Newt imagine part 2

362 24 5
                                    

Newt P.O.V
'Wow Newt wat kijk jij kwaad. Wat is er?' Alby kwam langs me zitten. 'Laure zat met Thomas bij de doodshoofden.' 'En..... Wat hebben ze gedaan dan. Gezoend?' 'Weet ik niet. Maar Thomas was Laure aan het kietelen.' 'Aan het kietelen?' 'Ja. En weetje ik mocht dat nooit. Laure en ik waren altijd met onze taken bezig. En nu. Ze heeft ineens veel meer tijd om met Thomas af te spreken.' 'Newt...' 'Nee alby. Laat maar. Weetje het boeit me niet meer. Dat ze het zich maar bekijkt. Maar ik doe ook niks meer voor haar en vooral niks voor Thomas. Het boeit me niet of hij weg gestuurd wordt of niet.' Kwaad stond ik op. 'Vanavond is er een bespreking.' Ik knikte en liep weg. Iedereen bemoeit zich er mee. Newt wat is er. Newt waarom zo boos. Laat mij gewoon met rust.

*bij het eten*
Alby ben en Gally zaten bij mij aan de tafel. Chuck minho Thomas en laure zaten aan een andere tafel. De rest zat verdeeld aan de andere tafels. Laure zat me de hele tijd aan te kijken. 'Weetje Newt je bent beter zonder haar. Ik heb haar nog nooit zo gezien. Ze werkt bijna niet alleen als Thomas er niet is.' Ik haalde mijn schouders op. 'We gaan het er vanavond over hebben.' 'Met iedereen erbij of alleen....' 'Niet iedereen. Alleen de belangrijkere mensen. Die bij de raad zitten. . Je weet wel. Ik. Jij. Minho enzo....' 'Jaja ik weet wat je bedoel Alby.' 'Wat kijken ze toch de hele tijd.' 'Zal ik die shanks eens hun neus breken?' 'Nee doe maar niet Gally.' Deze keer keek Chuck om. Hij zwaaide. Ben zwaaide terug. 'Ben?' 'Wat?' 'Waarom zwaai je terug.' 'Omdat hij naar mij zwaaide.' Gally schudde zijn hoofd. Alby moest lachen. 'Wat...?' 'Niks. Er is niks Ben.' 'Maar slaapt ze nog steeds bij jou dan?' 'Nee. Ik heb het tegen haar gezegd. Dat ze niet meer bij mij hoeft te slapen. Ze sliep toch al niet meer bij mij.' 'Serieus?' 'Ja. Gister sliep ze bij Thomas en Chuck. En vorige week ging ze stiekem weg. En kwam ze Laterna weer stiekem bij mij liggen.' 'Wow dat is echt erg. Maar hebben jullie nog wel iets dan?' Ik haalde mijn schouders omhoog. 'Ik weet het niet. Maar ik denk het van niet.' Alby knikte. 'Ze zat ook niet meer bij Newt bij het eten.' 'Of als Thomas erbij was.' 'Wat denkt die greenie wel niet.' 'Jongens laat het gewoon oke. Ze zat niet meer bij me. Alleen met Thomas ik weet het oke. Ik ben het slachtoffer. En hebben jullie mij in de gaten gehouden?' 'Nee we hebben Laure en Thomas in de gaten gehouden.' Ik schudde mijn Hoofd en stond op. 'Ik zie jullie straks wel bij de bespreking.'

*de bespreking.*
Iedereen die er moest zijn was er. Minho stond tegen een paal aangeleund. Alby zat op een stoel. Gally stond met gekruiste armen tegen een paal aangeleund. Jeff en Clint zaten op de grond. Ik zat langs Alby. Frypan liep wat heen er weer. 'Oke. Zoals jullie weten is Thomas die greenie. En sommige van ons storen zich aan de greenie....' 'Alleen newt iedereen mag hem.' 'Sorry hoor shank. Maar ik stoor me ook aan hem. En Alby ook.' Minho keek kwaad naar Gally. 'Jij stoort zich aan iedereen.' 'Niet waar.' 'Wel waar. Je kent hem nog niet eens.' 'Jij wel dan.' Minho keek naar Frypan. 'Gally heeft gelijk hij is net een week hier. Je hebt misschien net een paar keer gepraat.' 'Weetje Frypan. Net als hij zelf weet wie hij echt is. Niemand weet of hij zich zelf echt kent. Jullie spelen samen. Maar dat is oke. Want Thomas wordt een renner.' Clint en Jeff keken geschrokken naar Minho. 'Minho serieus?' Minho knikte. 'Thomas wordt mijn nieuwe ren maatje.' 'En Ben dan?' 'Hij rent maar met iemand anders. Er zijn nog genoeg mensen die ook nog rennen.' 'Minho Ben ken je langer en je wilt Thomas als ren maatje?' 'Ja.' Alby schudde zijn hoofd. 'Ik vind het een slecht idee maar als jij het zo vind. Dan kan ik je niet tegen houden.' Gally keek kwaad naar Alby. 'Maar....' 'Gally....laat.' Gally keek me aan. 'Newt wat vind jij hier eigenlijk allemaal van?' 'Mij boeit het niet.' 'Oke. Dan weten we genoeg. Thomas wordt renner. Hij doet ten minste wat en verveeld de meeste dan niet. Einde vergadering.' Alby stond op en liep naar buiten toe. Gally wees naar Minho en zei wat en liep toen weg. Frypan liep naar me toe en gaf me een schouder klopje. 'Komt wel goed.' Clint en Jeff gaven mij een knikje en liepen toen naar buiten toe. Ik stond rustig op en liep samen met Frypan naar buiten toe. 'Weetje Newt hij is ten minste bijna de hele dag weg.' 'Ja dat weet ik Frypan. Maar het verandert toch niks.' 'Wie weet Newt wie weet.' Frypan liep naar Gally toe. Gally liep heen en weer. 'Gally doe rustig.' 'Wat rustig. Nu wordt hij ook nog renner!' Frypan probeerde Gally rustig te krijgen. Ik liep naar de slaapplekken toe. Thomas zat op zijn hangmat. 'Hey Newt.' Ik keek hem aan en liep door. 'Newt? Wat is er?' 'Wat is er?!' Kwaad liep ik naar hem toe. 'Jij. Jij bent een smerig iemand.' 'Stink ik zo erg dan?' 'Hou op! Hou op met die onzin. Jij maakt iedereen gek. Gek zeg ik je!' 'Newt?' Laure liep naar ons toe. 'Wat!' Ze keek me geschrokken aan. 'Waarom ben je aan het schreeuwen?' 'Waarom?serieus Laure. Je lijkt net Thomas. Jullie lijken mij een geweldig stel.' 'Newt.....' 'Nee! Ik wil het niet weten. Weetje ik laat jullie maar weer alleen.' Kwaad liep ik door. 'Newt...' Ik draaide me om. 'Laure laat me met rust.' 'Waarom ben je boos. Omdat Thomas en ik lol hadden?' 'Lol? Dus met mij kun je geen lol hebben. Laure wij hebben nog nooit zo iets gedaan. Wij zagen elkaar alleen maar in de ochtend en in de avond.' 'Newt....' 'Laure please laat me met rust. Het is beter zo. Geloof me. Jij en Thomas zijn een beter stel.' 'Maak je het uit?' 'Ja...' Laure keek me met verdriet in haar ogen me aan. 'Newt we kunnen er toch over praten.' 'Er valt niks meer over te praten.' Ik draaide me om en liep door. Het is beter zo. Niet om kijken en door gaan met je leven.

-------
Dit is het einde. Als jullie willen maak ik een part 3.

The maze runner imagine/preferenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu