diye sayıklıyordu gece baba gitme beni bırakma diyordu uyandırdım ateşi vardı oda mahvoldu bizde.
Kızım dedi dolu sesle bizim bu olay bitişimiz oldu biz 34 yıldır evliydik büyük kavga yaşadığımızı bile hatırlamam küssek bile 5 dakika olurdu gelir gönlümü alırdı 3 doğumumdada başımda olmuştu belki Harun anlatmıştır Betül Zehra doğduktan 10 ay sonra harun'a hamile kaldım o doğduğunda Betül zehra 1 buçuk yaşındaydı iki çocuk zor oluyordu ikisi süt istiyordu Betül Zehra izin vermezdi harun'a sağolsun Efsun diye o zaman bir abla vardı oğulunu Akdeniz üniversitesinde okutuyormuş ama paraya ihtiyacı vardı bizde onu yanımıza almıştık Harunla aynı yaşta sadece aralarında 2 ay olan bir süt kardeşi vardı Efsun sağolsun harun'a annelik yaptı Harun üniversiteye gitti o zaman oda şeker hastalığına yakalandı çocuklarının hepsini evlendirip kendi köyüne gitti.
Biz Harun ile evlendikten 2 ay sonra gel dedi bir yere gideceğiz beni götürmüştü oraya adı Efsundu ana diye hitap ederdi efsun ana derdi ben süt annesi olduğunu bilmiyordum.
Süt annesiydi neyse kızım hadi Harunu kaldır kahvaltı yapın yola çıkın.
Peki anne görüşürüz
Görüşürüz kızım.
Telefonu kapattım Harunu dürttüm.
Zeynep uyumak ve uyanmak istemiyorum.
Harun saçmalama bugün babanın mevlüdü verilecek erkeklere sen dağıtım yapacaksın kalk.
Zeynebim iyimisin?
İ.. iyiyim neden sordun?
Tansiyonun nasıl?
İyi.
Baş dönmesi?
Yok
Miğde bulantısı?
Harun Sema hocanın yerine geçmeye karar mı verdin hiçbiri yok şuan iyiyim.
Ne bileyim sen normal hamilelik geçirmiyorsun demekki dedi gülerek.
Ben anormal bir hamile değilim tamam mı?
Tamam hayatım hadi kalkalım sen çamaşırları topla gerisi bende.
Çamaşır mı?
Evet dün makineye koyup çalıştırdım can sıkıntısından uyumadım.
Anladım ama sadece çamaşır toplamak çok az.
Hamilesin sen hamile!
Sende babasın baba çalışmak zorunda değilsin!
Zeynep tam tersi baba çalışır sen artık ev hanımısın,
Harun! Diye bağırdım yastığı fırlattım sende ev bayı.
Sen de yeterki onuda olurum.
Hayırdır bu ne enerji?
Dün verdiğin ilaçlar.
Ha şu enerji hapı.
Aynen birtanede sana gerek ama ondan önce babamın mevlüdünü yerine getirelim hadi iş başına.
Çamaşırları arka balkona gidip topladım hepsinin katladım kıyafet odasındaki yerine yerleştirdim Harun kahvaltıyı hazırlamıştı bile, kahvaltıyı yapıp arabayı kullanıp güler anne gillere gittim elif gelmişti bile,
Kızım,
Efendim annecim?
Sen bana doğru bir dönsene,
Döneyim ne oldu?
Kızım sen kilo mu aldın?
Sanırım.
Kilo degilmi?
Evet kilo.
Anladım tamam devam edelim.
Elif: ah eti doğramaktan kolum koptu sanki bir sancı geldi ben oturayım.
Elif sandalye'ye oturacağı sırada Harun içeri girdi.
Elif hiç oturma işine devam hamileyim deyip işi bırakamazsın şuan Zeynepte hamile ama o yapıyor.
Tabiki yaparım.
Elif: tamam abi,
Harun bana göz kırptı.
Bende gülümseyerek göz kırptım.
Güler anne: oğlum bu ne enerji?
Zeynep gece hap verdi enerji arttırıyormuş.
Güler anne bana baktı.
Anne ölü gibiydi ondan.
Kızım bu haptan banada ver ben mahvoldum.
Vereyim.
Harun: ondan önce 4 tabak daha pilav üstü et ve ayran verin erkekler bölümüne vereceğim.
Zehra: anne banada 6 tabak pilav üstü et,6 ayran
Güler anne: gelinler iş başına 10 tabak yapın bende 10 ayran çıkarayım.
Güler anne: oğlum mevlüd okuyan adama kaç para ödedin?
Ya anne sanane kaç ise kaç ben verdim.
Güler anne: oğl..
Anne tamam verdim konu kapandı.
Güler anne: peki Zeynep sen kadınlar bölümündeki mevlüd okuyan kadına kaç lira verdin?
Anne hayatta söylemem.
Güler anne: peki zorlamayacağım.
Harun: anne yarın hepimiz toplanalım bir toplantı yapalım olur mu?
Neden ?
Harun: gerekli,
Peki tamam.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
üniversite yolculuğu
Non-FictionAşkı hiç tatmamış ve aramamış olan Zeynep ve Harun'un hikayesi üniversitede tanışıp büyük aşka doğru gidiyorlar gelin beraber şahitlik yapalım. İyi okumalar😊