Selepas mendapatkan makanan tengah hari mereka, Nayla dan Iris kembali ke pejabat untuk sambung kerja mereka yang terbengkalai. Terpaksa lah mereka makan di pejabat kerana mereka tiada masa untuk makan di luar.
"You rasa husband you dengan perempuan tu still berhubung?."
Soal Iris yang berjalan di sebelah Nayla. Dia mahu tahu apa perkembangan hubungan Harith dan Alissa. Adakah mereka masih lagi mesra seperti dulu?.
Nayla mengeluh kecil.
"Entah lah, Harith tak cakap apa apa pun dengan I pasal Alissa. Dia selalunya balik lambat tapi sejak sejak ni dia dah selalu balik awal. I tak tahu."
Ujar Nayla dengan nada mendatar. Sejujurnya dia tak tahu apa status hubungan Harith dan Alissa. Dia dan Harith sudah cinta satu sama lain, tak akan lah dia sanggup keluar dengan Alissa lagi.
"Tapi bila I fikir balik kan, tak akan lah harith still sayang Alissa tu. Dia macam orang tak tentu arah cari you waktu you hilang dulu. Tak mungkin dia ada perasaan pada Alissa lagi."
Iris yakin Harith tak akan buat kerja gila untuk curang dengaِِِِِِِn Nayla. Kalau harith berani buat, dia akan suruh Dominic pancung kepala lelaki tu.
Nayla hanya mendiamkan diri. Sejujurnya, dia rasa kasihan pada Alissa. Dia tak sepatutnya hadap semua ni.
"I rampas Harith daripada dia. Dia tak sepatutnya hadap semua ni. Semua silap I daripada awal."
Sesampai di pejabatnya, Nayla terus menarik pintu biliknya diikuti Iris di belakang. Penuh dengan kertas kertas yang berselerak di atas meja bersama sample kain untuk rekaan mereka.
"You jangan fikir macam tu boleh tak?. Memang lah dulu you kejam, but everyone deserve a second chance including you. Kalau you ready untuk betulkan keadaan, then you choose the right way."
Iris menarik tangan Nayla duduk di sebelahnya di sofa utama. Dia tak mahu Nayla fikir yang bukan bukan. Hubungan dia dengan harith baru saja nak kukuh, jangan disebabkan perkara kecil macam ni boleh rosakkan segalanya.
"Jangan korbankan usaha you nak dapatkan Harith selama ni. Usaha you tak sebesar Alissa. Kalau dia jodoh Harith, dia yang kahwin dengan Harith. Bukan you."
Iris meletakkan bungkusan Chicken Sandwich di atas meja untuk makan tengah hari mereka. Nayla memandang wajah Iris sebelum dia mengukir senyuman. Dia terpaksa terima apa yang Iris kata. Ada betulnya.
"So, you still have a problem with him?."
Terus tertoleh kepala Nayla dan Iris ke arah suara garau yang muncul entah daripada mana itu.
terbeliak mata Iris di saat melihat susuk tubuh Dominic di bilik Nayla. Dia selamba saja berdiri memeluk tubuh sambil bersandar di dinding cermin itu.
"You buat apa dekat sini?. Kan I dah kata, jangan masuk pejabat I sesuka hati you."
Marah Nayla dengan nada kepenatan. Dia penat dengan perangai Dominic yang serupa seperti penjenayah itu. Jangan ingat dia pernah selamat Nayla dulu, dia akan biarkan hal ni?. Jangan sampai dia call polis!.
Dominic tertawa kecil sebelum dia menghampiri Iris yang duduk di sebelah Nayla. Kepala wanita itu dia peluk sebelum menguncup lembut tepi kepala Iris.
"I miss you. Sebab tu lah I datang sini."
Mahu tersedak Nayla mendengar suara Dominic yang kedengaran lembut semacam. Iris di sisi Nayla pula sudah terbeliak mata memandang Nayla.
"What is this?."
Soal Nayla dengan nada tak percaya. Apa yang baru saja dia tengok tadi?. Dominic dengan Iris?. What the hell is going on?. Dia terlepas apa kali ni?.
"I... I can explain this."
YOU ARE READING
NAYLA
RomanceSomethin' 'bout you. Makes me wanna do things that I shouldn't NAYLA tahu siapa dia. Dia wanita yang akan dapat apa yang dia mahukan tapi lelaki tu? Agak sukar untuk diperolehi kerana lelaki bukan miliknya. Tetapi adakah dia peduli? Tak, dia tak ped...