Newt Imagine

459 36 4
                                    

heey deze imagine is voor annemarleen :)



Anne P.O.V

"schiet op anne!" "Ik ben niet zo snel!" Ik rende achter Thomas aan. "Dit is oneerlijk. Ik stop." Gelijk ging ik op het gras zitten "Ahw Kun je er niet tegen dat ik win." "ik kan er wel tegen. Maar dit is oneerlijk. Jij bent een renner, Ik niet." Thomas kwam langs me zitten. "niet zo sip kijken." Ik draaide mijn rug naar hem toe. "oehh dat had je beter niet kunnen doen." Thomas begon me te kietelen. "Thomas....... stop......" "nooit." Thomas zat op me en bleef maar door gaan. "Ik...... kan......niet ......meer." "zeg het wijze zinnetje." Ik schudde mijn hoofd. Thomas bleef me gewoon door kietelen. "Oke!" Thomas stopte effe. "Thomas is de beste renner van de wereld." Thomas rolde van me af en ging langs me liggen. "Ik weet het dat ik de beste ben." ik gaf hem een kleine duwtje tegen zijn boven arm. "eigendunk."


Newt P.O.V

Die Thomas moet eens van mijn vriendin afblijven. Hij zit altijd wel aan haar. En hij pakt haar gewoon van me af. Ik zit hier me kapot te werken. En hij neem haar gewoon mee. Ze zal toch niet......nee dat zou ze niet doen toch?  Dan zou ze het toch gewoon uit maken? Of...... "Newt werk eens door. Je hebt dadelijk pauze." "Sorry." Ik begon weer te hakken. Stomme boom. Stomme Thomas. Elke keer pakt hij alles van me af.  Zelfs Alby wilt dat hij mijn plaatst in neemt. Iedereen mag hem. Behalve Gally en ik. Ik mocht hem eerst wel. Ik kon er wel mee leven als hij mijn plaats in zou nemen. Maar nu niet meer. Hij pakt mijn meisje af. Ze is het dierbaarste wat ik heb. Hij mag van mij alles hebben wat ik heb. Behalve Anne. "Newt. Kom je dadelijk mee doen?" Anne kwam naar me toegerend. Achter zich aan kwam Thomas. "Sorry maar ik moet werken." "oh." ze keek teleurgesteld. "Sorry." "maak niks." Thomas stond langs haar. "kom je?" Anne knikte. Ze rende samen weg. kom je?  Het is duidelijk. Hij wilt haar voor zich zelf.


Anne P.O.V

Newt werkt de laatste tijd veel. Ik werk eigenlijk ook in de tuin. Maar elke keer komt Thomas en dan laat ik Newt in de steek. Maar ik mag best toch wel eens met Thomas rond dollen. Ik werk genoeg. Dus een klein beetje plezier mag ook wel. En Newt vind het goed. Hij laat me gewoon gaan. Dus waarom maak ik me nu eigenlijk zorgen?


*Bij het avond eten*


Ik ging bij Newt zitten. "hey." "Hey." Hij zag er moe uit. Net als gister. Hij ziet er deze hele week er al zo moe uit. "Heey." Thomas kwam er bij zitten samen met Minho en Chuck. "Heey." Newt zei niks. "Newt is er iets?" Hij schudde langzaam zijn hoofd. Minho maakte een gebaar dat ik beter niks kon zeggen. Ik weet niet waarom. Maar ik deed wat hij zei. "Morgen weer?" "is goed. Maar deze keer win ik." "had je gedacht." Minho keek bezorgt naar Newt. "Anne moet je niet werken?" "Nou nu je het zegt Minho." "Kun je niet eens niet gaan werken?" ik haalde mijn schouder op. "Newt? vind je het goed dat ik morgen niet kom werken?" Newt zei niks. Hij keek met een gebogen hoofd naar zijn eten toe. hij prikte wat levenloos in zijn eten. "Newt?" Ineens keek hij me aan. "doe je best. Weetje misschien is het beter dat je helemaal stopt met werken." Hij keek me kwaad om. "waarom doe je ineens zo?" Minho keek me aan.  "stop. nu."  Newt stond kwaad op. "je doet maar. Ga maar lekker met Thomas lol trappen." Kwaad liep hij weg. "moest dat nou? ik zei toch al. laat hem." "Nu is het zeker mijn schuld. Ik ben zijn vriendin ik mag toch wel weten wat er met Newt is?" "Nou je gedraag je niet als zijn vriendin maar als Thomas zijn vriendin. Zie je het zelf dan niet? Elke keer als jij vraagt mag ik vandaag met Thomas weet ik veel wat gaan doen. Moet Newt jou werk overnemen. Daarom is hij de laatste tijd zo moe. Heb je zijn handen gezien? Ze zitten onder de blaren. En dan ben jij verbaast dat Newt niet mee kan doen of te moe is. Hij is Jaloers en ik zou ook gaan denken dat jullie een stel zijn." Minho stond op en liep weg. Chuck keek verbaast. "Laat ze nu maar. Het komt wel goed met hun." ik keek verbaast naar Thomas. "nee ik laat ze niet. Minho heeft gelijk." ik stond op. "Anne ga zitten." "nee ik moet naar hem toe."


Newt P.O.V

Huilend lig ik op mijn bed. Ik werd kwaad tegen haar. Ik moest kwaad zijn op Thomas niet tegen Anne. Mijn handen lagen weer eens open. Ik voel me gewoon net een hoopje klunk. Mijn ogen zijn veelste zwaar om ze nog open te houden. Langzaam maakte ik mijn ogen dicht. Morgen is er weer een drukke dag. Wie ben ik nu om Anne's geluk te verzieken. Ik meld haar wel af. Dan hoef ze het niet de hele tijd te komen te zeggen. Maar dan krijg ze een andere baan. De baan ze eigenlijk vanaf het begin moest krijgen. Maar ik zorgde er voor dat ze in de tuin mocht komen werken. Nu gaat ze samen met chuck werken. de wc's schoon maken enz. Ik gun het haar niet. Maar ik kan het zelf niet meer aan. Als ik niet kan werken. Dan word ik zeker vervangen. Ik ben al niet zo snel. En nu ook nog eens mijn handen open. En de hele dag moe zijn. Dat kan niet. Alby zal zo erg teleurgesteld in me zijn. Minho snap me ten minste. heb namelijk ook alles vertel tegen hem. Ik voelde me langzaam de duisternis mee getrokken worden.


*in de ochtend*


Langzaam werd ik wakker. Ik voelde veel pijn aan mijn voeten en mijn rug. Ook voelde ik iemand op me liggen. Voorzichtig maakte ik mijn ogen open. Anne lag met haar hooft op mijn borst te slapen. Ze ziet en zo vredig uit. Voorzichtig wreef ik door haar haren heen "sorry. Het was niet voor jou bedoelt. Ik hou te veel van je. Om je pijn te doen." Ik gaf haar een kus op haar hoofd. "Newt... Het spijt mij ook. Ik wist niet dat je je zo voelde. En ik heb met Alby gesproken. Je hebt verlopig vrij tot je je weer beter voelt. En je word niet vervangen." Anne keek me n. "sorry." ze pakte voorzichtig mijn handen. Ze begon er kleine kusjes op te geven. "wat doe je?" " ik doe wat je toen ook bij mij deed. De pijn weg halen." " Je weet het nog?" " ja tuurlijk. het was mijn eerste werkdag. "ik gaf haar een kus. "ik hou van je Anne." "Newt ik hou ok van jou."



————

dit was een lange imagine. Ik hoop dat jullie hem goed vinden. De andere zal ik zo snel mogelijk online zetten.


xx



The maze runner imagine/preferenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu