_54_الأخير

225 15 30
                                    

في الإسكندرية في اليوم الثاني من عقد القران جلست حور مع عامر في الغرفة ليردف ......

" حور علي اخر الأسبوع هتسافري معايا القاهرة "

عقدت حاجباها واردفت .....

" بالسرعة دي "

_ اه انا ضيعت وقت كتير في الإسكندرية وانا شركتي في القاهرة وده كله متابع شغلي علي النت ولازم ضروري أكون هناك علي آخر الاسبوع "

هزت حور رأسها لتردف .....

" تمام خلاص "

ضيق عينيه واردف .....

" غريبة يعني مش اعترضتي "

_ مش ليه لازمة الاعتراض وبعدين ده شغل مش لعب عيال وكده كده لازم هعيش معاك يعني مش اتجوزنا خلاص .....

أقترب منها عامر ليحتضنها مردفا بجانب اذنها .....

" أه اتجوزنا اسما بس فعلآ لسة "

ضربت صدره بقوة واردفت .....

" بطل قلة أدب و ...."

دخلت تمارة بسرعة لتبتعد حور خجلا عن عامر لتردف .....

" فيه إيه يا تمارة "

_ خالتك البومة جاية بزاعببها وقاعدة تزعق بره وجاسر معاها .....

نهض عامر من مكانه أول ما سمع اسم جاسر لتنظر له حور مردفة ......

" أهدي يا عامر تلاقي خلاف بسيط أنا هشوفه واجي "

_ جاي معاكي هسيبك تخرجي قدام ال*** إللي بره ده ......

جذت حور علي أسنانها واردفت .....

" يا عامر البنت واقفة تعالي بس بلاش انفعالاتك "

أمسك يدها وخرجوا سويا لتجد حور خالتها تقف قبالة والدتها وتهدر بها بقوة مردفة ......

" كده يا سندس معرفش غير من الغريب ان بنتك اتجوزت وأنا مش تعزميني ولا حتي تقوليلي "

هزت سندس رأسها باستياء واردفت .....

" إنتي مش كنتي مخانقة معايا المرة إللي فاتت وغلطي في بنتي وبعدين إحنا مش عزمنا حد وزعنا حلويات بس علي الجيران والعريس مش من هنا "

التفتت سامية لحور لتنظر لعامر الذي يحاوط كتفها بقوة لتردف بها دون خوف .....

" وإنتي يا مقصوفة الرقبة بتمشي كلامك علي أختي "

نظر عامر لها بقوة واردف .....

" بقولك يا ولية إنتي أتهدي واتلمي عشان مقلش منك إللي بتتكلمي عنها دي مراتي وإحنا مش حابين وجودك وطولة لسانك دي لولا إنك مره كبيرة كنت قليت منك "

اتجه جاسر ناحيته وصرخ به .....

" أنت اتهبلت يا بتاع أنت "

حاول جاسر أن يلكمه ليسدد عامر له لكمة قوية حتي اوقعه ارضا ليردف لسامية بتهديد .....

القاتلة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن