(Y/N) P.O.V
"Wat?!" Brenda keek me bang aan. "(Y/N) luister Thomas is bij hem. Ze komen er zo snel mogelijk aan. Het komt goed." Ik schudden mijn hoofd. "Brenda hij is ziek! Waarom is hij niet gelijk terug gekomen." Ik haalde mijn hand door mijn haren heen. "Komt wel goed. Newt is een sterk iemand. Die geeft niet op en dat weet je." Brenda stond op en liep naar binnen. Ik bleef zitten voor de deur. Mijn gedachtes dreven langzaam weg~
"Hoi. Mijn naam is Newt." Daar stond hij dan. Met zijn handen in zijn broekzakken. "Uhh hoi." Hij stak zijn hand uit. "En wat is jou naam?" Mijn naam? Heb ik wel een naam? Ik schudde mijn hoofd. "Sorry ik je geen hand schudden. Ik weet mijn naam niet." Hij lachte. "Maak niet uit. Over een paar dagen weetje je naam wel." Verlegen keek ik naar de grond. "Maar ik kan je wel rondleiden." Voorzichtig keek ik hem aan. "Als je wilt. Ik kan ook alby vragen." "Nee nee. Lijkt me erg leuk als je me rondleid Newt." Hij knikte. "Dan begint de tour nu. Welkom iedereen....." Newt bleef door praten. Net als of er 10 andere nieuwelingen bij waren. Maar ik was de enigste.~
"Hey!!" Ik schrok en keek om me heen. Minho rende naar ons toe. Brenda stormde naar buiten. "Jongens we hebben een probleem. Brenda neem Thomas flesje mee. Nu!" Brenda knikte en rende naar binnen. "Minho? Wat is er." Hij keek in paniek om zich heen. "Brenda schiet op!" Brenda rende naar buiten. "Kom!" En ze rende samen weg. "Jongens?!" Brenda stopte met rennen en draaide zich om. "Jij blijft hier." En ze rende weer weg. "Dacht het niet." Ik sprong op. Voordat ik nog een beweging kon maken. Voelde ik een hand op mijn schouder. "Je blijft wel hier (Y/N)." Ik draaide me om. "Gally bemoei je er niet mee." Hij haalde zijn hand van mijn schouder. "Je weet best dat je hier moet blijven. Je wilt echt niet mee geloof me." Daar heeft hij een punt. Ik ben namelijk best wel bang. Sinds Chucks dood. Wil ik niks van andere enge dingen van af weten. Ik weet dat dit om Newt gaat. Ik wil zo graag bij hem zijn maar ook weer niet. Dadelijk is hij al een Crank of nog erger. Misschien is hij op een of andere manier dood. Ik wil het niet zien en ook nog niet weten. "Je hebt gelijk." En ik ging weer zitten. "Het komt goed. Kijk maar naar mij. Ik ben er ook nog." En hij begon te lachen. Ik keek hem aan. "Jaa dat is waar. Maar Gally jij bent onkruid en onkruid vergaat niet." Hij stopte met lachen. En hij wees een vinger naar me. "Die is echt goed bedacht." En hij liep lachend naar binnen. Wat is hij verandert.~
"Kom." Newt pakte mijn hand en we liepen richting het bos. "Wat gaan we doen?" "Wacht nou maar." We liepen steeds verder het bos in. "Newt wat ben je van plan." Hij had een glimlach op zijn gezicht die kon je niet missen. "Wacht nou maar." Ik liet een diepe zucht. Newt lachte. "Oke oke we zijn er." Ik keek om me heen. "Oke?" Newt keek me aan. "Nog niet bij de plek zelf. Maar bij het moment dat jij je ogen dicht moet doen." "Waarom?" "Daarom. Nou doe ze dicht." Voorzichtig deed ik mijn ogen dicht. "Niet spieken!" Ik hoorde takjes en bladeren kraken. "Daar blijven staan. En niet stiekem kijken." "Doe ik ook niet." Ineens was het muisstil. "Mag ik kijken?" Geen reactie. "Newt?" Voorzichtig maakte ik mijn ogen open. Newt zat met een lach op zijn gezicht op een deken. Er stonden kaarsen en er was eten. "Verrassing!" Newt stond op en liep naar me toe. "En wat vind je er van?" Gelijk gaf ik hem een knuffel. "Echt geweldig."~
Met een plof kwam Gally langs me zitten. "Wil je ook?" Hij stak een stuk brood naar me uit. Ik knikte en pakte het uit zijn hand. "Duurt wel lang he." Ik knikte. "Ik weet nog dat Newt perse wou dat ik een huisje voor je moest gaan maken. Oh wat was hij boos toen ik zei dat de toren eerst af moest zijn." "Ja maar je was ook soms best lastig hoor Gally." "Ja dat is waar maar er moest toentertijd gewoon wat orde zijn. Het ging altijd goed tot Thomas kwam." Ik knikte.~
"Thomas werkt bij mij. Wist je dat al?" Ik lachte. "Ja dat heb je al 100x verteld vandaag." "Oh." Newt krabde zijn nek. "Ik heb vandaag besloten dat..." "dat Thomas een renner word. Heb ik ook al verteld." "Oh." Ik stond op en liep naar hem toe. Ik sloeg mijn armen om zijn middel. "Wat ben je ineens zo enthousiast sinds Thomas er is." Newt sloeg zijn armen om me heen. En gaf een kus op mijn voorhoofd. "Het zal misschien raar klinken. Maar het voel als of ik hem al jaren ken. (Y/N) ik heb een gevoel dat hij de oplossing is." "Je bedoelt dat hij hier een weg uit vind?" Newt knikte. "Ik weet het klinkt raar maar alles veranderd (Y/N). Sinds dat hij hier is. Is alles anders." Ik knikte. Voorzichtig legde ik mijn hoofd tegen zijn borstkast aan. "Als ik maar bij jou ben Newt. Dan vind ik alles prima." "Ik laat jou niet achter."~
Gally tikte me aan. "Kijk." En hij wees recht voor uit. In de verte rende Minho. "Jongens! Plaats maken!" Brenda rende achter hem. En achter hun Thomas met Newt. Newt hing over zijn schouders heen. Gelijk sprongen Gally en ik op. Minho rende gelijk naar binnen toe. Brenda kwam bij me staan. Thomas rende met Newt over zijn schouder naar binnen. Gally liep achter ze aan. "Brenda wat is er gebeurt?" Ze hield haar hand omhoog. "Momentje. Ben een.....beetje uitgeput." Ik knikte en liep naar binnen. "Serieus?" "Ja we waren op tijd." "Ja gelukkig wel." Minho en Gally stonden bij de deur te praten. "Mag ik naar binnen?" Gelijk keken ze me aan. Minho knikte. Voorzichtig liep ik naar binnen. "Hij ligt in de hoek." En hij wees naar Thomas die op de grond zat. Ik knikte en liep naar Thomas toe. "H-hoe is het met hem?" En ging voorzichtig langs Thomas zitten. Newt had zijn ogen dicht. En zijn borstkast ging rustig op en neer van het ademen. "Nu gaat het goed. Half uurtje geleden bijna fataal." Thomas keek met tranen in zijn ogen naar Newt. "Hij wou niet meer. En viel me aan. Maar gelukkig kwamen Brenda en Minho op tijd. En toen hielden ze hem tegen en Brenda gaf hem een spuitje en toen werd die rustig." Ineens keek hij op en keek me aan. "(Y/N) hij wou niet meer. Hij was niet bang voor de dood maar bang voor wat hij zou worden." Mijn mond viel een klein stukje open. Mijn zicht werd wazig. "Hij houd van je. Dat weet je toch?" Ik knikte. Thomas stond op. Hij gaf me een schouder klopje en liep weg. Ik keek naar Newt die nog steeds rustig lag te slapen. Voorzichtig pakte ik zijn hand. "Het komt goed." En kneep zachtjes in zijn hand. Het voelde net als of hij terug kneep. "Ik ben hier en ik laat je niet alleen."* 2 dagen later
We wonen hier net 2 dagen en Newt is nog niet wakker geworden. Thomas of ik zijn de hele dag bij Newt. Gewoon voor de zekerheid. "(Y/N)!" Thomas riep me. Gelijk sprong ik op en rende ik zo snel mogelijk naar het huisje toe. Ik rende naar binnen. Thomas stond bij het bed. Newt zat rechtop in bed. "Waar is ze!" Newt klom uit bed. "Newt doe rustig ze komt er aan." Newt begon te duwen. Voorzichtig liep ik naar ze toe. Newt zag er paniekerig uit. "Newt?" Ineens stopte zijn geduw tegen Thomas en ging hij rustig zitten. Thomas stapte op zij en ik liep naar het bed toe waar Newt op zat. "Ik laat jullie even alleen." En Thomas liep weg. Newt keek me aan. "Hey." "Hey." Voorzichtig ging ik op het bed zitten. Voordat ik iets kon doen of iets kon zeggen. Sloeg Newt zijn armen om mijn heen en trok me verder op het bed. "Het spijt me zo. I-ik wist het niet meer en ik zag jou elke keer voor me. En....en." "Sssst... is al goed. Ik ben bij je." Ik streelde met mijn hand door zijn haren heen. "Ik ben bij je Newt. Het is al goed." Newt liet me los en keek me aan. Zijn ogen waren rood en zijn tranen liepen over zijn wangen heen. "Ik ga nooit weg dat weet je." "Ik ga ook nooit weg bij je Newt." Ik gaf hem een kusje op zijn wang. "Knuffelen?" "Knuffelen." Newt ging liggen en ik nestelde tegen hem aan. "Waar zijn we eigenlijk?" "Oh Newt je gaat die echt geweldig vinden als je eenmaal buiten bent geweest." Newt gaf me een kus op mijn hoofd. "Zolang ik bij je ben vind ik alles prima."
Ik keek op en gaf hem snel een kusje. "Je steelt mijn zin." Hij begon te lachen. "Alles wat van jou is. Is ook van mij." En we vielen samen langzaam in slaap.——
Hopelijk is deze een beetje goed. 🙈🙈☺️
JE LEEST
The maze runner imagine/preference
RandomNederlandse imagines en preference van tmr (the maze runner) van wie ik allemaal ga schrijven zijn: Newt, Thomas. Gally en minho. Als je een keer van alby, ben, Chuck, frypan of van Teresa wilt. Kan je het altijd vragen. :)