4.BÖLÜM
ARAF
Dört bir yanı saçla örtülen otobüsten çıkan Elfida ve Çelik’i ağaçların arasından seyreden Asena ve Rüzgar bir birlerine baktılar. Asena tahmininde yanılmadığı için mutluydu. Kapalı otobüsten ilk olarak Elfida’nın çıkacağını tahmin etmişti.
Rüzgar şaşkın bir şekilde “Zayıf, güçsüz bir kız. Onca güçlü erkek arasında otobüsten ilk onun çıkacağını nereden bildin?” diye sordu.
Asena dikkatle Elfida’nın ne yapacağına bakarken “O kız bir lider olarak doğmuş. Annesi ve babası birer liderdi. Kız yürümeye başladığından beri eğitim alıyor. Kilosunun az olması onu zayıf yapmaz. Bilakis oldukça kuvvetli. Zeki ve pratik. Kayıp Ruhlar Lisesine gelmeden önce yaşıtı olan beş erkeği aynı anda dövüp hastanelik etmiş. Onu Kayıp Ruhlar Lisesinden almaya gittiğimde soğuk oda denen bir odada cezadaydı. Üstelik okula geleli birkaç saat bile olmamıştı. Suçu neydi biliyor musun? Valizlerini karıştırmaya kalkan iki kızı yangın hortumuyla camdan aşağı sarkıtmış. İnanılmaz bir gücü var ama kontrolsüz. Onu ehlîleştirmek zor olacak. Peki Rüzgar, sence şimdi Elfida ne yapacak? Otobüstekilere yardım edecek mi yoksa kendi çıkmalarını mı bekleyecek?” diye sordu.
Elfida ve Çelik’e bakan Rüzgar emin olamadı. Eğer Elfida bir lider olarak doğduysa elbette emri altındakilere yardım edecekti. Ama şuan onların lideri değildi. Onlara yardım ederse hepsinin gözünde itibar kazanacak. Liderlik için de büyük güç kazanacaktı. Mantıklı olan yardım etmesi diye düşündü.
“Asena, bence Elfida liderliğini sağlamak için otobüse girip herkese yardım edecek. Böylelikle herkes ona minnetli olacak.”
“Bence yanılıyorsun. Bir lider asla kendini kanıtlamak için bir şey yapmaz.”
“Farz edelim senin dediğin doğru olsa bile yine de arkadaşlarının otobüste pişmesini izin vermez. O izin verse bile şu erkek olanı liderlik için otobüse girip herkese yardım edebilir.”
“Bak işte burada da yanılıyorsun. Çelik belki de otobüstekilerin hepsinden daha eğitimli ve beceriklidir. Ama onun tek bir görevi var. O Elfida’nın korumalığını yapmak için okula öğrenci olarak yerleştirilmiş biri. Aslında buraya gelecekler listesinde yoktu ama Maskeli Sıla Hanımın tek şartı Çelik’in de gelmesiydi. Kızına güveniyor ama yine de onu canı pahasına koruyacak biri yanında olsun istedi. Yani Elfida’nın yapacağı şeyin aksine bir şey yapmaz.”
“Peki Asena, sence Elfida neden arkadaşlarına yardım etmeyecek.”
“Onlar arkadaşı değil. Yani şimdilik değiller. Her biri ayrı özelliği olan bir birinden manyak gençler. Hepsinin bir şekilde kendi başının çaresine bakması gerekiyor. İçlerinde zayıf halka varsa ortaya çıksın diye yardım etmeyecektir.”
“Ben ihtimal vermiyorum. O kadar acımasız değildir.”
“İzle ve gör.”
Ağaçların arasında sessizce izlemeye devam ettiler.
***.
Elfida etrafını iyice inceledikten sonra okyanusu karşısına alacak şekilde kumsala oturdu. Çelik de otobüsün etrafında bir kez daha dolaşıp Elfida’nın yanına geldi.
Otobüsün içinden boğuk bir ses “Kimse beni burada pişiremez.” Diye bağırıp kırdığı camın arkasındaki metal sacı yumrukluyordu.
“Elfida, sana bir şey söyleyeyim mi? Bu otobüs buraya havadan da gelmiş olamaz. Öyle bir şey olsaydı kumlara az da olsa gömülürdü. Sanki biri parmağını şaklatıp otobüsü buraya getirmiş. Kıbrıs’ta böyle güzel bir kumsal olduğunu bilmiyordum.”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP RUHLAR LİSESİ
Mystery / Thriller#2 +18 şiddet içerir Karanlık hüküm sürer ruhunu kaybetmiş bedenlerde. Bakanlar onları güçlü sanırlar. Hasta bedenlerdir onlar. Ruhları kayıptır. Acı çekmeye alışmak kolay bir duygu mu sanılır? Acı ile yaşamak zevklimi geliyor sana? Yere düşünce...