Már éjfél is bőven elmúlt, amikor Lilivel pizsiben, az ágyán egymás felé fordulva beszélgettünk még. Persze azért feküdtünk be, hogy aludjunk, de ez ilyen helyzetben sosem így működik, mert olyan jól elbeszélgettünk, és annyit nevettünk - miután Lenivel hárman végignéztünk egy sírós, romantikus filmet, amin "kiérzelegtünk magunkat", és végignassoltuk az estét -, meg még egy pici vörösbort is felbontottunk a hangulat kedvéért, hogy egyből úgy se tudtunk volna aludni.
- Van elég takaród egyébként? - kérdezte Lili rámnézve, mert egy nagy takarón osztoztunk ketten, mivel azt találtuk először és ez megfelelt.
- Persze, még picit sok is, nyugodtan húzd magadra jobban.
- Nyugi, attól tartok, hogy amikor alszok, úgy is magamra húzom egy kicsit. De csak rángasd vissza, ha ez történik, nem fogok felkelni rá.
- Megjegyeztem - ígértem meg nevetve.
Lili picit kényelmesebben elhelyezkedett az ágyában, majd visszatért a takaró-kérdés előtti témánkra.
- Oké, akkor most összeszedek tíz dolgot, amit a kapcsolatunk alatt is utáltam Nándiban és tudhattam volna róla, hogy red flag, ha nem lettem volna hülye - gondolt bele, miközben a hátára feküdt, hogy átgondolja - Először is, sokszor elbizonytalanított azzal, hogy nem dicsért meg.
- Emlékszem, a múlt pénteki bulin is ez volt a nyaralótokban.
- Igen, pfú! Ott nagyon felcseszett. A második, hogy nem szerette a zenéket, amiket hallgatok, úgyhogy mindig az ő zenéit hallgattuk, mert kibírtam, és ha az enyéimet hallgattuk volna, csak lehúzta volna.
- Eddig megadom a pontot - értettem egyet.
- A harmadik, hogy előttem két hónappal szakított egy exével, és amikor elmesélte a sztorit, igazából az exével értettem egyet, csak sosem mondtam neki.
- Oké, három per három - fogadtam el, mint jogos bizonyítékot, hogy Lili sokkal jobb Nándinál.
- Negyedik, ami óriási red flag, hogy a családom nem kedvelte, amiért persze akkor ki voltam akadva, főleg Szasza és Márk miatt, na jó, leginkább Szasza miatt, de már kitapasztalhattam volna, hogy ha valakit ők nem kedvelnek, arról a végén mindig kiderül, hogy okuk volt rá. Lehet, hogy egyszerűen csak megérzik, nem tudom - gondolt bele - Tuti van valami báty-receptoruk, amivel megérzik a red flag-et ezer kilométerről is azokban, akikkel vagyok.
- Simán lehet - mosolyodtam el.
- Szerintem Anya se kedvelte, csak úgy csinált, mert kedves és azt látta, hogy szeretem Nándit. Hülye Nándi! Anya még sütött is Nándi családjának. Mi is megehettük volna akár. Remélem, valakinek a torkán akadt a pite.
Ezen halkan elnevettem magam, mire Lili is, belátva, hogy azért viccesen hangzott, ahogy mondta ezeket, majd folytatta.
- Ötödik, hogy akárhányszor moziba mentünk, mindig egy szar volt a film, csak néha úgy csináltam, mint ha nem lett volna az és tetszett volna. Még a mozi is ellenünk volt! - hozta fel, közepesen meggyőző bizonyítékként, de én természetesen hagytam magam meggyőzni - Még a filmválasztáshoz se ért. Hatodik, esküszöm, ha fel kéne hoznom, hogy mikor éreztem magam leginkább a barátnőjének, vagy hogy mikor törődött velem úgy, ahogy szerettem volna, a top tíz ilyen pillanatból nyolc alkalommal ittunk, mert buliban voltunk, és ez azért gáz. Mármint, hogy ehhez az kell, hogy igyunk.
- Ezzel is egyetértek.
- Kezdek belejönni egyébként. Hetedik, nincs jogsija, pedig ő is végzős. Oké, persze ez nem alap elvárás, csak most bele akarok kötni mindenbe - gondolta át, majd egyszerre elnevettük magunkat - Azért a villamosról, meg a volánbuszról leszállva, amin emberek közt nyomorgok, kevésbé romantikus egy éttermi randi, mint ha kocsival vinne, nem? Amúgy meg Úristen, a nyolcadik is meg van, mi a szarért kell Tárnokon lakni? Miért a bolygó másik felén? Jó, nyilván nem a településsel van bajom, csak basszus, inkább ki se akarom számolni, hány kilométert utaztam végig ezért a gyökérért. Belőlem élt a BKK, a MÁV és a Volánbusz, vagy kik ezek. Ruhát kellett volna vennem ebből a pénzből. Ja, és a kilencedik, szinte soha nem hívott meg semmire, én viszont igen őt. Tehát, akkor vagy ne hívjuk meg egymást, vagy akkor ő is engem, amennyiszer én őt, de az, hogy ez ennyire egyoldalú, azért gáz, nem? Mi vagyok én, sugarmommy? Mert egyébként nem.
- Már csak egy kell.
- Arra valami ütőset akarok - futtatta végig a fejében a dolgokat, majd pár pillanat múlva megszólalt - Jaj, hát persze! Úgy kezdtünk el randizni, hogy komoly kapcsolatot akarunk, erre még ki se mondtuk, hogy együtt vagyunk, amikor már szexelni akart. Mondom, most akkor mi van? Már nem azért, de nekem egy komoly kapcsolat többek között úgy néz ki, hogy nem teper le már azelőtt, hogy egyáltalán elkezdődne, mert nem csak a testiségről szól, érted. Nem is feküdtem le vele egyből egyébként, mondtam neki, hogy ember, ha csak szexelni akarsz, akkor arra keress valaki mást, ha én is csak a szex miatt akarnék valakit, akkor nem annál az embernél próbálkoznék be, akitől komoly kapcsolatot akarok és úgy volt, hogy ő is, azért vagyunk egymással, azért randizunk, hogy ebből az legyen. Ezt meg is értette, szóval ezzel onnantól nem volt baj, csak most, amikor összevesztünk és a fejemhez vágta, hogy megvárattam, játszottam a szűzkurvát, meg mit tudom én. Dögöljön meg.
- Basszus, ez nagyon gáz - kerekedtek el a szemeim - Komolyan azt mondta, hogy szűzkurvát játszol?
- Aha - bólintott Lili kiakadva - Bocs, nem szűzkurvát játszok, hanem épphogy kurvát nem, akit azért szedhet össze, hogy megbassza. Azért ennél hagyj legyen már több méltóságom.
- Persze - értettem egyet pislogva - De akkor leállt vele az elején?
- Igen, mert utána megbeszéltük ezt a dolgot, de egyébként itt már rohadtul feltűnhetett volna, hogy ez a pali nem komplett. Annyira rossz emberekbe tudok beleesni mindig! - fakadt ki a tenyereibe temetve az arcát.
- Ezek csak tanítanak téged, Lili.
- Igen, mindig ugyanarra, hogy nem tudok jól választani. Egyszerűen csak mindenkiről kiderül előbb vagy utóbb, hogy egy gyökér! Nem akarom azt hangoztatni, hogy minden fiú ugyanolyan, de én valamiért mégis csak ugyanolyanokkal találkoztam, és tudom, hogy a párválasztásommal van baj, csak nem tudom, hogy tudnék nem rosszul választani. Én igyekszem, csak mindig elszúrom! Mindig azt hiszem, hogy most kikerültem ebből a körforgásból, de aztán mindig rájövök, hogy nem, mert ugyanott kötök ki. Esélyem sincs! Minden kapcsolatom fiúkkal, ami jól jött ki és nem vágott talajra, azok komolytalanok voltak. Kicsit nehéz így elköteleződni, vagy elhinni, hogy valaha jó kapcsolatban leszek.
- Még ott lehet a Valery-d - nyugtattam meg mosolyogva, hogy ne adja fel a reményt.
- Ha ő is egy seggfej lesz, vagy egy nyomorék, nem tudom, kinek torkát vágom el először a korimmal, az övét, vagy az enyémet. Így egymás után leginkább.
- Nándiét - dobtam be, mint harmadik opciót.
- Oké, jogos.
Ezen egy picit elmosolyodtam.
- Tudod, Regi... - sóhajtotta el magát, miközben felém fordult - Elolvastam Anya kilencedikes, meg tizedikes naplóját, mert a többit még nem találta meg, és nem tudom, hogy akarom-e, hogy megtalálja. Imádtam olvasni az első két naplóját, mert annyira cukik benne Apával, a történeteik, meg a gimis éveik, és egyszerűen tényleg csak imádom, de épp azért, mert ennyire imádom, egy kicsit azért fáj is a szívem tőle. Nekem ez az egész annyira nem így néz ki. És persze, nyilván lehet mondani, hogy nem mindenki ugyanazt az utat járja be, de akkor is. Kicsit szívás.
- Biztos vagyok benne, hogy a szüleidnek is rengeteg nehézségen kellett átküzdeniük magukat korábban, hogy most ezt az életet élhessék. Talán más nehézségek, mint neked, vagy nektek Szaszával, de mindenki elé állít akadályokat az élet.
- Persze, ez tök logikus, csak... - húzta el a száját Lili kedvtelenül - Most komolyan, a legnagyobb problémái Anyáéknak kilencedikben meg tizedikben azok voltak, hogy Anya egyszer visszautasította Apát tizennégy évesen, mert bizonytalan volt Apa érzéseiben, Apának volt valami barátnője, hogy túltegye magát Anyán, amitől Anya szomorú volt, aztán meg amikor már együtt voltak, egyszer szakítottak két hónapra, mert félreértés volt közöttük és Apa azt hitte, hogy Anya visszament a volt barátjához, de egyébként meg egész végig ott voltak egymásnak, ott volt a szerelmük, tök jó gimis éveik voltak, azóta jóban vannak az akkori barátaikkal... érted. Annyira szívesen cserélnék velük.
- Azért szerintem olvasd el anyukád későbbi naplóit is, ha megtalálja majd őket. Vagy beszélj velük, hogy nekik mik jelentették a nehézségeket, miken mentek keresztül... nekik sem volt tökéletes az életük, biztos, hogy nem volt az. De egyébként megértelek. Viszont ne aggódj ezen, mert te is meg fogod találni azt, akit anyukád apukádban megtalált, nem kell, hogy ez ugyanakkor történjen, mint nekik. Egyébként meg, most, hogy felsoroltad ezt a tíz negatívumot Nándiban, legalább ezekhez már mindenképpen tudod tartani magad, hogy ne köss ki mégegyszer ugyanebben a helyzetben - néztem rá kedvesen.
- Olyan támogató vagy, Regi. És köszi - mosolyodott el egy picit - Durva belegondolni, hogy most is hogy össze tudsz kapni másokat, mire leszel képes, ha már pszichológus is leszel?
Ez nagyon jól esett.
Liliék értenek ahhoz, hogy egy-egy mondattal az ember teljes napját feldobják.
YOU ARE READING
Elvarratlan szálaink
Teen FictionKönnyen jön, könnyen megy. Nincs ez másképpen a boldogsággal sem - az egyik percben még rózsaszínen látjuk a világot, a másikban pedig a boldog pillanatoktól megfosztva még annál is mélyebbre zuhanunk, mint ahol azelőtt voltunk. Ez így történt Regin...