(Y/N) P.O.V
Gally richte het geweer op Thomas. "Gally." "Nee (Y/N) bemoei je er niet mee. Dit is echt de oplossing." En toen hoorde we een knal. Alles ging zo snel. Minho gooide een speer in gally's borst. Thomas begon te huilen omdat Chuck voor hem sprong en de kogel opving. Geschrokken keek iedereen toe. Chuck snakte naar adem. Gally lag al levenloos op de grond. Thomas begon te schreeuwen. "Chuck!" In die kleine tussentijd gingen de deuren open en kwamen er soldaten naar binnen. Ik rende naar Gally. "Gally!" Tranen rende over mijn wangen heen. "(Y/N) kom!" Newt trok me weg. "Nee. Nee." En ik probeerde terug bij Gally te komen. "(Y/N). We moeten gaan." Ik werd aan mijn armen mee gesleurd. Net als Thomas die Chucks naam bleef roepen.
"(Y/N), is er iets?" Brenda zwaaide met haar hand voor mijn ogen. "Huh?" Ze begon te lachen. "Ik vroeg je iets. Maar je bleef naar de muur staren. Is er iets?" Ik schudde mijn hoofd. "Nee. Ben een beetje moe." Ze knikte. "Oke." Newt keek me van een afstandje aan. Hij schudde langzaam zijn hoofd. Iedereen wist het Behalve die nieuwelingen. Gally en ik waren een koppel. Tot die ene dag. Hij werd helemaal gek en wou Thomas neer schieten. Hij was niet altijd zo. Alleen weten Thomas Teresa en de mensen uit de andere mazen dat niet.
"Schiet op!" Gally rende naar de toren toe. "Niet zo snel!" Gally begon te lachen en klom al naar boven toe. "Je bent gewoon langzaam!" Al gauw klom ik hem achterna. "Je bent er bijna!" Gally was al boven. "Jaja rustig aan!" Gally begon te lachen. "Ja lach maar." Ik klom de laatste ladder omhoog en zag Gally met zijn rug naar me toe staan. Voorzichtig liep ik naar hem toe. Hij leunde met zijn handen tegen de houten reling aan. "Mooi he?" "Ja." Voorzichtig ging ik langs hem staan. Gally en ik keken allebei naar de duizenden sterren. "Zal daar iets zijn." Gally keek me gelijk aan. "Weet ik niet maar of we daar zo blij mee moeten zijn weet ik ook niet." "Dat is waar." Gally sloeg voorzichtig een arm om mijn middel. "(Y/N), jij bent mijn alles. Ik zal alles voor je doen. Ik zal er alles aan doen om jou veilig te houden. En niemand zal mij tegen houden." "Dat weet ik. En ik zal er alles aan doen om voor altijd bij jou te zijn." Samen keken we weer naar de sterren.
"Dus wil je kip of kip?" Brenda hield een bordje met eten vast. "De linker kip graag." Brenda en ik begonnen te lachen. "Soms denk ik waarom zijn we zo gek." "Ja. Maar gek zijn is gewoon geweldig." Ze knikte. "Daarom ben ik het ook." Weer begonnen we te lachen.
"En toen viel die op zijn gezicht." Gally vertelde lachend een verhaal over Jake. Die op zijn gezicht viel tijdens het bouwen van de toren. "Je weet toch dat die toren voor jou is." "Gally..." "nee (Y/N) ik meen het. Jij houd van de sterren. En nu bouw ik een toren voor jou. Zodat je beter de sterren kunt zien." "Dat is erg lief van je Gally. Maar de toren is ook voor de veiligheid. Vergeet dat ook niet." Hij haalde zijn schouders op. "Welke veiligheid. Die monsters komen niet hier. Nu niet nooit niet." Ik schudde lachend mijn hoofd. "Is voor de zekerheid Gally." "Wat jij wilt prinses. Wat jij wilt."
"Hallo (Y/N) ben je er nog." "Huh. Ja sorry ik was even weg gezoomd." "Ja dat merkte ik. Maar wat ik dus zei was. Morgen gaan we met zijn alle een ingang zoeken. Wij twee blijven bij elkaar wat er ook gebeurt." "Tuurlijk Brenda. We hebben elkaars rug nodig." "Ja! En ik kan niet zonder jou. Ik bedoel kom op jij bent de enigste die ik echt vertrouw. De rest doet maar wat." Ik schudde mijn hoofd. "Brenda ik toe ook maar wat." "Ja maar je laat het lijken dat je er al over nagedacht hebt. En het werkt meestal ook." Ze haalde simpel haar schouders op. "Ik heb gewoon gelijk." Ik begon te lachen. "Ja meestal wel."
*****
"(Y/N), ik en Thomas hebben nachtdienst. Je mag als je wilt gaan slapen." Brenda stond op en liep naar Thomas toe. "Okee!" Ze draaide zich om en schudde haar hoofd. "Ik maak je wel wakker als er iets is." Ik stak mijn duim op. "Is goed." En ze liepen naar buiten toe. Ik stond op en liep naar mijn slaapplek toe. "Ik weet dat je aan hem denkt (Y/N)." Newt lag al op een slaapplek. "Sorry ik kan er niks aan doen." Newt ging rechtop zitten. "Nee dat weet ik. En daarom zeg ik het ook. (Y/N) als je eens er over wilt praten. Dan kun je altijd naar mij toe komen. Ik wil niet dat je verdrietig bent. Je ben een zusje voor me." "Aww Newt." Ik ging langs hem zitten en gaf hem een knuffel. "Ik ben er altijd voor je (Y/N)." "Dat weet ik Newt." Ik liet hem los. "Ga maar slapen. Je ziet er moe uit." Ik knikte en ging op een eigen slaapplek liggen. "Ga jij ook maar slapen Newt. Dat heb je wel nodig." Hij knikte. "Het komt goed." En hij ging liggen. "Dat weet ik." "Gelukkig." Ik ging ook liggen en deed mijn ogen dicht. Langzaam voelde ik me verder in slaap vallen."Psst (Y/N), sta je op." Voorzichtig maakte ik mijn ogen open. "Wat?" "Sta je op?" Gally stond langs mijn hangmat. "Waarom?" Gally lachte. "Kom nu maar." Hij stak zijn hand uit. Voorzichtig pakte ik zijn hand en stapte uit de hangmat. Het was nog erg donker. Iedereen lag nog te slapen. "Gally waarom maak je me midden in de nacht wakker?" Hij zei niks en liep door. "Ugh." Voorzichtig liepen we bij de slaapplek weg. "Gally waarom zeg je niks." "Omdat het een verrassing is (Y/N)." Hij pakte mijn hand en kneep er zachtjes in. "Wat heb je gedaan Gally?" Zachtjes begon hij te lachen. "Wacht nu maar af." We liepen naar het midden van glade. Ik zag al wat lichtjes branden. "Gally?" Hij zei niks en liep erna toe. "(Y/N) dit word onze plek." Hij wees naar de lichtjes. "Hier ga ik een toren voor jou bouwen. Zodat je beter naar de sterren kunt kijken. Maar tot die tijd kunnen we het nog hier doen." En hij ging op een deken liggen. "Kom." En hij hield zijn armen wijd open. Voorzichtig ging ik bij hem liggen. "Gally, ik hou van je." En ik keek hem aan. "Ik hou ook van jou. Echt super veel." Snel gaf ik hem een kusje op zijn wang. En ging weer op zijn borst liggen. "Ik kan hier wel gewend aan raken." "Ja ik ook."
———-
BOOOM!Hopelijk vinden jullie deze leuk. Er komt een part 2.
JE LEEST
The maze runner imagine/preference
RandomNederlandse imagines en preference van tmr (the maze runner) van wie ik allemaal ga schrijven zijn: Newt, Thomas. Gally en minho. Als je een keer van alby, ben, Chuck, frypan of van Teresa wilt. Kan je het altijd vragen. :)