ziek part 2

165 6 0
                                    

(Y/N) P.O.V

"PIEP PIEP PIEP PIEP." Snel duwde ik me wekker uit. 6 uur en over een uurtje weer flink aan de slag. Ik stapte uit bed en liep naar mijn klerenkast toe. Een witte blouse met een zwart jasje en een zwarte rok. Vandaag is het vrijdag en dan is het zwart wit dag. Een dag in de week dat er kleding gekozen word voor je. Ik kleedde me om en pakte mijn tas en deed er een lab jas in en mijn papieren. Ik maakte mijn bed op en pakte mijn kleding van gister van de grond en deed het in me tas. Ineens werd er op de deur geklopt. "binnen." De deur ging openen. "goeiemorgen dokter (Y/N)." Tamara stond bij de deur opening. "goeiemorgen nerd." "Ben je klaar ik heb honger." "Ja ik ben klaar. En jij hebt altijd honger haha." Samen liepen we richting de eetzaal

--- 7 uur in de ochtend

Ik liep de zaal binnen. Er zaten een stuk minder mensen dan gister maar is nog steeds veel voor 1 persoon. Ik legde me tas bij mijn stoel neer en pakte me vieze kleding eruit en liep naar de muur bij de inhang toe. Er ging gelijk een bak open en gooide het er in. Snel liep ik terug en trok me lab jas aan en pakte me blaadjes. "Goeiemorgen iedereen." Sommige mompelde wat terug. Ik keek op het blaadje. Newt is de volgende. "Wilt Newt naar voren komen." Niemand stond op. "Wilt Newt naar voor komen." Ineens stook iemand zijn hand op. "ja?" "Newt is er niet." "Hoe bedoel je hij is er niet." "Weet ik niet maar hij was vanmorgen ook niet op zijn kamer." Ik zuchtte.   Verdorie als ze er achter komen dat er eentje kwijt is ben ik eraan. "Oke en jou naam is?" "Thomas." Ik knikte. "Oke dan gaan we verder. Thomas wil jij dan naar voor komen." Hij knikte en stond op en ging in de stoel zitten. "Hallo Thomas, Ik ben (Y/N) en ik ga wat gezondheid testjes uitvoeren." Hij knikte. Ik pakte wat naalden en doekjes. "Ik ga eerst bloedprikken. Ben je er klaar voor?" "ja." Ik prikte in zijn arm en haalde er bloed uit. Toen die vol was haalde ik hem er uit. "Ben je laats nog eens ziek geweest?" "Nee." ik schreef het gelijk op me blaadje. "slik je medicatie?" Hij schudde zijn hoofd. "Waarom gebeurt dit eigenlijk?" "Gewoon om te kijken of jullie gezond zijn. Niks om zorgen over te maken."

- in de avond

Nog 10 'proefpersonen' in vullen en dan ben ik klaar. Gelukkig kwam Newt toch. Hij was  gaan douche maar was de tijd vergeten. Morgen eens een begin maken aan de groepen indeling maar het beste lijkt mij om stiekem vrienden bij elkaar te plaatsen. Maar ik weet niet wie met wie bevriend is dus ik ga morgen de afdeling af. Bij de jongens en overmorgen de meiden en dan heb ik volgende week de planning klaar. Alleen de volgorde wie zal er geestelijk sterk genoeg zijn om als eerste te gaan. Niemand wilt 1 maand alleen zijn maar iemand moet als eerste gaan. Ik tik de laatste cijfers in en klikte op opslaan. Zo het is 00:00 en nu ga ik slapen. Ik klikte de computer uit en kroop in bed. Het word moeilijk maar wat moet dat moet.

- Na het ochtend eten

Ik had gevraagd of het mocht en dat mocht. Ik loop nu door een lange gang heen waar aan het einde een dikke stalen deur staat. Overal hangen camera's en alles is wit. Ik kom bij de deur aan en hou me pasje er tegen aan en typ mijn wachtwoord in. De deur gaat open. voorzichtig loop ik een halletje in. De deur gaat achter me dicht. De deur voor me gaat open en ik loop snel door. De deur gaat ook gelijk weer dicht. Ik zie een tv met stoelen en banken. In de muren soort loketten. En er zijn meerdere deuren. Iedereen doet zijn ding. Op een van de banken zit Thomas. Ik loop erna toe. "Het (Y/N) wat doe jij hier?" Thomas kijkt me verbaast aan. "Gewoon eens kijken." "Jaja ik weet wel waarom. Je denkt dat we niet aardig genoeg zijn voor chuck." "Wie?" "Die kleine van gister. Met die krulletjes. Ach kom op je weet wel wie. Die begon super hard te huilen toen je bloed prikte." "ohh hij. Nee daar kom ik niet voor." Thomas klopte langs zich op de bank. "Nou je gaat het toch niet vertellen." "Ik kom gewoon kijken." "Oke." Thomas keek weer terug naar de tv. "Is wel erg rustig hier." "Ja we hebben nog geen ontbijt gehad." "oh." "Ja soms vergeten ze ons." Ik keek om me heen. Sommige zaten aan een tafel te praten. Andere zaten op de grond voor zich uit te staren. "Ja sommige staren uren voor zich uit. Ik knikte. "Nou omdat je komt kijken zal ik je maar eens rondleiden." Hij stond op. "Kom." Ik liep hem achterna. "Hier uit deze loketten komt ons eten. En we eten overal. Het ligt eraan of er plek is aan de tafel of op de bank." We liepen richting een paar deuren toe. Hij klopte op de deur. "heeft iedereen kleding aan?" "ja kom maar hoor haha." Hij maakte de deur open en we liepen naar binnen toe. "Jongens dit is (Y/N) ze heeft onze gezondheid getest. Ze komt hier gewoon eens kijken." De jongens keken me aan. "hoi." "Nou we slapen in stapelbedden en we hebben een kleine badkamer." Ik knikte. "En wat doen jullie op een dag." "Niks helemaal niks. Tv kijken, Op onze kamer hangen, slapen, wachten tot het avond is." De jongens knikte. Ineens ging de badkamerdeur open. Newt stond daar zonder een shirt alleen met natte haren en een pyjamabroek. "oh sorry." Gelijk draaide ik me om. "Maak niks hoor. Je mag gerust kijken hoor." De jongens waren aan het lachen. Voorzichtig draaide ik me om. Newt trok een shirt aan. "Wat doe jij hier eigenlijk?" "Ik kwam eens kijken hoe jullie hier leven." "oh." Thomas knip oogde naar hem. Newt gaf hem een kwaad gezicht terug. "Maar jullie zijn vrienden." Minho knikte. "Ja het is onderling verdeeld. Er zijn nog wel mensen waar we mee praten maar de meeste niet." "oh oke haha." "Maar (Y/N) als jij hier kan komen. Kun je de volgende keer geen meiden mee nemen." "ach Minho schei uit." Newt gaf hem een stik.     


---- bij de meiden

"weetje wat het is. We hebben altijd wel wat te doen. We praten, doen honderd keer ons haar, kijken tv. Snap je het." "ja ik snap het." "Maar kun je voor ons chocola regelen. En misschien eens friet. We krijgen altijd soep of een broodje. En we liepen gister langs jullie eetzaal en jullie hebben zoveel keuzen." "Ik zal me best straks doen voor jullie bij de vergadering. Het komt goed Teresa." "Weet ik."

---- bij de vergadering


"(Y/N) heb jij nog iets toe te voegen?" "Ja." "Ga je gang." Ik knikte. "Zoals de meeste het weten leid ik de proefpersonen naar het belangrijkste punt en dat is volgende week. Ik ben vandaag bij de jongens en bij de meiden geweest. Ik snap niet als ze zo belangrijk zijn dan ze s 'morgens soms geen eten krijgen en dat ze altijd het zelfde krijgen. Een van de meiden vroeg me of ik chocola kon regelen of voor een keer friet. Ze zitten opgesloten en hun zijn afhankelijk van ons. En ik weet dat ze proefpersonen zijn maar in hun laatste jaar. Voor sommige hun laatste week als hun zelf. Hoop ik dat we iets terug kunnen doen voordat ze in een test worden ingezet. Ook ga ik morgen terug om hun activiteit te volgen. En ga ik kijken wie het sterkste is om als eerste volgende week ingezet te worden." "Oke we regelen morgen avond friet voor de jongens en de meiden en morgen vroeg neem je chocola mee voor ze. Nog meer eisen? " "Op het moment niet." "Ik begrijp het dus we regelen nog dingen maar na volgende week is het afgelopen. En dan zie jij ze elke maand een voor een want jij bereid ze voor dan. " "Maar dat zou Willem toch doen?" "Willem is ontslagen hij kon niet tegen die druk dus jij dat het. Einde vergadering." Iedereen stond op. Tamara stond op. "Kom je?" Ik knikte ne stond ook op. "Wat een gedoe wordt het dan." Ze knikte. "Kom goed is voor een goeddoel." 

------

oehh spannend hahaha xD   

   

The maze runner imagine/preferenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu