Bab 53

1.2K 74 6
                                    

"Zeen?" Wanita bernama Hazel itu terus menerpa ke arahnya ingin memeluk tubuhnya.

"Stop there!" Suara garau Tarique menghentikan langkah wanita itu.

"Zeen? Why? I just miss you so much....." Hazel seakan tidak terima bila di tolak begitu, wajah sudah berkerut seribu.

"Miss me? Are you really? don't you just miss my money? my property? Hmmm?' bidas Tarique tanpa segan silu.

"No...... I really miss you! after we broke up I can't see you anymore! I'm looking for you, do you know?"

"We broke up? Hahahah! Wasn't it me who left you because you used up my money? I no stupid lah, Hazel Hadid!".

Hujung-hujung Tarique Razeen ketawa besar mengejek wanita yang mula cemberut di hadapannya, wajah wanita campuran Spanish English dan Chinese itu terlihat merah kerana tuduhan dia sebentar tadi.

"Uh, no! I really miss you! after that night, you keep disappearing! I didn't have time to explain anything to you! Why do you want to be angry when you were the one who left me there that night!" Hazel kembali ingin datang dekat pada Tarique yang tayang wajah jengkel.

"Cis! Aku pula salah!" Tarique buang wajah seraya bangun menjauh ke arah sofa.

Hazel Hadid yang melihat mengikuti langkah lelaki itu, sengaja dia buat-buat manja agar kembali dapat luluh kan hati lelaki itu.

"Zeen, are you now the CEO? is this company yours?"

"Yes! So what?" Tarique tayang wajah santai.

"Wah, really? I didn't think you were as good as you are now! I should like to know the name in the project paper, it's your name! so, I'm not wrong....." Hazel senyum meleret, mungkin itu cara dia ingin menarik perhatian bekas kekasihnya ini.

Sedangkan Tarique hanya menatap tajam wanita yang sudah membuatkan dia trauma dengan perkataan kikis, dan di sebabkan perempuan ini juga isterinya, Miyya Medeena menjadi mangsa pelepasan trauma nya.

"so what do you expect? will i be excited? like that?" Hazel mengangguk dengan penuh keyakinan, semakin menjadi-jadi dia tayang senyuman menggoda membuatkan Jeremy mula menyampah.

"Huh! you are wrong!" Terus mati senyuman wanita cantik tadi.

"What's wrong with you, Zeen?" Hazel tak nampak seperti putus asa tetapi lebih kepada pelik dengan sikap Tarique yang mula dingin.

"What's wrong with me? Are you kidding me? after what you did to me, do you remember that you are still my priority? hahahaha your dreams are really big! eh, I want to tell you something, listen carefully! After you took my money, I didn't put even a bit of trust in you!  I really hate women who like to scrape people's money!" Tarique kalihkan pandangan ke tempat lain menggali ayat seterusnya.

"and because of you I also made a big mistake to my wife!" Renungan tajam Tarique tempat ke dalam anak mata Hazel yang terkedu.

"Are you married, Zeen?" Mata biru itu di kerdip-kerdip tidak percaya.

"Yes! Also I have twins baby already....." Santai namun mampu buatkan wanita kacukan di hadapannya merengus geram.

"so you want to show that you are happy now?" Hazel tak puas hati.

"Yes!" Tarique angguk sambil mulut terjuih ke depan.

"Eeyyyy....." Hazel hentak kaki tanda tidak terima.

"But i'm your girlfriend!"

"Huftt....." Tarique Razeen tahan gelak yang bakal tersembur.

"I already said, you and I have nothing! so don't bother with the drama it's so close here, it's disgusting!" Tarique bangun dari duduk lalu menyeluk poket seluarnya, kaki dia pusing kembali ke arah meja besarnya dan terus dia dudukkan diri tanpa peduli Hazel yang terkulat-kulat menatapnya.

[C] | PENAT |Where stories live. Discover now