Gally #4 Imagine

803 34 4
                                    

Gally P.O.V
'Gally vandaag komt de greenie bij jou werken. Hou haar goed in de gaten. Oke?' Ik knikte. Newt liep weg. Snel liep ik naar de andere bouwers toe. 'Oke we gaan verder wat we gister ook deden. Jullie gaan naar de hoeve en jullie gaan met mij mee oke?' 'oke.' De helft ging naar de hoeve toe. De rest stond net als ik te wachten op de greenie. 'Wat duurt dat lang. Gally kunnen wij alvast niet gaan beginnen?' 'ja. Beginnen jullie maar alvast.' ze pakte hun spullen en liepen naar de slaapplekken toe. Daar was iets ingestort. Net als bij de hoeve. Waarom duurt dat toch zo. Ze moest hier al lang zijn.

(Y/N) P.O.V
Snel rende ik naar beneden toe. 'Hey (Y/N).' 'Chuck nu effe niet. Ik ben al te laat.' 'Oh oke.' 'Sorry.' snel rende ik naar buiten toe. 'Heb je haast?' Thomas keek me lachend aan. 'Niet grappig Thomas!' in de verte stond gally hij keek niet zo blij. Ineens viel ik Op de grond. Ik ving me op met mijn handen. 'Verdomme!' snel stond ik op. En rende door. Hijgend kwam ik bij gally. 'Gally sorry maar....' 'je bent te laat.' 'Ja.... dat weet ik.' Hij knikte. 'Hier zijn je spullen.' Hij gooide het naar me toe. Sommige dingen vielen op de grond. Andere dingen ving ik. 'Ik zie je zo bij de slaapplekken. Schiet deze keer wel op.' gally liep weg. Ik raapte de andere spullen op. Snel liep ik achter gally aan. We moesten een muur repareren. Het was ingestort. 'Blijf jij maar daar staan.' Ik knikte. De jongens deden hun ding. Ze maakte de muur en liepen toen naar de hoeve toe. 'Gally wat kan ik doen?' 'uhh. Deze spullen dragen.' hij wees naar de grond. Er lagen hamers, nagels, zagen enzo. voor ik iets kon zeggen was gally al weggelopen. Met een zucht raapte ik alles op. Bepakt liep ik achter ze aan. Thomas keek me aan. 'Hou je mond.' 'ik zei niks.' 'Nee maar dat wil je wel.' 'Niet waar.' Ik liep door. De jongens zaten op me te wachten. 'Kon het niet sneller?' 'pardon?' 'je hoorde me wel. Kon het niet wat sneller.' 'nee anders deed ik dat wel.' Ik legde de spullen op de grond neer. Iedereen pakte zijn spullen en ging aan de slag. 'Gally wat kan ik doen?' 'haal maar wat water voor ons. 12 bekers.' Ik zuchtte. Ik draaide me om en liep de hoeve uit. Ik liep naar frypan toe. 'Hey frypan.' 'Hey (Y/N).' 'zou ik misschien een emmer met water en 13 bekers mogen?' 'ja is goed. Is het voor de bouwers.' 'ja.' hij knikte. Hij gaf me de emmer met water en 13 bekers. 'Dankje.' hij knikte. Ik liep terug naar de hoeve. Snel liep ik naar binnen. Ik vulde ze een voor een. En zette ze op een tafel. 'Er staan 13 bekers.' 'ja. voor jullie.' 'Wij zijn met 12.' 'en ik dan?' 'Oh maar jij krijg niks.' 'Maar....' 'nee niks maar. Wij hebben al 2 muren gemaakt. Jij nog geen een.' 'Maar....' hij schudde zijn hoofd. Ik voelde me boos worden. 'Breng die emmer maar weer terug.' Ik pakte de emmer en liep de hoeve uit. 'Nee jij krijg niks. Ach stik toch in je water.' ik zette de emmer in de keuken. En liep weer terug naar de hoeve. Snel liep ik naar binnen. 'Oke we zijn hier ook klaar. We gaan nu naar de keuken toe. Een paal is helemaal de grond ingezakt.' iedereen liep de hoeve uit. De spullen lagen op de grond. Boos raapte ik alles bijeen. Zo snel als ik kon liep ik naar buiten. Ik lijk net een pakezel. De jongens stonden weer te wachten. 'Nee ik kon niet sneller.' Ik liet de spullen uit mijn handen vallen. 'Ik zit daar wel.' Ik liep naar een tafel en ging daar zitten. Niemand zei wat. Ze pakte hun spullen en ging te werk. Een zucht verliet mijn mond. Ineens kwam Chuck erbij zitten. 'Jij kijk niet zo vrolijk. Wat is er?' 'wat denk je?' 'gally en de andere bouwers?' 'jij mag niet meer raden.' Chuck lachte wat. 'Waarom bouw je ook niet?' 'mag niet. Ik moet maar hun spullen dragen. Water halen. Enzo.' 'dat is echt stom. Dat moest ik toen ook. En zelf mocht ik geen water drinken.' Ik knikte. 'Het komt wel goed.' 'Hoop ik.' hij keek me aan. 'Maar ik moet weer aan het werk. Anders krijg ik op mijn donder. Succes.' 'Dankje. Dat kan ik wel gebruiken. ' Chuck stond op en liep weg. Thomas liep voorbij. Hij keek me verbaast aan. 'Is er iets met jou. Dat jij niet kan werken?' 'Nee. Ben 100% gezond.' 'maar waarom werk je dan niet.' 'moet je niet aan mij vragen.' Hij maakte een O vorm. Thomas liep door. Hij begreep het al. De jongens waren klaar. '(Y/N) wij gaan nu een pauze houden.' Ik stond op. 'Maar jij gaat naar de wc's. Want een van de wc's is kapot gegaan. We hebben al de reserve spullen daar nee gelegd. Het moet voor vanavond gemaakt worden anders kunnen mensen hun behoefte niet achter laten.' Hij gaf me een hoop gereedschap en liep toen met de andere weg. Ik liep rustig naar de wc's toe. Gelijk zag ik al welke. Er hing een briefje met buitenwerking er op. Ik legde de spullen op de grond en stapte naar binnen. De hele wc was kapot. Een heel gat was er te zien. Het stonk. In het gat lag van alles. Eten water maar ook de uitwerpselen van andere. Mijn maag draaide zich 3 x om. Snel liep ik naar buiten toe. De spullen lagen buiten. Zoals gally al zei. Ik pakte een plank, hamer en wat nagels. ik liep de wc hokje in. Hoe moet ik die plank daar krijgen?

*2 uur later*
Eindelijk klaar. Mijn schoenen zaten vol met klunk. Ik liep naar buiten toe. Ik zweetdruppels liepen over mijn hoofd heen. Ik stink naar zweet en naar klunk. Ik viel over tak heen. Een grote tak. Ik viel in de modder. Alleen met mijn handen. Ik ving me op tijd op. Ik stond op. Ik veegde mijn handen af aan mijn broek. Ik pakte het gereedschap en liep richting de hoeve toe. Bijna iedereen heeft pauze. Iedereen keek me aan. Chuck keek me verbaast aan. Thomas probeerde zijn lach in te houden. Newt keek met medeleven naar me. Alby schudde zijn hoofd. Minho keek me lachend aan. Ik legde de spullen bij de andere spullen neer van de bouwers. Ik liep weg van iedereen. Ik ging tegen een boom zitten. Mijn hoofd bonkte. Ik schaam me dood. Ik zie er niet uit. En ik stink naar van alles. 'Wat doe je? je hebt nog geen pauze je moet nog iets doen.' Gally stond voor me. Hij lachte. 'Wat heb jij gedaan.' 'wat ik moest van jou.' 'ja reageren. Niet als een varken in de modder liggen. En damm je stinkt.' Hij kneep lachend zijn neus dicht. Ik stond op. 'Wat ga je doen?' 'Ik stop.' 'Dat kan niet. Je moet nog 4 uur werken.' We liepen richting de hoeve. Iedereen keek ons aan. 'Dan heb je pech gally. Ik stop.' 'dat kan je niet. Ik ben de baas nu over je. En als ik zeg. Je doet dat dan doe je dat.' Iedereen was stil. Ik draaide me om. 'Niemand zeg wat ik moet doen. Niemand. En vooral niet een snotaap als jij. Ik stop. Als jij dat nou wilt of niet.' 'Nee jij heb pech. Jij gaat nu de badkamers repareren.' 'Ben je doof! volgens mij wel he. Gally ik stop. Ik ga me wassen. Ik zie er niet uit. Ik heb de hele dag achter jullie aan gelopen. Ik was gewoon een slaafje. Wat ik deed had helemaal niks met bouwen te maken. en......' BAM! een hard geluid kwam uit de verte. Een van de wc hokje was ingestort. Iedereen keek me. 'En nog iets gally. Je heb me helemaal niks geleerd. Dus dat was te verwachtte.' boos liep ik weg. Weg van hun. Weg van iedereen. '(Y/N)!' gally liep me achterna. '(Y/N) stop. Plz.' ik stopte. Ik voelde zijn hand op mijn schouder. 'Sorry.' ik draaide me voorzichtig om. 'Wat?' 'sorry.' 'ja zeker sorry.' 'Ik had je niet zo moeten behandelen. En van die wc die werd toch weggehaald. Het was een soort van test. Om te kijken als je terug hapt. Ik bedoel de meeste doen het. Maar jij deed het ook maar zei er laterna wel wat van. En daar hou ik van. Zou je morgen weer komen maar dan leer ik je het vak.' Gally keek nerveus naar zijn voeten. 'Oke. Maar plz laat me niet zoveel dragen.' Ik tilde mijn mouw op. Er zat grote donkere vlek. 'Wat is dat?' ik haalde mijn schouders op. 'Maar daarom was ik te laat vanmorgen. Die vlek doet pijn als wat en jeukt ook nog eens. Ik voel die hele arm al bijna de hele dag niet.' 'Meen je die. En wat zeiden de med-jacks?' 'weten ze niet. Misschien heb ik een allergie voor iets.' Hij knikte. Hij kwam dichterbij staan. 'Als je boos bent ben je nog steeds knap.' Ik voelde me rood worden. 'Alleen jij mag zo tegen mij praten. Oke?' ik knikte. 'En niemand gaat jou pijn doen. Niemand. Anders breek ik hun benen.' 'Gally....' 'sorry. Ik.... misschien...... ugh...... ik weet niet waarom ik dat zei.' 'ik wel. je geeft om me. En dat is oke hoor. Ik bedoel iedereen geeft wel om iemand.' 'Om wie geef jij?' 'als vrienden. Thomas en Chuck. Jij?' 'mijn hamer en mijn bed.' ik begon te giechelen. 'Gally. En om wie geef je meer dan als vrienden?' 'jou.' duizendend vlinders vlogen in mijn buik. 'En wie bij jou?' ik beet op mijn lip. 'Jij gally.' gally kreeg een grote glimlach op zijn gezicht. 'Echt?' ik knikte. '(Y/N)? zou je mijn meisje willen zijn? mijn kleine soldaat die nog veel moet leren?' ik knikte. Hij leunde naar voren toe. Zijn lippen raakte de mijne aan. Mijn handen gingen door zijn haren heen. Zijn handen lagen op mijn heupen en trok mij dichter naar hem toe. Voorzichtig trok gally zich terug. 'Ik ben dan jou kapitein.' Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Dus jij mag me kapitein gally noemen.' 'Gally jij bent echt gek.' 'Knap gek.' Een kleine zucht verliet mijn mond. '(Y/N) ik hou van je.' 'gally ik hou ook van jou.' Hij trok mij in een knuffel. 'Voor altijd.' hij kuste mijn hoofd.

The maze runner imagine/preferenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu